Σε πτωτική τροχιά κινήθηκαν τα περισσότερα μεγέθη στην αλυσίδα ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας στην Ελλάδα το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2023. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Έτοιμου Ενδύματος Ελλάδος, η κύρια αιτία ήταν η μειωμένη ζήτηση από το εξωτερικό λόγω της μείωσης της κατανάλωσης στις κυριότερες ευρωπαϊκές αγορές εξαιτίας του πληθωρισμού.
Ειδικότερα, ο δείκτης παραγωγής σημείωσε μείωση 9,6% στην ένδυση και 2,8% στην κλωστοϋφαντουργία.
Κάμψη των εξαγωγών
Λόγω της μειωμένης ζήτησης από το εξωτερικό οι εξαγωγές κατέγραψαν πτώση 15,1%. Σε αξία, οι εξαγωγές της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας το πρώτο εννεάμηνο του 2023 υποχώρησαν σε 1,43 δισ. ευρώ από 1,68 δισ. ευρώ το 2022. Οι εξαγωγές ενδυμάτων σημείωσαν σημαντική μείωση κατά 22,7% και διαμορφώθηκαν σε 676 εκατ. ευρώ.
Στην κλωστοϋφαντουργία οι εξαγωγές επίσης μειώθηκαν κατά 9,3% και διαμορφώθηκαν σε 403 εκατ. ευρώ. Τέλος οι εξαγωγές του πρωτογενούς τομέα, του βαμβακιού, σημείωσαν μικρότερη μείωση κατά 4,0% και διαμορφώθηκαν σε 348 εκατ. ευρώ.
Πτωτικά και οι εισαγωγές
Στις εισαγωγές, καταγράφηκε επίσης μείωση κατά 8,2%. Η μείωση στις εισαγωγές κλωστοϋφαντουργικών ήταν της τάξης του 6,6%, ενώ οι εισαγωγές ενδυμάτων μειώθηκαν κατά 8,1% και σε αξία διαμορφώθηκαν σε 1,9 δισ. ευρώ.
Ανοδικά οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων
Όσον αφορά την εγχώρια αγορά, οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων κατέγραψαν άνοδο 11% στο εννεάμηνο και ανήλθαν σε αξία σε 2,05 δισ. ευρώ από 1,85 δισ. το 2022.