Skip to main content

ΣΕΒ: Η έξοδος από την κρίση ξεκινάει από τα θρανία

Στη δυσμενή θέση, στην οποία βρίσκεται το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, εστιάζει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), σε ειδική του έκθεση για το ελληνικό σχολικό περιβάλλον.

«Στην Ελλάδα της κρίσης, τα αλλεπάλληλα σχέδια μεταρρύθμισης του δημόσιου σχολείου δεν έχουν καταφέρει να θεραπεύσουν τις παθογένειές του» αναφέρει ο Σύνδεσμος και διαπιστώνει ότι το δημόσιο σχολείο υστερεί σημαντικά.

Όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά, αποτυγχάνει να εξοπλίσει με δεξιότητες τις νέες και τους νέους και Αυτό ισχύει σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό, όταν προέρχονται από μη προνομιούχες οικογένειες.

Η συγκεκριμένη αποτυχία, σύμφωνα με τον ΣΕΒ, καταγράφεται την ώρα που υπάρχει υπερεπάρκεια ανθρωπίνων πόρων και οφείλεται κυρίως, στην κακή διαχείρισή τους, λόγω των αδυναμιών που έχουν οι δομές του εκπαιδευτικού μας συστήματος.  

Ενδεικτικά, ο υπερβολικός συγκεντρωτισμός που επιβάλλει το υπουργείο – όχι μόνο στη διαμόρφωση του εκπαιδευτικού προγράμματος αλλά και στη διαχείριση των πόρων – στερεί το ελληνικό σχολείο από τη δυνατότητα να αξιοποιήσει προς όφελος των μαθητών τις δυνατότητες των Ελλήνων εκπαιδευτικών.

«Η σημαντικότερη πρόκληση εντοπίζεται στην αποκέντρωση από την ασφυκτική μικροδιοίκηση που επιβάλλει το υπουργείο παράλληλα με την εδραίωση των δομών διοίκησης και αξιολόγησης, οι οποίες θα επιτρέψουν σε αυτή την αυτονομία να οδηγήσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα» αναφέρει μεταξύ άλλων.

Την ίδια ώρα ωστόσο – παρατηρεί – ο τρόπος με τον οποίο το ιδιωτικό σχολείο, που αφορά περίπου το 6% των μαθητών στην Ελλάδα, αξιοποιεί τους ελάχιστους βαθμούς ελευθερίας που του επιτρέπει το υπουργείο, για να εξασφαλίσει πολύ καλύτερα αποτελέσματα, δείχνει ότι οι πρακτικές που πετυχαίνουν σε όλο τον κόσμο μπορεί να εδραιωθούν και στη χώρα μας με επιτυχία.

«Το στοίχημα λοιπόν, είναι να ανεβάσουμε τα δημόσια σχολεία στο επίπεδο των καλών ιδιωτικών και πρότυπων δημοσίων, και όχι το αντίστροφο» καταλήγει ο ΣΕΒ.

naftemporiki.gr