Με θετικό πρόσημο στα μεγέθη της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας στην Ελλάδα έκλεισε το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Έτοιμου Ενδύματος Ελλάδος. Ειδικότερα, σημαντική αύξηση 17,4% κατέγραψαν οι εξαγωγές της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας και ανήλθαν σε 1,65 δισ. ευρώ από 1,4 δισ. ευρώ το 2021.
Οι εξαγωγές ενδυμάτων σημείωσαν σημαντική άνοδο 20% και ανήλθαν σε 852 εκατ. ευρώ. Στην κλωστοϋφαντουργία οι εξαγωγές επίσης αυξήθηκαν κατά 29% και ανήλθαν σε 431 εκατ. ευρώ. Οι εξαγωγές του πρωτογενούς τομέα, του βαμβακιού, σημείωσαν μικρή αύξηση 1,2% και ανήλθαν σε 360 εκατ. ευρώ.
Στις εισαγωγές, καταγράφηκε επίσης μεγάλη αύξηση 36,7%. Η αύξηση στις εισαγωγές κλωστοϋφαντουργικών ανήλθε σε 36,7%, ενώ οι εισαγωγές ενδυμάτων αυξήθηκαν κατά 36,5% και σε αξία διαμορφώθηκαν σε 2 δισ. ευρώ.
Ο δείκτης παραγωγής σημείωσε αύξηση 16,1% στην ένδυση και μικρή μείωση 0,7% στην κλωστοϋφαντουργία.
Όσον αφορά την εγχώρια αγορά οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων κατέγραψαν άνοδο 23,9% στο εννεάμηνο και ανήλθαν σε αξία σε 1,85 δισ. ευρώ.
Πού οφείλεται η αύξηση
Ωστόσο θα πρέπει να επισημανθεί το γεγονός ότι η ισχυρή ανάπτυξη των λιανικών πωλήσεων του πρώτου τριμήνου (54%) προέκυψε λόγω της σύγκρισης με το αντίστοιχο διάστημα του 2021 που τα καταστήματα για μεγάλο διάστημα ήταν κλειστά. Συγκρίνοντας το δεύτερο τρίμηνο του 2022, η αύξηση περιορίζεται σε 23,2%, ενώ στο τρίτο τρίμηνο του έτους η αύξηση περιορίζεται ακόμη περισσότερο σε 6,7%.
Σημάδια κάμψης λόγω πληθωρισμού
Τόσο οι λιανικές πωλήσεις, όσο και οι εξαγωγές μετά το καλοκαίρι εμφανίζουν σημάδια κάμψης λόγω του πληθωρισμού που επηρεάζει αρνητικά την κατανάλωση ειδών μόδας σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές.