Skip to main content

Αύξηση πωλήσεων έως 10% αναμένει ο κλάδος των καλλυντικών το 2023

Οι πληθωριστικές πιέσεις παραμένουν – Τι ζητούν οι καταναλωτές

Αύξηση πωλήσεων κατά 8%-10% αναμένει ο κλάδος των καλλυντικών για το 2023. Ωστόσο οι εκτιμήσεις μετριάζονται για την επόμενη χρονιά και φτάνουν σε ποσοστό 4%-7%, σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών & Αρωμάτων. Όλες οι κατηγορίες προϊόντων εμφανίζουν σημαντική αύξηση με εξαίρεση τα προϊόντα μακιγιάζ και τα αρώματα. Ειδικότερα ανά κατηγορίες προϊόντων τη μεγαλύτερη αύξηση το 2023 σε σύγκριση με το 2022 εμφανίζουν τα προϊόντα περιποίησης προσώπου (13%), Περιποίησης μαλλιών (8%), περιποίησης σώματος (8%) καθώς και τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής (7,1). Αναφορικά με τις επιδόσεις του ψηφιακού καναλιού στην αγορά των καλλυντικών τονίζεται πως οι ηλεκτρονικές πωλήσεις καλλυντικών από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία και τα ηλεκτρονικά καταστήματα το 2023 εκτιμάται ότι θα φτάσουν συνολικά στα 170 εκατ. ευρώ περίπου. Στα παραπάνω πρέπει να προστεθούν και όσα πωλούνται από e-επιλεκτική και όσα αγοράζονται από καταστήματα του εξωτερικού. Συνεπώς η συνολικά αξία των on line πωλήσεων καλλυντικών το 2023 εκτιμώνται στα 250 – 300 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο σημαντικές είναι οι συνέπειες που δέχεται ο κλάδος από τις πληθωριστικές πιέσεις που έχουν οδηγήσει σε αύξηση κατά 6%-7% το επίπεδο τιμών πώλησης των καλλυντικών στην Ελλάδα. Όπως τονίζει στη «Ν» ο πρόεδρος του ΠΣΒΑΚ, Θ. Γιαρμενίτης, «ένα αρκετά μεγάλο πρόβλημα της αγοράς αλλά και στον κλάδο των καλλυντικών, είναι οι διαρκώς αυξανόμενες τιμές οι οποίες πιέζουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό, παρότι η κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς δε βρίσκεται στις κατηγορίες με τις υψηλότερες αυξήσεις. Όταν όμως οι καταναλωτές βλέπουν αυτές τις αυξήσεις στις τιμές όλων των προϊόντων και υπηρεσιών, προχωρούν σε περικοπές εξόδων και γενικότερα οικονομία».

Σύμφωνα με τον κ. Γιαρμενίτη, είναι αναμενόμενο και έχει παρατηρηθεί και σε άλλες περιόδους κρίσης οι καταναλωτές να ψάχνουν για προσφορές και εκπτώσεις, και κάνουν έρευνα πριν προβούν σε αγορές. 3 στους 10 μάλιστα ενημερώνονται συνέχεια για τις προσφορές που έχει η κάθε αλυσίδα σουπερμάρκετ και πηγαίνει σε διαφορετικά σουπερμάρκετ για να πάρει τα είδη που βρίσκονται σε προσφορά εκείνη την ημέρα, ενώ 4 στους 10 αλλάζουν κάποιες φορές σούπερ μάρκετ προκειμένου να εκμεταλλευτούν κάποια προσφορά. Συνεπώς οι καταναλωτές περιμένουν από τις εταιρίες να προσαρμοστούν στις ανάγκες τους και να συνεχίσουν τις προσφορές/ εκπτώσεις/ προωθητικές ενέργειες προκειμένου να διατηρήσουν τις τιμές σε φυσιολογικά επίπεδα.

