Αρνητικές συνέπειες στη λειτουργία και τα οικονομικά αποτελέσματα των ΕΛΤΑ, καθώς και στην εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων, επιφέρει η καθυστερημένη υποχρηματοδότηση της Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας.
Αυτό αναφέρει σε σημερινή ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ), καλώντας την πολιτική ηγεσία και την ΕΕΣΥΠ (Υπερταμείο) «να αποφασίσουν για τα μέσα που πρέπει να διατεθούν, προκειμένου να υπάρχει σε όλη την επικράτεια και για όλους ταχυδρομική εξυπηρέτηση».
Επίσης, η Ομοσπονδία σημειώνει ότι «πρέπει να ιεραρχηθούν οι επιδιωκόμενες προτεραιότητες και να υπογραφεί σχετικό συμβόλαιο με τη Διοίκηση των ΕΛΤΑ. Είναι ο μόνος τρόπος για να αξιολογείται η δράση της και να αποφεύγονται αυτοσχεδιασμοί», καθώς «κάθε άλλος οδικός χάρτης εγκυμονεί τον κίνδυνο αφανισμού των ΕΛΤΑ».
Σύμφωνα με την ΠΟΣΤ, οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης υποχρεούνται να εξασφαλίζουν μόνιμη και προσιτή «Καθολική Ταχυδρομική Υπηρεσία» σε όλα τα σημεία της επικράτειάς τους, εξασφαλίζοντας τουλάχιστον τα εξής: Την παροχή υπηρεσίας 5 εργάσιμες ημέρες την εβδομάδα με εξαιρέσεις τη συλλογή, τη διαλογή, μεταφορά και παράδοση των ταχυδρομικών αντικειμένων βάρους έως 10 kg και την παροχή υπηρεσιών για συστημένες αποστολές και αποστολές με δηλωμένη αξία.
Για τον σκοπό αυτόν, οι χώρες ορίζουν εταιρείες ως φορείς παροχής καθολικής υπηρεσίας, ώστε να καλύπτεται το σύνολο της επικράτειας τους, τις οποίες υποχρεούνται να αποζημιώνουν πλήρως και έγκαιρα. Στην Ελλάδα, πάροχος καθολικής υπηρεσίας είναι τα ΕΛΤΑ.
«Η ελληνική κοινωνία έχει δικαίωμα να απολαμβάνει αδιάλειπτα ικανοποιητική ποιοτικά ταχυδρομική εξυπηρέτηση, σε τιμές προσιτές για όλα τα βαλάντια. Τα ΕΛΤΑ, ως φορέας παροχής της Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας, για να μπορέσουν να ανταποκριθούν με επάρκεια το ρόλο τους, πρέπει να είναι και από οικονομική άποψη θεσμικά θωρακισμένα. Οι άλλες λύσεις είναι θολές, έωλες και πρόχειρες και για τους λόγους αυτούς ασύμμετρα κοστοβόρες για την κοινωνία και τον φορολογούμενο», επισημαίνει η ΠΟΣΤ.