Βιωσιμότητα, θεματικός, διάρκεια. Αυτές είναι οι τρεις λέξεις-κλειδιά για να συνεχιστεί το success story του ελληνικού τουρισμού και τα επόμενα χρόνια. Αυτό είναι το μήνυμα που στέλνουν, επιχειρηματίες και φορείς από τις πρώτες τους επαφές που έχουν στο πλαίσιο της πρώτης ημέρας της World Travel Market, εδώ στο Λονδίνο.
Πάνω απ’ όλα βεβαίως επικρατεί αισιοδοξία. Η βαριά βιομηχανία της ελληνικής οικονομίας εμφανίζεται έτοιμη να γράψει ιστορία το 2024 εκτιμώντας πως θα ξεπεράσει τις φετινές επιδόσεις-ρεκόρ.
Η Περιφέρεια Κρήτης -ναυαρχίδα του τουρισμού- παρουσιάζει ένα ξεκάθαρο σχέδιο βιώσιμου τουρισμού έχοντας έγκαιρα αναγνωρίσει τόσο τις απαιτήσεις των ξένων επισκεπτών, αλλά και τις ανάγκες της σύγχρονης πραγματικότητας. Η Κρήτη έχει προβάδισμα καθώς έχει ήδη καταφέρει να συνδυάσει την εικόνα του ήλιου και της θάλασσας, με την ευεξία και κυρίως τη διάσημη κρητική διατροφή.
Από την Περιφέρεια Κρήτης μίλησε ο αντιπεριφερειάρχης Κυρ. Κότσογλου.
Τα βήματα αυτά ακολουθεί και η Περιφέρεια Ηπείρου που αύριο θα παρουσιάσει ένα νέα πλάνο για την προώθηση του θεματικού τουρισμού -σήμα κατατεθέν για την επιτυχία της περιοχής που έχει καταφέρει προσελκύει επισκέπτες καθ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Στην περίπτωση της Ηπείρου, υπάρχει ένα σημαντικό θέμα προβληματισμού. Η βίαη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή παγώνει το ενδιαφέρον των Ισραηλινών που είναι σημαντική πηγή εισερχόμενου τουρισμού αλλά και επενδύσεων.
Από την Περιφέρεια Ηπείρου μίλησαν οι: Ιουλία Μαρούκα υπεύθυνη τουρισμού και Χαριλ. Λάζαρης σύμουλος Περιφέρειας.
Οι ξενοδόχοι της Σκιάθου εκφράζουν την πεποίθηση πως το 2024 θα είναι μια πολύ καλή χρονιά καθώς οι Βρετανοί -που παραδοσιακά κλείνουν νωρίτερα από άλλους Ευρωπαίους τις θερινές διακοπές τους- ήδη κάνουν προκρατήσεις.
Η Σκιάθος, που δέχθηκε πλήγμα από έντονα καιρικά φαινόμενα στις αρχές Σεπτεμβρίου θα είναι έτοιμη από πλευράς υποδομών και θα δεχθεί επισκέπτες στα ξενοδοχεία της διατηρώντας αμετάβλητες της τιμές δωματίων, όπως μας είπε η Ειρήνη Κλιτσινάρη της Dolphins.
Η Μύκονος κάνει προσπάθεια να ανακάμψει από τη ζημιά που προκάλεσαν ορισμένα δυσφημιστικά δημοσιεύματα του ξένου τύπου στις αρχές του φετινού καλοκαιριού. O Όμιλος Aria Hotels, όπως είπε η κ. η Εύα Σούλια, εστιάζει στις υψηλών προδιαγραφών υπηρεσίες που προσφέρουν τα boutique ξενοδοχεία που λειτουργεί σ ολόκληρη την Ελλάδα, αλλά να επαναφέρει τη Μύκονο εκεί που της αξίζει μετά την πλήρη ανακαίνιση του ξενοδοχείου Grace στο νησί των ανέμων.