Skip to main content

ΑΒΑΞ: 153,5 εκατ. ευρώ από τη στρατηγική αποεπένδυσης

Η πώληση των κεντρικών της γραφείων στο Μαρούσι, του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ της Volterra στη ΔΕΗ Ανανεώσιμες και της Γέφυρας, στην γαλλική Vinci και την Άκτωρ Παραχωρήσεις (θυγατρική της Ελλάκτωρ) της απέφεραν συνολικά έσοδα 153,5 εκατ. ευρώ.

Με την πώληση της συμμετοχής στη Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου η Άβαξ ολοκλήρωσε των κύκλο των πωλήσεων περιουσιακών της στοιχείων στο πλαίσιο της στρατηγικής της για από – επένδυση από ώριμες συμμετοχές και στόχο την χρηματοοικονομική της εξυγίανση.

Η πώληση των κεντρικών της γραφείων στο Μαρούσι, του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ της Volterra στη ΔΕΗ Ανανεώσιμες και της Γέφυρας, στην γαλλική Vinci και την Άκτωρ Παραχωρήσεις (θυγατρική της Ελλάκτωρ) της απέφεραν συνολικά έσοδα 153,5 εκατ. ευρώ.

Συνυπολογίζοντας το ιστορικό κόστος, ύψους 61,2 εκατ., για τα τρία αυτά περιουσιακά στοιχεία το κέρδος που θα εγγράψει η Άβαξ από τις προαναφερόμενες πωλήσεις είναι 92,3 εκατ. ευρώ.

Ο εν λόγω κατασκευαστικός Όμιλος, όπως άλλωστε και ολόκληρη η αγορά των κατασκευών, στοχεύει στα υπό διαδικασία δημοπράτησης έργα ΣΔΙΤ. Ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων (πλέον των 25) που ενδιαφέρεται η Άβαξ ξεπερνά τα 3,5 δις ευρώ.

Σε αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται η νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού και ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) δύο από τις μεγαλύτερες συμβάσεις που πρόκειται να υπογραφούν τα επόμενα χρόνια με το ενδιαφέρον των κατασκευαστικών ομίλων να είναι μεγάλο.

Για να εξυπηρετήσει τους στόχους της η Άβαξ έχει ιδρύσει την Άβαξ Παραχωρήσεις, 100% θυγατρική εταιρεία και έχει ήδη μεταβιβάσει σε αυτή η συμμετοχή της στην παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου και έως τις αρχές του 2023 αναμένεται και η μεταβίβαση του ποσοστού 19% που κατέχει στην Ολυμπία Οδό.

Όπως εκτιμάται η δημιουργία της θυγατρικής αυτής δύναται να αποτελέσει εργαλείο για την αναχρηματοδότηση του συνολικού τραπεζικού δανεισμού του κατασκευαστικού Ομίλου.

Το επόμενο διάστημα στο μεταξύ η Άβαξ (μαζί με την Μυτιληναίος) θα κληθεί να υπογράψει τη σύμβαση για το έργο ΣΔΙΤ της Νέας Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης (γνωστής και ως FlyOver) ώστε το έργο να ξεκινήσει, καθώς και τη σύμβαση για το Οδικό Τμήμα Μπράλος – Άμφισσα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα – Αντίρριο.

Από την έντυπη έκδοση