«Ο πληθωρισμός δεν είναι κάτι που μπορεί να εξαφανιστεί από τη μια στιγμή στην άλλη, γι’ αυτό και οι προσπάθειες της κυβέρνησης και του υπουργείου Ανάπτυξης είναι συνεχόμενες και εντατικές, μέχρι να δούμε πραγματικό αποτέλεσμα στα ράφια των σούπερ μάρκετ και στις τιμές των προϊόντων» δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, μιλώντας σήμερα, Τετάρτη, στην εκπομπή Rush Hour του Naftemporiki TV.
Ο κ. Σκρέκας ανέφερε ότι «ο πληθωρισμός επιμένει γιατί προφανώς υπάρχουν οι συνθήκες που τον τροφοδοτούν, οι οποίες έχουν να κάνουν με ελλείψεις και μειώσεις στην παραγωγή προϊόντων που καλύπτουν τις διατροφικές ανάγκες, παράλληλα έχουμε ένα ρευστό γεωπολιτικό περιβάλλον, κάτι που αποτυπώνεται σε διεθνή χρηματιστήρια πρώτων υλών και ενέργειας. Το χρηματοοικονομικό κόστος που έχει αυξηθεί, δηλαδή το κόστος δανεισμού σε συνδυασμό με την έλλειψη του προσωπικού και την αύξηση του μισθολογικού κόστους, είναι επίσης παράγοντες που επηρεάζουν τις εταιρείες και τα κόστη παραγωγής των προϊόντων».
Ο κ. Σκρέκας επανέλαβε ότι οι έλεγχοι είναι πολύ αυστηροί. «Οι παρεμβάσεις είναι πολύ αυστηρές, δεν είναι καθόλου ελαστικές, οι έλεγχοι είναι πάρα πολύ αυστηροί, γίνονται ολικοί έλεγχοι σε όλα τα προϊόντα και σε όλους τους κωδικούς και στις μεγαλύτερες εταιρείες που τυποποιούν και πωλούν και ελαιόλαδο αλλά και τρόφιμα» σημείωσε.
Ειδικά για το ελαιόλαδο, είπε ότι και πέρσι ήταν μειωμένη η παραγωγή του σε άλλες χώρες. «Και φέτος είναι μειωμένη η παραγωγή και στην Ελλάδα. Αυτό τροφοδοτεί σε διεθνές επίπεδο την αύξηση της τιμής του ελαιολάδου. Η διεθνής τιμής του ελαιολάδου έχει φτάσει τα 9 ευρώ στον παραγωγό» τόνισε.
Όπως είπε, αν έμπαινε διατίμηση στην τιμή, το ελαιόλαδο θα εξαγόταν. «Πρέπει να βοηθήσουμε το νοικοκυριό να αγοράζει σε όσο το δυνατόν χαμηλότερη τιμή μέσα από το καλάθι του νοικοκυριού και από την άλλη να ελέγχουμε όλα τα στάδια την ενδιάμεσης εφοδιαστικής αλυσίδας, προκειμένου να μην υπάρχει κερδοσκοπία».
Ερωτηθείς για καταγγελίες καταναλωτικών οργανώσεων ότι εταιρείες αποσύρουν τις προσφορές και βάζουν τη μείωση τιμής στην αρχική, υψηλότερη τιμή του προϊόντος, είπε ότι «θα το αντιμετωπίσουμε, είναι μια εμπορική πρακτική που δεν βοηθάει τον καταναλωτή, αναφέρομαι στον τρόπο με τον οποίο προσδιορίζονται οι τιμές, που έχουν μια ακριβή αρχική τιμή στο προϊόν και στη συνέχεια προχωρούν σε κάποιες προωθητικές ενέργειες κατά περιόδους, με αποτέλεσμα να υπάρχει ένα ασανσέρ στις τιμές, ο καταναλωτής να μην μπορεί να συγκρίνει τις τιμές και να αναγκάζεται να στοκάρει, αγοράζοντας προϊόντα που δεν χρειάζεται, για να πάρει μία καλύτερη τιμή».
«Θέλουμε να υπάρξουν καθαρές τιμές»
«Αυτό που γίνεται στην Ελλάδα, σε τέτοιο βαθμό, δεν γίνεται αλλού στον κόσμο, δηλαδή να μπαίνει ο καταναλωτής στο σούπερ μάρκετ και να αισθάνεται ότι είναι σε ένα παζάρι, γιατί όπου να κοιτάξει θα δει διαφορετικά καρτελάκια με προωθητικές ενέργειες. Αυτά μπερδεύουν τον καταναλωτή, χάνει την εμπιστοσύνη» σημείωσε.
