Η ΑΑΔΕ παρακολουθεί τα πάντα. Αυτό ήταν το μήνυμα που θέλησε να στείλει ο επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργος Πιτσιλής, με αφορμή την τρανταχτή υπόθεση φοροδιαφυγής σε γάμο, όπου δεν υπήρχαν παραστατικά/αποδείξεις για τίποτα.
Ερωτηθείς για τη συγκεκριμένη υπόθεση, ο κ. Πιτσιλής, σχολίασε: «Παρακολουθούμε τα πάντα. Καταγράφεται κάποιες φορές μία αναντιστοιχία εικόνας στα social media με τη φορολογική εικόνα».
Πρόσθεσε ότι υπάρχει ειδική ομάδα που παρακολουθεί τα social media, τονίζοντας με νόημα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής: «Έχουμε τον τρόπο και βλέπουμε».
Πώς πέφτουν στη φάκα της ΑΑΔΕ όσοι φοροδιαφεύγουν
Όπως γράφει σήμερα το Naftemporiki.gr ήδη από πέρυσι η ΑΑΔΕ έχει προχωρήσει σε εκτεταμένους ελέγχους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ώστε να εντοπίσει το «μαύρο χρήμα» που διακινείται συστηματικά.
Ειδική ομάδα ελεγκτών με την ονομασία «Τμήμα Προτεραιοποίησης Υποθέσεων Ελέγχου και Ανίχνευσης Τάσεων Παραβατικότητας, Μηχανογραφικής Υποστήριξης και Αναφορών», έχει επιφορτισθεί με το συγκεκριμένο καθήκον και κάνει φύλλο και φτερό το Facebook, το Instagram, το Tik Tok και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Βασικός στόχος είναι ο εντοπισμός φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων που πωλούν αγαθά και υπηρεσίες χωρίς να εκδίδουν παραστατικά αλλά και φορολογούμενων που δεν δηλώνουν τα ποσά που λαμβάνουν για την προβολή συγκεκριμένων προϊόντων.
Σύμμαχος στην όλη διαδικασία είναι ένας ειδικός αλγόριθμος που «τρέχει» συνδυαστικές διασταυρώσεις αποκαλύπτοντας λαβράκια φοροδιαφυγής. Βέβαια η ΑΑΔΕ δεν κάθεται να ανοίγει τα προφίλ και τους λογαριασμούς του κάθε πολίτη και να ερευνά τι φωτογραφίες ανεβάζει, εάν ανεβάζει φωτογραφίες από πισίνες ή από πολυτελή αυτοκίνητα. Εκεί που εστιάζει είναι σε εκείνους τους λογαριασμούς, όπου υπάρχει επιχειρηματική δραστηριότητα και εκεί ανακαλύπτει αποκτηθείσα φορολογητέα ύλη που στη συνέχεια αποφέρουν έσοδα για τα κρατικά ταμεία.