Skip to main content

Γεωργιάδης: Πολλές και μεγάλες μειώσεις τιμών στο «καλάθι του νοικοκυριού»

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

«Η πρώτη εβδομάδα είναι ενθαρρυντική, στη δεύτερη εβδομάδα έχουμε τόσες πολλές και μεγάλες μειώσεις τιμών στα προϊόντα και καθόλου αυξήσεις, που είναι μια μικρή ελάχιστη επιτυχία» δήλωσε ο Αδ. Γεωργιάδης σε νέα επίσκεψή του σε σούπερ μάρκετ για το «καλάθι του νοικοκυριού».

Κατάστημα της αλυσίδας σουπερμάρκετ «Μασούτης», στο Γαλάτσι, επισκέφθηκε το πρωί της Πέμπτης ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας για το «καλάθι του νοικοκυριού»΄, σχεδόν στη δεύτερη εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου.

Σε δηλώσεις του, σημείωσε πως «πολλοί στην αρχή αμφισβήτησαν το μέτρο ότι θα λειτουργήσει και πιστεύαν ότι είναι ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα του Άδωνι, της κυβέρνησης και τα λοιπά.

Τονίζω ότι από τα προϊόντα που είχαν μπει στο καλάθι του νοικοκυριού την περασμένη εβδομάδα, 644 έμειναν ακριβώς τα ίδια. Η ίδια συσκευασία, το ίδιο προϊόν, άρα η σύγκριση είναι πολύ εύκολη.

Από αυτά τα 644, δύο προϊόντα ανέβηκαν σε μία αλυσίδα, η οποία όμως είχε μεγάλες μειώσεις σε όλα τα άλλα. Άλλα 101 προϊόντα έχουν μικρότερη τιμή αυτή την εβδομάδα απ’ ό,τι είχαν την προηγούμενη εβδομάδα και 541 έχουν τις ίδιες τιμές με την περασμένη εβδομάδα.

Δηλαδή, στα 644, δύο μόνο προϊόντα είχαν μία μικρή αύξηση. Όλα τα άλλα προϊόντα είχαν ή μεγάλη μείωση ή παρέμειναν στην ίδια τιμή. Αυτό για όσους πιστεύουν ότι το καλάθι δεν λειτουργεί.

Υπάρχουν περίπου άλλα 150 προϊόντα που είναι διαφορετικά από εβδομάδα σε εβδομάδα και δεν θέλω να αδικήσω τις αλυσίδες και να κάνω σύγκριση, μπορεί να είναι πιο μεγάλη ποσότητα, να είναι άλλη μάρκα και τα λοιπά, η σύγκριση είναι λίγο πιο δύσκολη και εκεί όμως είχαμε πολύ καλές τιμές.

Το σημαντικό είναι ότι στο σύνολο της αξίας του καλαθιού τα περισσότερα καλάθια στις περισσότερες αλυσίδες, αν τα αθροίσετε, έχουν μικρότερη τιμή αυτή την εβδομάδα απ’ ό,τι είχαν την προηγούμενη. Όσοι νομίζουν ότι το καλάθι δεν θα λειτουργήσει, κάνουν λάθος».

Ο υπουργός εξήγησε πως βρέθηκε σήμερα στον «Μασούτη», «διότι το σύνολο της αξίας του καλαθιού «Μασούτη» αυτήν την εβδομάδα είναι το μικρότερο.

Δεν θέλω να πω ότι οι άλλες αλυσίδες δεν τα κατάφεραν, γιατί όλες οι αλυσίδες έκαναν πολύ μεγάλη προσπάθεια και έχουν παρουσιάσει καλά καλάθια, αλλά θέλω να εντείνουν την προσπάθειά τους» είπε.

Σε ερώτηση για τις διορθωτικές κινήσεις που πρέπει να γίνουν από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ προκειμένου να υπάρχει ικανοποιητική εικόνα στην αγορά, ο κ. Γεωργιάδης απάντησε πως «σήμερα στη Βουλή θα έχουμε μια τροπολογία, όπου θα ορίσουμε με νόμο και με πρόστιμα το μέγεθος της ταμπέλας. Πήγα ο ίδιος σε πολλά σούπερ μάρκετ το Σάββατο για να δω πώς λειτουργεί. Μίλησα με τον κόσμο. Πολλές αλυσίδες βάζανε ασπρόμαυρο ταμπελάκι πολύ μικρό. Για να δεις «το καλάθι του νοικοκυριού» έπρεπε να πάρεις μεγεθυντικό φακό.

Επομένως ορίσαμε συγκεκριμένο μέγεθος που θα έχει το ταμπελάκι, έγχρωμο, εμφανές για να το βλέπει εύκολα ο καταναλωτής και θα υπάρχει πρόστιμο για αυτούς που δεν το κάνουν. Θα ήθελα να συνεννοούμασταν καλόπιστα χωρίς πρόστιμα, αλλά φαίνεται ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει. Άρα, θα μπαίνει πρόστιμο.

Δεύτερον, δεν μπορώ να επιτρέψω όταν δηλώνει μία αλυσίδα ότι έχει ένα προϊόν, αυτό την πρώτη ώρα ή την πέμπτη ώρα να εξαντλείται, γιατί τότε είναι σαν να κοροϊδεύω τον καταναλωτή. Οι αλυσίδες έχουν ευθύνη τα προϊόντα που δηλώνουν στο καλάθι να τα έχουν σε επαρκείς ποσότητες για να τα βρίσκει ο καταναλωτής. Αν μένουν από ένα προϊόν στο ράφι, θα είναι υποχρεωμένοι να φέρουν άλλο προϊόν εφάμιλλο στην ίδια τιμή, όχι σε μεγαλύτερη» ξεκαθάρισε.

