«Και για το 2023 κύρια πηγή εσόδων θα είναι ο τουρισμός» τόνισε ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, σε συνέντευξή του την Τετάρτη.
Μιλώντας στο ραδιόφωνο «Παραπολιτικά 90,1», επισήμανε πως τα μηνύματα για τη φετινή σεζόν είναι πολύ ευοίωνα, γεγονός που εξηγείται από την εξαιρετική τουριστική περίοδο που προηγήθηκε. Ενδεικτικό είναι ότι η Ελλάδα κατέγραψε τη μεγαλύτερη ανάκαμψη στην Ευρωπαϊκή Ένωση με μόλις -1,9% στην αεροπορική επιβατική κίνηση συγκριτικά με το 2019, και ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι στο -21%.
Ταυτόχρονα, η αύξηση της επιβατικής κίνησης εξωτερικού τον Ιανουάριο στο «Ελ. Βενιζέλος» κατά 5% σε σύγκριση με το «ανέφελο» 2019 αποδεικνύει ότι η στρατηγική για citybreak και για τουρισμό, ακόμα και τους offseason μήνες, αποδίδει καρπούς.
«Τον Ιανουάριο είχαμε στο αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος” διακίνηση 1,44 εκατ. επιβατών στο σύνολο και στους επιβάτες από το εξωτερικό 5% αύξηση σε σχέση με το 2019. Άρα, από πολύ νωρίς δείχνει πώς θα πάει το 2023. Επίσης, τον περασμένο Δεκέμβριο οι πληρότητες των ξενοδοχείων της Αθήνας είχαν 8% αύξηση συγκριτικά με το 2019. Αν δει κανείς και πώς έχουν εξελιχθεί οι τιμές από το 2019, καταλαβαίνει ποια ήταν τα κέρδη για την ελληνική οικονομία, για τους ξενοδόχους, για τα εστιατόρια και τις ταβερνούλες μας, τα εμπορικά καταστήματα γύρω από την Ακρόπολη, για τη νυχτερινή ζωή της πόλης κλπ» ανέφερε ο υπουργός Τουρισμού.
Ο κ. Κικίλιας υπογράμμισε ότι η εικόνα από τις προκρατήσεις για την ερχόμενη σεζόν είναι ανέλπιστα καλή. «Το 2023 θα είναι πάρα πολύ δυνατή χρονιά για τον τουρισμό και θα έχει ισχυρά έσοδα για τη μέση ελληνική οικογένεια και τη μικρή και μεσαία ελληνική επιχείρηση, για τον πρωτογενή κλάδο, για τον εμπορικό κόσμο, για τις κατασκευές και για τους εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους».
Τέλος, αναφορικά με τις καμπάνιες του ΕΟΤ για το 2023, ο κ. Κικίλιας σημείωσε ότι στο επίκεντρο θα είναι ο βιώσιμος τουρισμός, η φύση, η προστασία του περιβάλλοντος και η μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία που προσφέρει η Ελλάδα, σημειώνοντας ότι πλέον ένας στους δύο ταξιδιώτες παγκοσμίως επιλέγει να ταξιδέψει σε προορισμό που εστιάζει στη βιωσιμότητα και στην πράσινη ανάπτυξη.