Skip to main content

To «όχι» της Κομισιόν στο deal Siemens- Alstom ξεσηκώνει Βερολίνο και Παρίσι

Τα σχέδια των Siemens και Alstom να δημιουργήσουν έναν «ευρωπαίο πρωταθλητή» στους σιδηροδρόμους κατέρρευσαν σήμερα, Τετάρτη, με την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης να λέει «όχι» στη συμφωνία. Η απόρριψη πυροδότησε την έντονη αντίδραση Γερμανίας και Γαλλίας, που ζητούν αναθεώρηση της κοινοτικής πολιτικής ανταγωνισμού προκειμένου, όπως επισημαίνουν, να ανταποκρίνεται καλύτερα στις παγκόσμιες προκλήσεις του σήμερα. 

Η Κομισιόν μπλόκαρε επίσης και την προσφορά της γερμανικής βιομηχανίας χαλκού Wieland Werke για την εξαγορά μονάδας της Aurubis, του μεγαλύτερου χυτείου χαλκού στην Ευρώπη, υποστηρίζοντας ότι και αυτή, όπως εκείνη των Siemens- Alstom, θα οδηγούσε σε άνοδο των τιμών για τους καταναλωτές. 

Τα δύο βέτο αναμένεται να εντείνουν τις πιέσεις εκ μέρους του Βερολίνου και του Παρισιού για χαλάρωση των αυστηρών κανόνων ανταγωνισμού της Ε.Ε.. Οι δύο κορυφαίες οικονομίες του ευρώ πιστεύουν πως μόνο με τη δημιουργία «πρωταθλητών», με τη συγχώνευση δηλαδή μεγάλων ευρωπαϊκών εταιρειών, μπορεί η ήπειρος να αντεπεξέλθει στον αυξανόμενο ανταγωνισμό από την Ασία και άλλες αναδυόμενες δυνάμεις. Θέλουν επίσης να μπορούν οι κυβερνήσεις να έχουν περισσότερο λόγο σε τέτοιου είδους deals. 

Λίγο μετά την επίσημη ανακοίνωση της Κομισιόν, ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας, Πέτερ Αλτμάιερ, υπογράμμισε ότι το Βερολίνο και το Παρίσι εργάζονται για μία κοινή πρόταση ώστε να προσαρμοστούν οι κανόνες ανταγωνισμού της Ε.Ε. στα νέα δεδομένα. Αξίζει δε να θυμίσουμε ότι χθες ο ίδιος υπουργός παρουσίασε το νέο σχέδιο για τη γερμανική βιομηχανική πολιτική, βάσει του οποίου το Βερολίνο σχεδιάζει να υψώσει τείχος στην Κίνα, ακόμη και με την εξαγορά μεριδίων σε επιχειρήσεις. 

Την ανάγκη για άμμεση μεταρρύθμιση της βιομηχανικής πολιτικής στην Ευρώπη επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Siemens, Τζο Κέζερ. «Η προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών σε τοπικό επίπεδο δεν πρέπει να σημαίνει ότι η Ευρώπη δεν μπορεί να παίζει επί ίσοις όροις με την Κίνα, τις ΗΠΑ και τις άλλες κορυφαίες οικονομίες» σχολίασε. Η Alstom από την πλευρά της τόνισε πως το βέτο είναι πισωγύρισμα για την Ευρώπη. 

Οι υπέρμαχοι των αυστηρών κανόνων ανταγωνισμού, πάντως, υποστηρίζουν ότι ενδεχόμενες αλλαγές θα δημιουργήσουν ένα θολό τοπίο. Η Επίτροπος Ανταγωνισμού, Μαργκρέτε Φεστάγκερ, υπογράμμισε πως η Κομισιόν έχει εγκρίνει περισσότερες από 3.000 συγχωνεύσεις την τελευταία δεκαετία και έχει μπλοκάρει μόνο εννέα, συμπεριλαμβανομένων αυτών που ανακοινώθηκαν σήμερα. 

naftemporiki.gr