Ερωτηθείς αν τίθεται θέμα επάρκειας αυτή τη στιγμή, ο Άδωνις Γεωργιάδης υπογράμμισε πως «οι αλυσίδες λένε ότι δεν υπάρχει ανεπάρκεια και ότι καμιά φορά βλέπαμε εμείς κάποια άδεια ράφια, γιατί εκείνη την ώρα έρχεται πολύς κόσμος, παίρνει ταυτόχρονα πολλά προϊόντα και ήταν συγκυριακό, εκείνης της στιγμής. Εγώ το δέχομαι. Έμπορος είμαι, καταλαβαίνω ότι αυτό μπορεί να συμβεί. Όμως, εκεί το σούπερ μάρκετ θα έχει την ευθύνη να φέρει ένα παρόμοιο προϊόν στην ίδια τιμή, για όση ώρα κάνει να φέρει το προϊόν που είχε δηλώσει.

Γιατί στο τέλος της ημέρας όλη αυτή η προσπάθεια είναι για τον καταναλωτή. Εμάς μας ενδιαφέρει ο καταναλωτής να βρει χαμηλότερη τιμή και είμαι περήφανος που την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του καλαθιού, αν και πολλοί το αμφισβήτησαν, πολλοί με κορόιδεψαν, έχουμε μειώσεις στις τιμές και δεν έχουμε αυξήσεις.

Ίσως να είναι και το πρώτο δεκαήμερο όλου του 2022 που, αντί να έχουμε αυξήσεις, έχουμε μειώσεις. Άρα, λοιπόν, το καλάθι μπορεί να λειτουργήσει, θα είμαστε από πάνω και θα επιβραβεύουμε όλες τις αλυσίδες, οι οποίες κάνουν πολύ μεγάλες προσπάθειες».

Ο υπουργός ευχαρίστησε όλες τις αλυσίδες, «γιατί έχουν παρουσιάσει όλες καλά καλάθια, φθηνότερες τιμές από την περασμένη εβδομάδα.

Όμως είναι μια προσπάθεια για τους συμπολίτες μας που περνάνε δύσκολα και σε αυτή την προσπάθεια πρέπει να βάλουμε όλοι πλάτη. Σε αυτή την προσπάθεια η κυβέρνηση κι εγώ προσωπικά είμαστε από πάνω και δεν πρόκειται να χαλαρώσουμε.

Εάν νομίζουν κάποιοι ότι το κάναμε την πρώτη εβδομάδα για να κάνουμε λίγο φασαρία, κάνουν λάθος. Εγώ θα είμαι μέχρι να τελειώσει ο χειμώνας κάθε Τετάρτη στο σούπερ μάρκετ εκείνο που έχει παρουσιάσει τις μεγαλύτερες μειώσεις και έχει τις καλύτερες τιμές».

Σύμφωνα με τον υπουργό, τα σούπερ μάρκετ αυτές τις πρώτες οχτώ μέρες λειτουργίας του καλαθιού έχουν βάλει περισσότερη πλάτη από τη βιομηχανία τροφίμων. «Και θέλω να κάνω μία ειλικρινή συζήτηση με τη βιομηχανία για να βάλει κι αυτή λίγο περισσότερη πλάτη στο καλάθι.

Το καλάθι θα τραβήξει όλες τις τιμές των προϊόντων προς τα κάτω και θέλω να καλέσω τους καταναλωτές να είναι, όπως από την πρώτη εβδομάδα, σύμμαχοί μας σε αυτή την προσπάθεια.

Εάν οι καταναλωτές μαζικά ρωτάνε για το καλάθι και αγοράζουν προϊόντα από το καλάθι, πρώτον και οι επώνυμες βιομηχανίες για να μη χάσουν πελατεία θα μειώσουν τις τιμές τους για να βάλουν προϊόντα στο καλάθι, αλλά και τα προϊόντα που είναι εκτός καλαθιού θα αναγκαστούν να τα κρατήσουν σε χαμηλότερες τιμές για να μην έχουν μεγάλη απώλεια και χάσουν πωλήσεις. Έτσι δουλεύει ο ελεύθερος ανταγωνισμός και πρέπει εμείς οι καταναλωτές να φερθούμε αυτή τη φορά έξυπνα.

Άρα, ο κάθε καταναλωτής την ώρα που μπαίνει στο σούπερ μάρκετ έχει μια μεγάλη δύναμη στο χέρι του. Πρέπει να πηγαίνει να επιλέγει το καλάθι και να ρωτάει για το καλάθι, ώστε να αναγκάσουμε όλη την αλυσίδα της αγοράς να πάει τις τιμές προς τα κάτω. Ο χειμώνας αυτός είναι για όλη την Ευρώπη ένας δύσκολος χειμώνας, αλλά εμείς θα κάνουμε το παν για να γίνει για τους Έλληνες ευκολότερος και γι’ αυτό είμαστε εδώ».

Καταληκτικά, ο κ. Γεωργιάδης τόνισε πως η πρώτη εβδομάδα είναι ενθαρρυντική και το γεγονός ότι στη δεύτερη εβδομάδα έχουμε τόσες πολλές και μεγάλες μειώσεις τιμών στα προϊόντα και καθόλου αυξήσεις, αυτό νομίζω είναι μια μικρή ελάχιστη επιτυχία. Αν αυτό το κρατήσουμε εβδομάδα με τη βδομάδα όλο τον χειμώνα, όλα θα πάνε καλύτερα και ο κόσμος θα μπορεί να βγάλει τον χειμώνα ευκολότερα και γι’ αυτό είμαστε εδώ».

Αναλυτικά οι τιμές των προϊόντων στο https://e-katanalotis.gov.gr/.