Αναφορικά με τη βιώσιμη ανάπτυξη στον κλάδο των καλλυντικών ο ΠΣΒΑΚ επισημαίνει πως η υπερβολική συσκευασία, η πλαστική ρύπανση και η μη βιώσιμη

κατανάλωση πόρων έχουν σοβαρές επιπτώσεις στο περιβάλλον και απαιτούν δράση από την βιομηχανία και τους καταναλωτές. Ήδη για να αντιμετωπιστούν αυτά τα προβλήματα, οι εταιρίες καλλυντικών επενδύουν σε έρευνα και ανάπτυξη για πιο βιώσιμες τεχνολογίες και υλικά, προωθούν την ανακύκλωση των συσκευασιών και εκπαιδεύουν τους καταναλωτές γύρω από τη βιωσιμότητα.

Τάση

Σχετικά με τις προοπτικές και τις ευκαιρίες του κλάδου ο Σύνδεσμος επισημαίνει πως η βιομηχανία των καλλυντικών είναι εξαιρετικά δυναμική και αναπτυσσόμενη βιομηχανία που συνεχώς εξελίσσεται. Σύμφωνα με τους ανθρώπους του χώρου είναι σημαντικό να αναφερθεί η αυξανόμενη χρήση τεχνολογίας στη βιομηχανία ομορφιάς, που συμπεριλαμβάνει εφαρμογές και εργαλεία που βοηθούν τους καταναλωτές να προσαρμόζουν την περιποίηση τους ανάλογα με τις ανάγκες τους. Η βιωσιμότητα και η προσήλωση σε βιώσιμες πρακτικές αναμφίβολα αποτελούν κεντρικές τάσεις, καθώς οι καταναλωτές ενδιαφέρονται ολοένα περισσότερο για την επιλογή προϊόντων που είναι καλά για το περιβάλλον και την υγεία τους. Όσον αφορά τις καινοτομίες νέων προϊόντων, η κατηγορία της περιποίησης της επιδερμίδας συνεχίζει να είναι πολύ σημαντική, με τις εταιρίες αναπτύσσουν προϊόντα με νέα συστατικά και σκευάσματα για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα της επιδερμίδα όπως για παράδειγμα την αντιγήρανση και την ακμή. Την ίδια στιγμή παρατηρούνται και εξελίξεις στην περιποίηση των μαλλιών, εστιάζοντας περισσότερο σε φυσικά και φυτικά συστατικά, καθώς και σε θεραπείες που βασίζονται στην τεχνολογία, όπως ανάλυση του τριχωτού της κεφαλής και εξατομικευμένες λύσεις περιποίησης μαλλιών. Επίσης η αναγνώριση της διαφορετικότητας είναι μια πολύ σημαντική τάση στη βιομηχανία ομορφιάς. Η συμπερίληψη και η προσφορά προϊόντων και υπηρεσιών που είναι προσαρμοσμένα σε διάφορους τύπους δέρματος, μαλλιών και αναγκών καταναλωτών αποτελεί σημαντική εξέλιξη.

Κατηγορίες προϊόντωνΕτήσια αύξηση (%)
20222023
Περιποίηση μαλλιών
3.4%8.0%
Περιποίηση προσώπου
1.9%13.0%
Περιποίηση σώματος
4.0%8.3%
Προϊόντα μακιγιάζ
16.9%13.1%
Αρώματα
16.6%13.0%
*Αντηλιακά
8.1%7.3%
*Προϊόντα Υγιεινής (αποσμητικά, αφρόλουτρα, προϊόντα ξυρίσματος πλην ξυραφάκια)
4.1%7.1%
Σύνολο πωλήσεων καλλυντικών
6.4%9.6%

Πηγή: ΠΣΒΑΚ, 2023

Προβλέψεις για την εξέλιξη των συνολικών πωλήσεων των καλλυντικών στην Ελλάδα τα έτη 2023-2024

ΜεταβολήΑύξησηΣτασιμότηταΜείωση
20232024
20232024
20232024
0%-3%
4%-7%
χ
8%-10%
χ
11%-15%
.15%

Πηγή: ΠΣΒΑΚ,2023