Skip to main content

Υπογραφές για τον οδικό άξονα «Μπράλος – Άμφισσα» – Η σημασία του έργου

Image Online / Intime News

Το κόστος κατασκευής του έργου φθάνει τα 260 εκατ. - Αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 54 μήνες

Παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλή, υπεγράφη σήμερα η σύμβαση για την κατασκευή του τμήματος Μπράλος- Άμφισσα του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία- Ιτέα- Αντίρριο. Το «παρών» έδωσαν, επίσης, ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Γιάννης Τσακίρης, ο Γραμματέας της ΚΟ της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Φωκίδας, Γιάννης Μπούγας, οι βουλευτές Φθιώτιδας της Νέας Δημοκρατίας, Γιώργος Κοτρωνιάς και Έλενα Μακρή- Θεοδώρου, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός, καθώς και η Γενική Γραμματέας Υποδομών, Μαρία- Έλλη Γεράρδη.

Τη σύμβαση υπέγραψαν εκ μέρους του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ο Διευθυντής της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης, Δημήτρης Αναγνώπουλος και εκ μέρους της αναδόχου εταιρείας ΑΒΑΞ, ο Διευθύνων Σύμβουλος, Κωνσταντίνος Μιτζάλης.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε πως με την υπογραφή της σύμβασης προστίθεται ένα ακόμη κομμάτι στο συνολικό χάρτη του οδικού δικτύου της χώρας και πρόσθεσε πως «το έργο επιβεβαιώνει το κεντρικό μας σύνθημα, που όμως είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς: “Η Ελλάδα αλλάζει”».

Όπως τόνισε ο κ. Καραμανλής το «Μπράλος- Άμφισσα», μήκους περίπου 24 χιλιομέτρων, με δύο σήραγγες, επτά γέφυρες, και έξι ισόπεδους κόμβους, αφορά την κατασκευή του τμήματος από το Μπράλο μέχρι την αρχή της παράκαμψης Γραβιάς, και από τον ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη έως την Άμφισσα. Επίσης «το έργο αυτό είναι τμήμα του διαγώνιου άξονα «Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο», ένα σημαντικό κομμάτι του Ε65, που συνδέει την ΠΑΘΕ με την Ιονία Οδό και φέρνει πιο κοντά τη νοτιοδυτική Ελλάδα με την Κεντρική Στερεά, τη Θεσσαλία και τη Μακεδονία».

Επισήμανε, δε, ότι: «μειώνει τον χρόνο της διαδρομής από Πάτρα και Αντίρριο έως τη Λαμία. Δηλαδή, είναι ένα έργο που θα αλλάξει εντελώς τις οδικές μεταφορές και μετακινήσεις. Γιατί, όχι μόνο θα επιτρέψει την ταχύτερη μετακίνηση από τη Στερεά Ελλάδα και τη Θεσσαλία απευθείας προς τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και θα συνδέσει το λιμάνι της Πάτρας με αυτό του Βόλου. Και θα αναβαθμίσει τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου».

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, όλα αυτά σημαίνουν: «Καλύτερη και ευκολότερη καθημερινότητα για χιλιάδες πολίτες νέες δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης για τα βόρεια παράλια του Κορινθιακού και του Πατραϊκού κόλπου, αλλά και νέα, σημαντική οικονομική προοπτική».

Στα 260 εκατομμύρια το κόστος κατασκευής

Ο κ. Καραμανλής είπε ότι το κόστος κατασκευής του έργου φθάνει, σχεδόν, τα 260 εκατομμύρια, είναι συγχρηματοδοτούμενο από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 54 μήνες.

Χρ. Σταϊκούρας: Σημαντικό έργο υποδομής – Η Στερεά Ελλάδα καθίσταται συγκοινωνιακός κόμβος

Την ικανοποίησή του για την υπογραφή της σύμβασης εξέφρασε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας.

Όπως επισήμανε ο υπουργός Οικονομικών, ο οποίος παρέστη στην υπογραφή της σύμβασης στο υπουργείο Υποδομών, «πρόκειται για ένα σημαντικό έργο υποδομής για ολόκληρη τη χώρα, ειδικά για τη Στερεά Ελλάδα, που καθίσταται πλέον συγκοινωνιακός κόμβος, με την ολοκλήρωση των – εθνικής και ευρωπαϊκής εμβέλειας – οδικών και σιδηροδρομικών αξόνων, μαζί με την ολοκλήρωση του Ε65 και το ξεμπλοκάρισμα τμήματος του οδικού άξονα “Λαμία – Καρπενήσι”».

Το συγκεκριμένο έργο, το οποίο εντάχθηκε από την ελληνική κυβέρνηση, ως δημόσιο έργο εθνικής σημασίας, με χρηματοδότηση από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους, ξεκινά να παίρνει σάρκα και οστά, με όρους οικονομικής αποτελεσματικότητας και κοινωνικής ανταποδοτικότητας, πρόσθεσε ο κ. Σταϊκούρας.

Συνεχάρη παράλληλα τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κ. Αχ. Καραμανλή «για τις σημαντικές προσπάθειες που καταβάλλει για την πρόοδο των έργων στην επικράτεια, προς όφελος της κοινωνίας, της οικονομίας, της περιφερειακής ανάπτυξης» προσθέτοντας πως «τα αποτελέσματα τον δικαιώνουν».

Ο συγκεκριμένος οδικός άξονας συνιστά τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου “Ε-65” και αποτελεί τον συνδετήριο άξονα μεταξύ των Αυτοκινητοδρόµων ΠΑΘΕ και Ιονίας Οδού, εξυπηρετώντας διαδρομές από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας Ελλάδας.

Η ολοκλήρωσή του, όπως σημείωσε ο κ. Σταϊκούρας, σημαίνει ασφαλέστερη, γρηγορότερη και πιο άνετη κυκλοφορία, διασύνδεση των Περιφερειών και των πόλεων, καθώς και διευκόλυνση του διαμετακομιστικού εμπορίου και των μεταφορών, τόνωση των τοπικών αγορών και ανάπτυξη των οικονομιών.