Από την έντυπη έκδοση
Η Ελλάδα μπορεί να αξιοποιήσει περαιτέρω τα πλεονεκτήματα της γεωγραφικής θέσης της με την ανάπτυξη ενός πιο φιλικού περιβάλλοντος προς τις επενδύσεις και απλοποιημένου πλαισίου για την ανάπτυξη των διατροπικών κόμβων στην Ελλάδα, στον κλάδο των μεταφορών και logistics. Αυτό επισημαίνεται μεταξύ άλλων σε μελέτη της εταιρείας συμβούλων Ernst & Young (EY) και της ο.mind creatives. Ειδικότερα, στη μελέτη γίνεται αναλυτική αναφορά στους νόμους που διέπουν την εφοδιαστική αλυσίδα και το διαμετακομιστικό εμπόριο, καθώς και στις προτάσεις βελτίωσης για άμεση και επιτακτική καταπολέμηση της γραφειοκρατίας.
Επισημαίνεται και η σημασία του διασυνοριακού εμπορίου ως ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της χώρας, με βάση τόσο τη γεωγραφική θέση της όσο και τα προαναφερθέντα στοιχεία, ενώ γίνεται αναλυτική αναφορά στις πέντε ζώνες ελεύθερων συναλλαγών και τελωνειακών αποθηκών στη χώρα μας, οι οποίες παρέχουν σαφή οφέλη στους εισαγωγείς και τους φορτωτές, προσφέροντας απαλλαγή των εισαγωγικών αγαθών από δασμούς, ΦΠΑ και άλλες χρεώσεις. Ο κλάδος μεταφορών και logistics, τονίζεται, είναι ένας από τους σημαντικότερους τομείς της ελληνικής οικονομίας και αποτελεί σημαντική πηγή εισοδήματος, θέσεων εργασίας και κύρους για την Ελλάδα, καθώς αντιπροσωπεύει το 10,85% του ΑΕΠ και ανέρχεται σε 19,8 δισ. ευρώ. Σε ένα παγκόσμιο περιβάλλον ο κλάδος επενδύει σημαντικά και επεκτείνει διαρκώς την παρουσία του.
Μέσα από τη μελέτη, «ακτινογραφείται» συνολικά ο κλάδος και αναλύονται τόσο τα δυνατά σημεία του όσο και οι προκλήσεις που ακόμη αντιμετωπίζει. Στόχος και επιθυμία των φορέων του κλάδου είναι να δομηθεί μια εθνική στρατηγική που θα μετατρέψει την Ελλάδα σε νοτιοανατολική πύλη logistics της Ευρώπης, ώστε να εξυπηρετεί όλο και περισσότερο διεθνές φορτίο (transit hub). Παράλληλα, μεταξύ των στόχων είναι η χώρα μας να αναπτύξει όλες τις δυνατότητές της, παρέχοντας υποστηρικτικές υπηρεσίες, οι οποίες θα έχουν άμεσο όφελος στο εγχώριο ΑΕΠ (υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, ανασυσκευασία, μερική μεταποίηση κ.λπ.).