Σοβαρό αντίκτυπο είχε η πανδημία Cοvid-19 στον εκθεσιακό κλάδο παγκοσμίως για το 2020, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της τελευταίας έκδοση της διετούς, παγκόσμιας έρευνας Global Barometer, που διέθεσε η Παγκόσμια Ένωση Εκθέσεων (UFI), η οποία καταγράφει τον παλμό της βιομηχανίας των επαγγελματικών εκθέσεων. Ωστόσο, καταγράφονται θετικά σημάδια σχετικά με μια γρήγορη ανάκαμψη το 2021.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, μεταξύ Απριλίου και Αυγούστου 2020, περισσότερες από τις μισές εταιρείες δεν ανέφεραν καμία δραστηριότητα. Σύμφωνα με την έρευνα, αυτή η κατάσταση άλλαξε από τον Σεπτέμβριο, όπου η πλειοψηφία των εταιρειών δήλωσε ορισμένες δραστηριότητες, σε μειωμένα επίπεδα για τις περισσότερες. Κοιτώντας μπροστά στο 2021, το μερίδιο των εταιρειών που αναμένουν επιστροφή στην «κανονική» δραστηριότητα αναμένεται να αυξηθεί από 10% τον Ιανουάριο σε 37% τον Ιούνιο.
Αυτά τα αποτελέσματα ποικίλλουν ανάλογα με την περιοχή και επηρεάζονται κυρίως από την «ημερομηνία επαναλειτουργίας» των εκθέσεων. Σε όλες τις περιοχές, οι περισσότερες εταιρείες αναμένουν ότι θα ανοίξουν οι τοπικές και εθνικές εκθέσεις, έως τα τέλη Ιουνίου 2021, με τις διεθνείς να ξαναρχίζουν το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Όταν ρωτήθηκαν ποιο στοιχείο θα βοηθούσε περισσότερο στην «ανάκαμψη» των εκθέσεων, η πλειοψηφία των εταιρειών, κατέταξε ως βασικούς παράγοντες την «ετοιμότητα εκθεσιακών εταιρειών και επισκεπτών να συμμετάσχουν ξανά» με ποσοστό 64%, την «άρση των τρεχόντων ταξιδιωτικών περιορισμών» με ποσοστό 63% και την «άρση των πολιτικών που ισχύουν τοπικά στις εκθέσεις» με ποσοστό 52%.
Όσον αφορά στις μελλοντικές μορφές των εμπορικών εκθέσεων, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το 64% των ερωτηθέντων (σε σύγκριση με το 57% πριν από έξι μήνες) είναι πεπεισμένο ότι η πανδημία επιβεβαιώνει την αξία των εκδηλώσεων “πρόσωπο με πρόσωπο”, υποδηλώνοντας την προσδοκία για γρήγορη ανάκαμψη του τομέα.
Ενώ ο «αντίκτυπος της πανδημίας Cοωιδ-19 στον κλάδο» είναι το βασικό επιχειρηματικό ζήτημα σε όλες τις αγορές, οι «παγκόσμιες οικονομικές εξελίξεις» κατατάσσονται υψηλότερα στη Μέση Ανατολή και την Αφρική (23%) από ό, τι σε άλλες περιοχές. Από την άλλη, ο «αντίκτυπος της ψηφιοποίησης των event» κατατάσσεται υψηλότερα στη Βόρεια Αμερική (15%) και στην Ευρώπη (14%) σε σύγκριση με άλλες αγορές.
Όσον αφορά στο εάν «η πανδημία επιβεβαιώνει την αξία των εκδηλώσεων πρόσωπο με πρόσωπο», συμφωνούν σε ποσοστό 67% οι εταιρείες από την Ευρώπη και 55% στη Βόρεια Αμερική. Για το εάν «τα εικονικά events αντικαθιστούν τα φυσικά», το 74% των εταιρειών στην Ευρώπη διαφωνεί, ενώ το ποσοστό είναι μόλις 57% στις εταιρείες από τη Βόρεια Αμερική.
Η έρευνα ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 2020 και περιλαμβάνει δεδομένα από 457 εταιρείες σε 64 χώρες.
Μπορείτε να κατεβάσετε την πλήρη έκθεση της έρευνας, από το www.ufi.org