Skip to main content

2ο Συνέδριο της «Ν» για το λιανεμπόριο: Διασυνδεδεμένοι πελάτες, engagement και η εμπειρία του καταναλωτή

Το ζήτημα των διασυνδεδεμένων πελατών βρέθηκε στο επίκεντρο του πρώτου πάνελ του 2ου Συνεδρίου της Ναυτεμπορικής για τα καταναλωτικά αγαθά και το λιανεμπόριο.

Ο Γενικός Διευθυντής της INDITEX HELLAS Ηλίας Μάλαμας τόνισε ότι η τεχνολογία πρέπει να γίνει «όπλο» για το customer engagement. Όπω είπε υπάρχουν retailers που ακόμα φοβούνται την τεχνολογία.

Από την πλευρά του ο διευθυντής Κινητής Τηλεφωνίας, Samsung Electronics σε Ελλάδα και Κύπρο Άρης Παρασκευόπουλος υπογράμμισε ότι το «ταξίδι» του καταναλωτη ξεκινά online και σημείωσε ότι το ελληνικό retail βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο σε σχέση με τη διεθνή αγορά, ειδικά στον χώρο της τεχνολογίας. Πρόσθεσε ότι η στρατηγική της Samsung να επενδύσει στο VR έχει αποδώσει.

«Η τεχνολογία, η ελληνική κουλτούρα και η κρίση είναι εκρηκτικός συνδυασμός για το retail» ανέφερε ο Aνδρέας Αθανασόπουλος, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Dixons South-East Europe. Σύμφωνα με τον ίδιο ο καταναλωτής ζητεί σήμερα προσωποποίηση και αυθεντικότητα. Τόνισε ότι η generation z, είναι άνθρωποι που προτάσσουν ηθικές αρχές πάνω από το ο,τιδήποτε, μένουν για πολύ περισσότερα χρόνια στο σπίτι με την οικογένειά τους, είναι ένα καινούριο φαινόμενο που φεύγει μαζικά από το facebook, είναι κάτι διαφορετικό που έχει και διαφορετικές καταναλωτικές συμπεριφορές. Επηρεάζουν, όπως είπε, τις αγορές στο σπίτι τους.

Στην ανάγκη εξατομικευμένων λύσεων σε επίπεδο υπηρεσίων όχι προϊόντων αναφέρθηκε ο γενικός διευθυντής επιβατηγών οχημάτων της Mercedes-Benz Hellas Νίκος Πρέζας. Σκοπός όπως είπε είναι να μετατρέψουμε ένα brand status σε ένα brand εμπειρίας. Έδωσε έμφαση στο οικοσύστημα υπηρεσιών που θα βελτιώνει και την εμπειρία των πελατών και οδηγών της εταιρείας. Σχολιάζοντας τις τεχνολογικές εξελίξεις και στον τομέα της αυτοκίνησης εκτίμησε ότι η ευχαρίστηση της οδήγησης είναι δύσκολο να υποκατασταθεί. «Η αυτόνομη οδήγηση θα είναι κάτι που θα δούμε πολύ στο μέλλον και το sharing αυτοκινήτων» είναι αυτό που θα απασχολήσει το μέλλον τόνισε.

Για μεγάλες αλλαγές στο επιχειρηματικό μοντέλο της MEDIA SATURN HELLAS εξαιτίας της ψηφιακής επανάστασης έκανε λόγο ο αντιπρόεδρος του δ.σ. της εταιρείας Σπύρος Ξένος. «Σημαντική είναι η μετάβαση από το product driven μοντέλο στο customer driven» πρόσθεσε. Όπως είπε η νέα γενιά, η generation z, θα κατευθυνθεί προς το digital κατάστημα.

Ο Managing Director της Leroy Merlin Όλιβερ Αρντουίν χαρακτήρισε κλειδί τον συνδυασμό καναλιών, φυσικών και ψηφιακών για τη δημιουργία ενιαίας εμπειρίας για τον καταναλωτή. Το Internet of Things, ανέφερε, δίνει δυνατότητα δημιουργίας εξατομικευμένων λύσεων και προϊόντων προς τον πελάτη.

Στα πολλά διαθέσιμα κανάλια που έχει στη διάθεσή του ο καταναλωτής αναφέρθηκε η γενική διευθύντρια της Stanley Black & Decker Hellas Μαριέλλα Τόμας, υπογραμμίζοντας ότι παλιά ο καταναλωτής ήταν «όμηρος» του retailer. Σύμφωνα με την κ. Τόμας τo 3D printing θα επηρέασει πάρα πολύ το μέλλον. Αυτό θα επαναφέρει τον κόσμο στα retail stores. Θα δώσει νέα πνοή ανοίγοντας ευκαιρίες για εξατομίκευση προϊόντων. Είναι μία πρόκληση που μας έρχεται πάρα πολύ σύντομα.