Οι παράλληλες δουλειές μπορούν να είναι ένας τρόπος για τους ανθρώπους να κάνουν τη δουλειά που τους αρέσει πραγματικά, αλλά μπορεί επίσης να γεννηθούν από ανάγκη, με έναν αυξανόμενο αριθμό νέων που αναλαμβάνουν δεύτερες δουλειές για να αυξήσουν τα χρήματά τους, σύμφωνα με το CNBC.
Περίπου το 46% της Gen Z έχουν επί του παρόντος εργασία πλήρους ή μερικής απασχόλησης εκτός από την κύρια, όπως έδειξε μια νέα έρευνα της Deloitte. Το ποσοστό αυτό στους Millenials αγγίζει το 37%.
Για το 2023 Gen Z και Millennial Survey, η Deloitte συγκέντρωσε απαντήσεις από 14.483 Gen Z και 8.373 millennials από 44 χώρες σε όλο τον κόσμο.
Και στις δύο γενιές, περισσότεροι άνθρωποι έχουν δεύτερες δουλειές τώρα από ό,τι πριν από ένα χρόνο: το ποσοστό είναι 3% υψηλότερο μεταξύ της Gen Z και 4% υψηλότερο μεταξύ των millennials, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων.
«Οι δεύτερες δουλειές αυξάνονται για τους Gen Z και τους Millenials, καθώς αγωνίζονται για να τα βγάλουν πέρα», δήλωσε στο CNBC Make It η Michele Parmelee από την Deloitte. Μερικές από τις πιο δημοφιλείς δεύτερες θέσεις εργασίας είναι η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών στο Διαδίκτυο, η εργασία σε θέσεις όπως η παράδοση φαγητού ή η οδήγηση, τα καλλιτεχνικά καταστήματα ή η δημιουργία περιεχομένου μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως παράγοντας επιρροής.
«Ενώ τα χρήματα είναι ο κύριος λόγος για να έχουν μια δευτερεύουσα δουλειά, οι ερωτηθέντες το βλέπουν επίσης ως έναν τρόπο για να δημιουργήσουν έσοδα από τα χόμπι τους, να αποσυνδεθούν από την κύρια δουλειά τους, να επεκτείνουν τα δίκτυά τους και σε ορισμένες περιπτώσεις, να αναπτύξουν δεξιότητες για μια νέα καριέρα», δήλωσε ο Parmelee.
Υπερτερεί η ανησυχία για το εισόδημα
Περίπου το 25% των Gen Zs και το 28% των millennials λένε ότι το κύριο κίνητρο για τη δευτερεύουσα δουλειά τους είναι να αποκτήσουν δεξιότητες και να χτίσουν σχέσεις, με λιγότερο από το ένα τέταρτο κάθε γενιάς να λέει ότι συνδέεται με τα χόμπι τους ή τους βοηθά να αποσυνδεθούν.
Οι ανησυχίες για τα χρήματα, ωστόσο, υπερτερούν όλων αυτών με διαφορά: το 38% του Gen Z και το 46% των millennials δήλωσαν ότι ο λόγος που δούλευαν άλλη δουλειά συνδέθηκε με τα οικονομικά τους.
Τα δεδομένα από την έρευνα της Deloitte δείχνουν ότι το κόστος ζωής είναι η μεγαλύτερη ανησυχία για τους millennials και τη Gen Z αυτή τη στιγμή. Το να έχουν μια δεύτερη δουλειά είναι ένας τρόπος με τον οποίο οι νέοι προσπαθούν να μετριάσουν τον αντίκτυπο της κρίσης κόστους ζωής, αλλά οι ερωτηθέντες είπαν επίσης ότι περίμεναν περισσότερο για να ανέβουν στη σκάλα του ακινήτου ή να δημιουργήσουν οικογένεια και αγόραζαν περισσότερα μεταχειρισμένα αντικείμενα.