Skip to main content

Κοροναϊός: Στον «πάγο» η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία

Αναταράξεις έχει προκαλέσει στη διεθνή αυτοκινητοβιομηχανία το ξέσπασμα του νέου κοροναϊού, το οποίο μέχρι στιγμής έχει οδηγήσει στον θάνατο τουλάχιστον 720 ατόμων.

Η μία εταιρεία μετά την άλλη ανακοινώνει την αναστολή και το πάγωμα της λειτουργίας των εργοστασίων που είναι εγκατεστημένα στην Κίνα, υπό τον φόβο του φονικού ιού.

Κι αυτό, όπως είναι φυσικό, συνεπάγεται σημαντικές επιπτώσεις στην παγκόσμια αγορά.

Αφενός οι καθυστερήσεις στην παράδοση των παραγγελιών πληθαίνουν ολοένα και περισσότερο. Αφετέρου, τα περιθώρια κέρδους στενεύουν σημαντικά.

Αναλυτικά, οι αποφάσεις των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών που διαθέτουν παρουσία στην Κίνα:

BMW: Η παραγωγή στο εργοστάσιο του Σενγιάνγκ θα συνεχιστεί μετά τις 17 Φεβρουαρίου.

Daimler:  Η λειτουργία στο εργοστάσιο του Πεκίνου θα συνεχιστεί μετά τις 10 Φεβρουαρίου.

Fiat Chrysler: Έχει προειδοποίησε για επιπτώσεις στη λειτουργία των ευρωπαϊκών εργοστασίων, λόγω της μειωμένης προμήθειας εξαρτημάτων από την Κίνα.

Ford Motor: Η λειτουργία στα εργοστάσια που βρίσκονται στις πόλεις Τσονγκτσίνγκ και Χανγκτσόου θα συνεχιστεί μετά τις 10 Φεβρουαρίου.

Honda: Και τα τρία εργοστάσια στην πόλη Γουχάν θα συνεχίσουν την παραγωγή μετά τις 13 Φεβρουαρίου.

Hyundai Motor: Την προηγούμενη εβδομάδα ανεστάλη η παραγωγή στα εργοστάσια της Νότιας Κορέας.

Nissan Motor: Η επαναλειτουργία του εργοστασίου στην Κίνα αναμένεται για μετά τις 14 Φεβρουαρίου.

PSA Peugeot Citroen: Τα τρία εργοστάσια στην πόλη Γουχάν θα παραμείνουν κλειστά έως τις 14 Φεβρουαρίου.

Suzuki Motor: Εξετάζει την εισαγωγή εξαρτημάτων από χώρες εκτός της Κίνας, λόγω του κινδύνου στην παραγωγή της Ινδίας.

Tesla: Το κλείσιμο του εργοστασίου στη Σαγκάη αναμένεται να οδηγήσει στην καθυστερημένη παράδοση των νέων «Model 3 sedans».

Toyota Motor: Την Παρασκευή επέκτεινε την αναστολή της λειτουργίας των εργοστασίων στην Κίνα έως τις 16 Φεβρουαρίου.

Volkswagen: Έχει αναστείλει την παραγωγή στα περισσότερα εργοστάσια της Κίνας έως τις 17 Φεβρουαρίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής, δεν έχει αποκρυσταλλωθεί το ακριβές μέγεθος της ζημιάς του κοροναϊού στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. 

naftemporiki.gr