Skip to main content

INEMY-ΕΣΕΕ: Η «ακτινογραφία» της φετινής Black Friday – Πόσο ικανοποιημένη έμεινε η αγορά

REUTERS/Sarah Silbiger/File Photo

6 στις 10 επιχειρήσεις εκφράζουν μέτριο/ υψηλό βαθμό ικανοποίησης σε ό,τι αφορά τον τζίρο - Ελαφρά ενισχυμένο φέτος το ποσοστό των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στον θεσμό

Μέτριο ή υψηλό βαθμό ικανοποίησης τόσο για την επισκεψιμότητα, όσο και για τον τζίρο της φετινής Black Friday εκφράζει η πλειονότητα των εμπορικών επιχειρήσεων, σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ.

Όπως προκύπτει ειδικότερα από την έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε τυχαίο πανελλαδικό δείγμα 254 επιχειρήσεων, σε γενικές γραμμές οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου εμφανίζονται σχετικά ικανοποιημένες αναφορικά με την επισκεψιμότητα, καθώς για σχεδόν 6 στις 10 καταγράφηκε μέτριος/ υψηλός βαθμός ικανοποίησης. Ωστόσο, ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 42% δήλωσε χαμηλό βαθμός ικανοποίησης.

Πηγή: ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ

Παρόμοια εικόνα καταγράφεται και σε επίπεδο ικανοποίησης των επιχειρήσεων αναφορικά με τον κύκλο εργασιών, αφού έξι στις δέκα επιχειρήσεις δήλωσαν μέτρια/ πολύ ικανοποιημένες, ενώ το 38% δήλωσαν καθόλου ικανοποιημένες. Το στοιχείο αυτό αποτελεί ένδειξη ότι δεν υπήρξε ουσιαστική απόκλιση μεταξύ επισκεψιμότητας καταστημάτων και υλοποίησης αγορών.

Πηγή: ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ

Κερδίζει έδαφος ο θεσμός

Στις φετινές εκπτώσεις της Black Friday συμμετείχαν έξι στις 10 επιχειρήσεις (61%), ποσοστό ελαφρώς ενισχυμένο σε σχέση με πέρυσι, οπότε και είχε συμμετάσχει το 56% των επιχειρήσεων. Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, η πρόθεση των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου να ενισχύσουν τη συμμετοχή τους στην πρακτική της Black Friday υπαγορεύεται ουσιαστικά από την πολιτική των μεγάλων αλυσίδων λιανικής, οι οποίες έχουν αναπόφευκτα επιβάλει αυτήν την ενέργεια ως θεσμό.

Σχεδόν οι μισές (49%) επιχειρήσεις πραγματοποίησαν εκπτώσεις σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, μετατρέποντας ουσιαστικά την «Black Friday» σε «Black Week».

«Αγκάθι» το χαμηλό επίπεδο ψηφιοποίησης

Ωστόσο οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν συμμετείχαν στη Cyber Monday εξαιτίας και της σχετικά χαμηλού επιπέδου ψηφιοποίησης των επιχειρήσεων. Όπως σημειώνει η ΕΣΕΕ το εύρημα αυτό θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη για την ενδυνάμωση του ψηφιακού μετασχηματισμού, κυρίως των micro επιχειρήσεων, οι οποίες ουσιαστικά αποκλείονται από σχετικά ευρωπαϊκά προγράμματα χρηματοδότησης.

ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ

Το ύψος των εκπτώσεων

Σχεδόν 2 στις 3 επιχειρήσεις (62%) υιοθέτησαν εκπτώσεις έως 30%, ενώ για 1 στις 3 επιχειρήσεις (34%) το ποσοστό εκπτώσεων κυμάνθηκε μεταξύ 21% και 30%.

Σχεδόν 2 στις 3 επιχειρήσεις προχώρησαν σε γενικευμένες εκπτώσεις, σε όλα δηλαδή τα εμπορεύματα, σε αντίθεση με αρκετές αλυσίδες και διαδικτυακά καταστήματα τα οποία υιοθέτησαν επιλεκτικές εκπτώσεις, σε συγκεκριμένες κατηγορίες/ εύρος προϊόντων.

Ως επικρατέστερη προωθητική ενέργεια οι επιχειρήσεις επέλεξαν τη διαφήμιση στη βιτρίνα του καταστήματος και ακολούθησαν τα μηνύματα στα social media της επιχείρησης.

naftemporiki.gr