Σε ιδιαίτερα ικανοποιητικούς ρυθμούς, προκειμένου να μπορέσει να ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα, αναμένεται να κινηθεί εφέτος ο τομέας της κρουαζιέρας στη χώρα μας.
Στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι ο αριθμός των πλοίων φέτος που θα πραγματοποιούν αφιξοαναχωρήσεις (home port) από ελληνικά λιμάνια αναμένεται να παρουσιάσει μεσοσταθμική αύξηση περίπου 15% στο σύνολο των προορισμών.
Το 2022 οι συνολικές αφίξεις κρουαζιεροπλοίων στη χώρα μας σε ελληνικά λιμάνια ανήλθαν σε 4.780 και ο αριθμός επιβατών σε 4.629.650 (συμπεριλαμβάνεται και ο τελικός αριθμός των στοιχείων του ΟΛΠ έως τέλος του 2022).
Αντίστοιχα, το 2019 που δεν είχαν ακόμα επιβληθεί τα περιοριστικά μέτρα ο αριθμός αφίξεων κρουαζιεροπλοίων άγγιζε τα 3.979 κρουαζιερόπλοια με 5.552.384 επιβάτες.
Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία της Διεθνούς Ενωσης Κρουαζιέρας CLIA, μόνο από το λιμάνι του Πειραιά τo 2023 αναμένεται να αφιχθούν περισσότερο από ένα εκατομμύριο επιβάτες.
Το 2022 από το λιμάνι του Πειραιά διακινήθηκαν συνολικά 880.416 επιβάτες με 677 καταπλους κρουαζιερόπλοιων.
To 2019 έτος που δεν είχαν επιβληθεί ακόμα περιορισμοί λόγω της πανδημίας είχαν αφιχθεί στο λιμάνι του Πειραιά 622 κρουαζιερόπλοια με 1.098.091 επιβάτες.
Το 2023 οι αφίξεις κρουαζιεροπλοίων μόνο στο λιμάνι του Πειραιά αναμένεται σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις να φτάσουν τις 850, εκ των οποίων οι οι 650 θα είναι home port.
Η Ελλάδα πρωτοστάτησε παγκοσμίως, με τη γρήγορη και ασφαλή επανέναρξη της κρουαζιέρας κατά τη διάρκεια της πανδημίας και με την αύξηση του homeporting, που οδήγησε τις εταιρείες κρουαζιέρας να προμηθεύονται τοπικά αγαθά και υπηρεσίες στους λιμένες αφετηρίας και τους επιβάτες να περνούν μεγαλύτερες περιόδους εκεί, διανυκτερεύοντας σε τοπικά ξενοδοχεία.
Ο οικονομικός αντίκτυπος αυξήθηκε επίσης λόγω της μεγαλύτερης παραμονής των πλοίων στα λιμάνια για την εκτέλεση τεχνικών εργασιών.
Ο κλάδος υποστήριξε 315.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη, με τις 15.100 από αυτές να βρίσκονται στην Ελλάδα.
Πηγή: ΑΜΠΕ