Skip to main content

Γ. Καρανίκας στη «Ναυτεμπορική TV»: Μειωμένος ο τζίρος του εμπορίου λόγω ενεργειακής κρίσης

«Πρέπει να ξανακοιτάξουμε τον θεσμό των εκπτώσεων. Νομίζω ότι εκφυλίζεται και πρέπει να βρούμε τους τρόπους, προκειμένου να τον δυναμώσουμε», υπογράμμισε ο Γ. Καρανίκας.

Δύσκολη εξίσωση λόγων των πολλαπλών κρίσεων, χαρακτήρισε ο Πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, Γιώργος Καρανίκας, την κατάσταση που επικρατεί αυτή την περίοδο στο εμπόριο.

Μιλώντας στην Ναυτεμπορική TV και τον Μιχάλη Ψύλο, ανέφερε ότι «Ξεκινήσαμε με την οικονομική κρίση με το μνημόνιο, ήρθε η πανδημία και ενώ περιμέναμε ένα άλμα της κατανάλωσης, δυστυχώς ήρθε η ενεργειακή κρίση, η οποία μείωσε ουσιαστικά την αγοραστική δύναμη του καταναλωτή, με συνέπεια να συνεχίζει ο αγώνας για την επιβίωση».

Τόνισε μάλιστα ότι το διάστημα που βιώνει ο επιχειρηματικός κόσμος αυτή στιγμή, ίσως είναι το δυσκολότερο, υπό την έννοια ότι τίποτε δεν φαίνεται ότι θα τελειώσει γρήγορα.

Σχετικά με τις τιμές τροφίμων, σημείωσε ότι κινούνται με διψήφιο πληθωρισμό.

«Αντιλαμβάνεστε ότι τα τιμολόγια της ενέργειας μαζί με των τροφίμων, με τέτοια ακρίβεια, τίποτα δεν μένει στην τσέπη του καταναλωτή για να κάνει άλλου είδους αγορές. Αυτό είναι το βασικό πρόβλημα των εμπόρων συν το ότι και τα δικά μας λειτουργικά έξοδα έχουν τιναχτεί στα ύψη. Ένας μικρομεσαίος επιχειρηματίας, έχει να αντιμετωπίσει μια αύξηση των δικών του ασφαλιστικών εισφορών, περίπου 10% και συγχρόνως έρχεται νέα αύξηση του κατώτατου μισθού».

Ερωτηθείς για το εάν η ΕΣΕΕ συμφωνεί ή διαφωνεί με την αύξηση 7,75% που προμηνύεται από 1η Απριλίου του κατώτατου μισθού, ο κ. Καρανίκας πρόσθεσε ότι «Εμείς και πριν τις κρίσεις ήμασταν πάντα υπέρ των αρκετά υψηλών μισθών με την έννοια ότι όλο αυτό είναι κατανάλωση, δηλαδή έρχεται πίσω σε εμάς με κάποιο έμμεσο τρόπο. Άρα μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα. Το θέμα είναι ότι αυτή τη στιγμή, όλες αυτές οι αυξήσεις βγαίνουν από την ίδια τσέπη. Ειδικά στον μικρομεσαίο, είναι πρόβλημα».

Για την πορεία των εκπτώσεων είπε πώς ο καλός καιρός δεν λειτούργησε θετικά. Ειδικά, όπως εξήγησε, στην ένδυση και υπόδηση, δεν χρειάστηκε ο καταναλωτής να αγοράσει βαριά ρούχα, τα οποία αυξάνουν τον τζίρο.

Παράλληλα, είπε ότι «Πρέπει να ξανακοιτάξουμε τον θεσμό των εκπτώσεων με άλλη ματιά από τη στιγμή που υπάρχουν προσφορές όλο το χρόνο, νομίζω ότι εκφυλίζεται και πρέπει να βρούμε τους τρόπους, προκειμένου να τον δυναμώσουμε».

Όσον αφορά τις ηλεκτρονικές αγορές, ανέφερε ότι το φυσικό κατάστημα δεν πρόκειται ποτέ να σβήσει, ωστόσο, εξήγησε ότι ο υβριδικός συνδυασμός αυτών θα επικρατήσει στο μέλλον.

«Αυτή τη στιγμή το 25% του τζίρου του λιανικού εμπορίου γίνεται ηλεκτρονικά. Άρα ένα σημαντικό κομμάτι. Οπότε πρέπει να βρούμε τον τρόπο να προσαρμοστούμε. Οι μεγάλη πρόκληση για τις μικρές επιχειρήσεις του λιανεμπορίου είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός, καθώς και η πράσινη μετάβαση. Εδώ θέλουμε να σταθεί η Πολιτεία, να βρει αποχετευμένα προγράμματα. Να δείξει ενδιαφέρον», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καρανίκας.