Skip to main content

Προ των πυλών η ανάπτυξη των υδροπλάνων

Ώριμη περιφέρεια, πέρα από αυτή του Νοτίου Αιγαίου, για την ανάπτυξη ενός βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων είναι και εκείνη των Ιονίων Νήσων

Πτήσεις με υδροπλάνα μέσα στο 2023 δρομολογεί, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρχει βιώσιμο δίκτυο υδατοδρομίων και υδάτινων πεδίων, η αεροπορική εταιρεία «Grecian Air Seaplanes», η οποία μαζί με την «Ελληνικά Υδατοδρόμια» βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα του ίδιου γερμανικού επενδυτικού ομίλου.

Με αφορμή την ανάπτυξη του μεγαλύτερου δικτύου υδατοδρομίων στην Ελλάδα, το οποίο θα περιλαμβάνει 30 υδατοδρόμια στο Νότιο Αιγαίο που θα ενώνουν μεταξύ τους τις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, την Κρήτη και την ηπειρωτική χώρα, η Μαρία Τόκτωρ, επικεφαλής Στρατηγικού Σχεδιασμού της «Grecian Air Seaplanes» & της «Ελληνικά Υδατοδρόμια», αναφέρει ότι η ολοκλήρωση του πρώτου βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων θα σηματοδοτήσει την άφιξη των δύο πρώτων αμφίβιων υδροπλάνων της στην Ελλάδα προκειμένου να εκκινήσουν άμεσα οι πτήσεις.

Πριν από λίγες ημέρες, η «Ελληνικά Υδατοδρόμια», ως επικεφαλής ένωσης εταιρειών που υλοποιεί σχετική σύμβαση με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, έπειτα από πρωτοβουλία του περιφερειάρχη, Γιώργου Χατζημάρκου, στο πλαίσιο μιας ενιαίας στρατηγικής, κατέθεσε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τον φάκελο για την έκδοση άδειας ίδρυσης του υδατοδρομίου στη Ρόδο, το οποίο θα αποτελέσει αναμφισβήτητα ένα από τα πλέον κομβικά της χώρας.

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται την ίδια στιγμή η συγκρότηση ενός σημαντικού αριθμού τεχνικών φακέλων, εκ των οποίων ορισμένοι έχουν ήδη κατατεθεί στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την αδειοδότηση υδατοδρομίων που θα περιλαμβάνονται στο συγκεκριμένο δίκτυο του Νοτίου Αιγαίου. Στην κατεύθυνση αυτή, μέσα στον Ιούνιο αναμένεται να ακολουθήσει και η κατάθεση των τεχνικών φακέλων για την έκδοση άδειας ίδρυσης υδατοδρομίων σε Σαντορίνη, Κω, Δονούσα, Σέριφο και Κύθνο. Το δίκτυο που θα αναπτυχθεί στο Νότιο Αιγαίο θα περιλαμβάνει 16 υδατοδρόμια στα Δωδεκάνησα και 14 στις Κυκλάδες.

Ώριμη περιφέρεια, πέρα από αυτή του Νοτίου Αιγαίου, για την ανάπτυξη ενός βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων είναι και εκείνη των Ιονίων Νήσων. Ήδη έχουν αδειοδοτηθεί τα υδατοδρόμια της Κέρκυρας, των Παξών και της Πάτρας με ανάδοχο την «Ελληνικά Υδατοδρόμια», η οποία ακολούθως συνεργάζεται με την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων που έχει αναλάβει να υλοποιήσει όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να ολοκληρωθεί η αδειοδότηση πέντε ακόμη υδατοδρομίων, σε Κεφαλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα, Ζάκυνθο και Μεγανήσι.

Σε αυτό το πλαίσιο με αφετηρία την Ελλάδα, αναφερόμενη στο θέμα η κ. Τόκτωρ, εκτιμά ότι θα δημιουργηθεί το μεγαλύτερο δίκτυο υδατοδρομίων στην Ευρώπη, αναβαθμίζοντας το προφίλ της χώρας μας διεθνώς. Πρόκειται για ένα νέο τουριστικό προϊόν που θα συμβάλει καθοριστικά στην ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα, παρέχοντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

Παράλληλα, το συγκεκριμένο εγχείρημα θα έχει ισχυρό κοινωνικό αποτύπωμα, καθώς τα υδροπλάνα θα συνδέουν τη νησιωτική με την ηπειρωτική Ελλάδα και οι μόνιμοι κάτοικοι των απομακρυσμένων νησιών θα μπορούν  να μετακινούνται επαρκώς και με ασφάλεια, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους προς τα μεγάλα αστικά και περιφερειακά κέντρα.

Σε κάποιες περιπτώσεις δε, τα υδροπλάνα θα αποτελούν ίσως τη μοναδική διέξοδο, ιδίως τους χειμερινούς μήνες, για τα μικρά και απομακρυσμένα νησιά που δεν διαθέτουν χερσαίο αεροδρόμιο, καθώς μπορούν να εκτελούν, μεταξύ άλλων, τακτικές επιβατικές πτήσεις, έκτακτες επιβατικές πτήσεις, πτήσεις φορτίου (φάρμακα, τρόφιμα, Τύπος, δέματα, κ.λπ.), νοσοκομειακές πτήσεις, πτήσεις έρευνας και διάσωσης, καθώς και πτήσεις πυρόσβεσης.