Όπως πρόσθεσε, «αυτό θέλουμε να το αλλάξουμε, θέλουμε να υπάρξουν καθαρές τιμές, αυτά τα πιστωτικά τιμολόγια ή τα τιμολόγια παροχής υπηρεσιών που εκδίδουν οι προμηθευτές προς αλυσίδες και που θολώνουν τον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι τιμολογήσεις, θέλουμε να περάσουν στο τιμολόγιο, να μειωθούν οι καθημερινές τιμές των προϊόντων στα ράφι, να έχουμε δηλαδή κάθε μέρα χαμηλότερες τιμές, και όταν γίνεται μία προωθητική ενέργεια και μία έκπτωση, αυτή να είναι πραγματική».
Ο κ. Σκρέκας ανέφερε ότι «αυτό που θέλουμε να πετύχουμε με το -5% τουλάχιστον, είναι να μην ψάχνει ο καταναλωτής μία προσφορά και τελικά να αγοράζει ένα ακριβό προϊόν στο ράφι, αλλά να βρίσκει κάθε μέρα μία χαμηλότερη τιμή για το προϊόν που τον ενδιαφέρει».
Όπως ανέφερε, επετεύχθη ο αρχικός στόχος να ενταχθούν τουλάχιστον 500 βασικά προϊόντα στην πρωτοβουλία μόνιμης μείωσης τιμής. Εξήγησε, δε, ότι σήμερα είναι 784 τα προϊόντα που έχουν ενταχθεί στην πρωτοβουλία, ελάχιστα εκ των οποίων είναι προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. «Ο νέος στόχος είναι να φτάσουμε στα 1.000 προϊόντα» πρόσθεσε. «Μεσοσταθμικά έχουμε πάνω από 6% έκπτωση στα προϊόντα που έχουν ενταχθεί στην πρωτοβουλία μόνιμης μείωσης τιμής» σημείωσε.
Συζητήσεις για νομοθετικό πλαίσιο – Στόχος κάθε μέρα χαμηλότερες τιμές
Ο κ. Σκρέκας ανέφερε ότι «είμαστε σε συζητήσεις με το σύνολο της αγοράς ώστε να προσδιορίσουμε ένα νομοθετικό πλαίσιο που θα ξεκαθαρίσει τα πράγματα, θα καθαρίσουν αυτά τα καρτελάκια προσφορών που πολλές φορές με τον τρόπο που υλοποιούνται μπερδεύουν τον καταναλωτή και μπορεί να υποκρύπτουν και παραπλανητικές εκπτώσεις και να έχουμε μόνιμα καθαρές χαμηλές τιμές στα ράφια για όλα τα προϊόντα. Αυτό το συζητάμε με τους συντελεστές της αγοράς ώστε να καταλήξουμε σε ένα νομοθετικό πλαίσιο που θα φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα».
Είπε επίσης ότι 4.000 κωδικοί σε ένα σούπερ μάρκετ καλύπτουν σχεδόν το 80-90% του τζίρου του καταστήματος και οι 780 κωδικοί που έχουν ενταχθεί στην πρωτοβουλία της μόνιμης μείωσης τιμής, είναι κωδικοί βασικών αγαθών.
Ο κ. Σκρέκας ανέφερε ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που έχει προχωρήσει στην πρωτοβουλία της μόνιμης μείωσης τιμής, ενώ παράλληλα υπάρχει το καλάθι του νοικοκυριού. Ο υπουργός Ανάπτυξης σημείωσε ότι οι πρωτοβουλίες αυτές φαίνεται ότι αποδίδουν. Είπε επιπλέον ότι η πρωτοβουλία «κάθε μέρα χαμηλή τιμή», έχει στόχο να περάσουν οι προωθητικές ενέργειες και οι έκτακτες εκπτώσεις μόνιμα στην τιμή του ραφιού, σε καθημερινή βάση.
Τέλος ο κ. Σκρέκας σχολίασε πως «οι έλεγχοι συνεχίζονται», ενώ πρόσθεσε ότι «η Επιτροπή Ανταγωνισμού ελέγχει την αγορά για πιθανή εφαρμογή πρακτικών καρτέλ από μεγάλες εταιρείες». «Έχουμε μια σειρά ελεγκτικών μηχανισμών με εκατοντάδες άτομα και έχουμε σύγχρονες μεθόδους για να διαπιστώσουμε τα προβλήματα» συμπλήρωσε.
naftemporiki.gr
Διαβάστε επίσης: