Συνέντευξη στην εκπομπή «In Business» του Naftemporiki TV με τη Μαρία Σμιλίδου και τον Παύλο Πανταζόπουλο παραχώρησε ο εντεταλμένος σύμβουλος του ΣΕΤΕ, Αλέξανδρος Θάνος. Ο κ. Θάνος μίλησε για την τουριστική κίνηση του πρώτου τριμήνου, ενώ σχολίασε επίσης και τι πρέπει να βελτιωθεί ή να αλλάξει σε σχέση με τον τουρισμό.
«Φαίνεται ότι το α’ τρίμηνο έχει εδραιωθεί η αναπτυξιακή πορεία των τουριστικών μεγεθών»
«Ο τουρισμός φαίνεται πλέον να έχει εδραιωθεί, μάλιστα δεν αποτελούν είδηση τα θετικά νούμερα, ελπίζουμε να συνεχίσει αυτή η κατάσταση και στο έμμεσο και το άμεσο μέλλον» ανέφερε και τόνισε: «Φαίνεται ότι το πρώτο τρίμηνο πλέον έχει εδραιωθεί αυτή η αναπτυξιακή πορεία των τουριστικών μεγεθών. Έχουμε πλέον αφήσει πίσω το 2019. Το 2023 αποτέλεσε ένα έτος αναφοράς, το 2024 φαίνεται να υπάρχει μια πλήρης ανάκαμψη και ανάπτυξη των τουριστικών μεγεθών και μάλιστα πολύ πιο ισχυρή από τον παγκόσμιο μέσο όρο σύμφωνα με τον παγκόσμιο οργανισμό τουρισμού».
«Βέβαια τα δεδομένα έχουν αλλάξει, πλέον ζητούμενο δεν είναι μόνο να έρθουν οι τουρίστες αλλά και η ορθολογική διαχείριση των τουριστών, έτσι ώστε να κρατήσουμε την ανταγωνιστικότητα και την ποιότητα του τουριστικού προϊόντος υψηλά» τόνισε. Όπως είπε, «έχουμε μια ακραία εποχικότητα στο τουριστικό μας προϊόν αυτή είναι και μία τις αδυναμίες μας και θα πρέπει να το βελτιώσουμε αυτό».
Σχολιάζοντας τα καλά μέχρι τώρα αποτελέσματα στον κλάδο του τουρισμού, δεν παρέλειψε να επισημάνει και τι θα πρέπει να προσέξουμε. «Είναι πολύ σημαντικό να επισημάνουμε ότι συνεχίζεται και τον Απρίλιο και το Μάιο η ίδια εικόνα στον τουρισμό. Ακόμα και σε βαθμό των προ-κρατήσεων βλέπουμε σε σχέση με το 2023, 10%. Βέβαια πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι. Το τουριστικό προϊόν είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο και στις γεωπολιτικές εξελίξεις και μάλιστα μπαίνει και μια καινούργια παράμετρος, αυτή των κλιματικών συνθηκών».
«Πρέπει να θωρακίσουμε το τουριστικό προϊόν»
Συνέχισε, δε, λέγοντας ότι «έχουμε μία χώρα η οποία από τις 13 περιφέρειες, στις 5 περιφέρειες, 5 μήνες το χρόνο, ουσιαστικά μαζεύεται το 90% των τουριστικών εσόδων. Είναι πολυσημειακή και χρονικά συγκεκριμένη, η περίοδος που υπάρχει ένας συγκεκριμένος συνωστισμός, ο οποίος χρειάζεται μια ορθολογικότερη διαχείριση. Δεν είναι τα μεγέθη των τουριστικών εισροών που προβληματίζουν, αλλά οι αναπτυγμένοι προορισμοί πρέπει να μπουν στη διαδικασία ορθολογικότερης διαχείρισης, γι’ αυτό και εμείς ως ΣΕΤΕ ζητάμε και από την τοπική αυτοδιοίκηση να εμπλακεί ενεργά, με την δημιουργία DMOs, τους οργανισμούς τουριστικής διαχείρισης. Παλιότερα το ζητούμενο ήταν η προβολή, τώρα είναι η διαχείριση των τουριστών, να υπάρχει μια διασπορά της τουριστικής οικονομίας».
Τέλος, σημείωσε ότι «είμαστε σε μια άλλη εποχή πλέον, πρέπει να θωρακίσουμε το τουριστικό προϊόν, την ποιότητα των υπηρεσιών. Είμαστε σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον και ο τουρισμός δεν σημαίνει ότι επειδή έρχονται τώρα τουρίστες, θα συνεχίσουν να έρχονται, άμα δεν προστατεύσουμε την ποιότητα των υπηρεσιών… Αυτή τη στιγμή, στα ποιοτικά χαρακτηριστικά είμαστε οι πρώτοι στην Ευρώπη, όσον αφορά την ικανοποίηση των πελατών. Η ελληνική φιλοξενία και το ανθρώπινο δυναμικό είναι αυτό που μας καθορίζει και μας δίνει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα».