«Την περίοδο 2015 – 2019 είχαν δρομολογηθεί έργα ύψους λίγο κάτω από 1 δισ. ευρώ. Την δική μας περίοδο έχουν ήδη δημοπρατηθεί έργα ύψους 10 δισ. ευρώ και συμβασιοποιηθεί έργα ύψους λίγο κάτω από 5 δισ. ευρώ», σημείωσε o υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, στην τοποθέτησή του κατά τη συζήτηση του Προϋπολογισμού, ενώ προανήγγειλε τις δημοπρατήσεις και συμβασιοποιήσεις έργων που έρχονται έως τις αρχές του 2023.
«Καταφέραμε να διατηρήσουμε τη δυναμική του κατασκευαστικού κλάδου και να κρατήσουμε ενεργά όλα τα εργοτάξια σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία», τόνισε, προαναγγέλλοντας εκτός άλλων ότι «την Δευτέρα, θα υπογραφεί η σύμβαση για το Thessaloniki FlyOver, ένα από τα πρώτα οδικά έργα που υλοποιήθηκε μέσω ΣΔΙΤ, ύψους 373 εκατ. ευρώ».
Ο κ. Καραγιάννης, έκανε λόγο για μεγάλη δυναμική του κατασκευαστικού κλάδου, που όπως είπε «θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια καθώς σύμφωνα με όλα τα διαθέσιμα στοιχεία το ποσοστό επενδύσεων σε κατασκευαστικά έργα θα φτάσει έως το 8,1% το 2025 από 4% του ΑΕΠ το 2020».
Ποια έργα δημοπρατούνται και ποια συμβασιοποιούνται έως τις αρχές του 2023
Ο κ. Καραγιάννης ανέπτυξε τον προγραμματισμό έργων έως τις αρχές του 2023, τονίζοντας: «Ήδη όμως προηγούμενες ημέρες ξεκίνησε η Β’ Φάση του έργου Παραχώρησης του ΒΟΑΚ με προϋπολογισμό 1,7 δις. ευρώ, με στόχο να υποβληθούν δεσμευτικές προσφορές το Μάρτιο του 2023. Όμως επόμενες μέρες, θα προκηρύξουμε τον διαγωνισμό για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής, με προϋπολογισμό περίπου 130 εκατ. ευρώ. Και, έως το τέλος του έτους ξεκινάμε τον διαγωνισμό για την επέκταση όμως Γραμμής 2 όμως Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον, Αγ. Νικόλαο, ύψους περίπου 550 εκατ. ευρώ».
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών, «το α’ τρίμηνο του 2023 θα δημοπρατηθεί το έργο όμως σύνδεσης όμως Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική Οδό, καθώς και ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά, με προϋπολογισμό περίπου 310 εκατ. ευρώ».
Προανήγγειλε ότι «την Δευτέρα, θα υπογραφεί η σύμβαση για το Thessaloniki FlyOver, ένα από τα πρώτα οδικά έργα που υλοποιήθηκε μέσω ΣΔΙΤ, ύψους 373 εκατ. ευρώ».
Στο κομμάτι των συμβασιοποιήσεων, ο κ. Καραγιάννης, σημείωσε ότι όμως επόμενες εβδομάδες θα «πέσουν οι υπογραφές» για την «παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, ύψους 210 εκατ. ευρώ, καθώς και το Μπράλος – Άμφισσα, ύψους 265 εκατ. ευρώ, το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, ύψους 251,8 εκατ. ευρώ, το τμήμα του ΒΟΑΚ “Χερσόνησος – Νεάπολη”, ύψους 290 εκατ. ευρώ, καθώς και η επέκταση όμως Λ. Κύμης και η σύνδεση με ΠΑΘΕ ύψους 352 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, μέσα στο α’ εξάμηνο του 2023 θα πέσουν οι υπογραφές και για όμως 17 Σχολικές Μονάδες Κεντρικής Μακεδονίας, 128,4 εκατ. ευρώ».
«Εκεί όμως που πραγματικά αλλάζουμε εντυπωσιακά την εικόνα, είναι στα σιδηροδρομικά έργα» τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών και έκανε γνωστό ότι «μέσα όμως πρώτους μήνες του 2023 θα συμβασιοποιήσουμε έξι σιδηροδρομικά έργα, ύψους 4,5 δις. ευρώ και θα αναβαθμίσουμε σημαντικά τη στρατηγική σημασία των λιμένων, δημιουργώντας νέα δεδομένα όμως μεταφορές ανθρώπων και προϊόντων».
«Όλα τα έργα έχουν πολύ συγκεκριμένα αποτελέσματα για την εθνική οικονομία, την τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη. Οι τελικοί, όμως, και οι μεγαλύτεροι οφελημένοι όλων αυτών των μεγάλων έργων είναι οι ίδιοι οι πολίτες» υπογράμμισε ο κ. Καραγιάννης.
Πρώτη φορά η ελληνική Πολιτεία μπορεί να παραδίδει έργα νωρίτερα από το αναμενόμενο
Ο υφυπουργός Υποδομών προχώρησε και σε μία σημαντική διαπίστωση, «το γεγονός ότι «για πρώτη φορά η ελληνική Πολιτεία μπορεί να παραδίδει έργα νωρίτερα από το αναμενόμενο» τονίζοντας ότι αυτό «δεν είναι καλό μόνο για μία κυβέρνηση ή μόνο για ένα κόμμα, αλλά για το σύνολο του πολιτικού συστήματος».
«Ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος στην Πελοπόννησο, το Μετρό Θεσσαλονίκης, δεν αποτελούσαν στίγμα μόνο για μία κυβέρνηση ή μόνο για ένα κόμμα. Αποτελούν παραδείγματα αναποτελεσματικότητας για το σύνολο του πολιτικού συστήματος» υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
Επομένως, σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «το γεγονός πλέον ότι η Πολιτεία παρέδωσε 6 μήνες νωρίτερα από το αρχικό του χρονοδιάγραμμα το δρόμο Θέρμης – Γαλάτιστας, 5 μήνες νωρίτερα την παράκαμψη Αμφιλοχίας που συνδέει τον οδικό άξονα Άκτιο- Αμβρακία με την Ιονία οδό και ότι ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος βρίσκεται ήδη 3 μήνες μπροστά από το αρχικό χρονοδιάγραμμα είναι επίσης κέρδος για το πολιτικό σύστημα. Γιατί ενισχύεται η πίστη στους θεσμούς, ενδυναμώνεται το αίσθημα αισιοδοξίας και αυτοπεποίθησης, γίνονται κατανοητές οι πραγματικές δυνατότητες της χώρας».
Γρήγορα αντανακλαστικά και ενεργά εργοτάξια
Ιδιαίτερη μνεία έκανε «στα σωστά αντανακλαστικά και την ικανότητα αντιμετώπισης έκτακτων καταστάσεων που αποδεικνύουν οι παρεμβάσεις μας για την μείωση των επιπτώσεων από τις αυξήσεις των τιμών των πρώτων υλών, καθώς και τον υπαρκτό κίνδυνο να σταματήσουν πολλά έργα».
«Καταφέραμε να διατηρήσουμε τη δυναμική του κατασκευαστικού κλάδου και να κρατήσουμε ενεργά όλα τα εργοτάξια» επισήμανε.
«Είναι χαρακτηριστικό ότι το ανεκτέλεστο των μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών μέσα μόνο σε 1 χρόνο έχει διπλασιαστεί» ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και πρόσθεσε ότι «ο ιδιωτικός τομέας γνωρίζει ότι η Πολιτεία έχει πράξει το καθήκον της αλλά, πρέπει κι αυτός από τη πλευρά του να κατανοήσει το δικό του καθήκον. Να δημιουργήσει ένα ελκυστικό πλαίσιο εργασιακού περιβάλλοντος με καλύτερους μισθούς και με σύγχρονες συνθήκες εργασίας, ώστε να μπορέσει να προσελκύσει τα καλύτερα μυαλά από Ελλάδα και εξωτερικό, στηρίζοντας την εθνική προσπάθεια και ενισχύοντας την εξωστρέφεια και την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας».
Κλείνοντας ανέφερε ότι «Είναι ξεκάθαρο ότι η Ελλάδα, πλέον, έχει αποκτήσει ένα σταθερό βηματισμό. Από παράδειγμα προς αποφυγή έχει μετατραπεί σε μία χώρα με πολιτική, οικονομική και κοινωνική σταθερότητα. Είμαι βέβαιος ότι οι πολίτες θα επιβραβεύσουν την πολιτική της συνέχειας και της σοβαρότητας, τη λογική του μέτρου και της ευθύνης και θα δώσουν ξανά ισχυρή και καθαρή εντολή στον Κυριάκο Μητσοτάκη και τη Νέα Δημοκρατία».