Skip to main content

Τesla: Μπορεί η SEC να διώξει τον Μασκ και ποιο θα είναι το μέλλον της εταιρείας;

H απόφαση της Επιτροπής Κεφαλαιογοράς των ΗΠΑ να μηνύσει τον Ίλον Μασκ για απάτη, με αφορμή το… διαβόητο πια tweet των σχεδίων του να βγάλει την Tesla από το χρηματιστήριο, φέρνει τον άκρως φιλόδοξο, αλλά και άκρως αμφιλεγόμενο δισεκατομμυριούχο επιχειρηματία σε δεινή θέση. Ανεξάρτητα από το τι σημαίνει η εξέλιξη για τη φήμη ή τα σχέδιά του, δύο είναι  τα βασικά ερωτήματα: Μπορεί η SEC να τον αναγκάσει σε αποχώρηση του από την καινοτόμο αυτοκινητοβιομηχανία, που ο ίδιος ίδρυσε; Και εάν ναι, ποιο θα είναι το μέλλον της εταιρείας; 

Ο Μασκ χαρακτηρίζει αβάσιμη την μήνυση της ρυθμιστικής αρχής. Εάν όμως η Δικαιοσύνη δεν συμφωνήσει, τότε θα κληθεί να πληρώσει ένα τεράστιο πρόστιμο, ενώ θα μπορούσε να του απαγορευθεί να έχει διοικητική θέση σε οποιαδήποτε εταιρεία των ΗΠΑ.

Αναλυτές σχολίαζαν στο BBC πως το να απομακρυνθεί από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου ο Mασκ θα ήταν «αδιανόητο», από τη στιγμή που η έως τώρα πορεία και οι στόχοι της εταιρείας είναι άμεσοι συνδεδεμένοι με την προσωπικότητα του επιχειρηματία και το όρομά του για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης. 

«Νομίζω ότι το ιδανικό για την Tesla θα ήταν μία “θεραπεία”, η οποία θα αναγκάζει τον Μασκ αν πειθαρχήσει, χωρίς όμως να καταστρέφει την αξία, που ο ίδιος προσφέρει στους μετόχους» είπε χαρακτηριστικά ο καθηγητής Εταιρικού Δικαίου, Τζόζεφ Γκραντφεστ και πρώην στέλεχος της SEC στο βρετανικό δίκτυο.

Πρόσθεσε δε ότι ο ίδιος βλέπει να υπάρχουν πρακτικές λύσεις, ακόμη και εάν καταδικαστεί, όπως το να αναλάβει για παράδειγμα τη θέση του διευθυντή προϊοντικού χαρτοφυλακίου και να παραδώσει σε άλλο στέλεχος τον τίτλο του CEO. «Ή και να προσλάβει μία “νταντά του Twitter”, ώστε οι αναρτήσεις του να έχουν πρώτα την έγκριση ενός υπεύθυνου ενήλικα» σχολίασε καυστικά. 

Ερωτηματικά για το μέλλον της Tesla σε περίπτωση αποχώρησης του Μασκ εγείρουν ειδικοί της αγοράς και στο CNBC, επισημαίνοντας ότι ο ρόλος του στην εταιρεία είναι τόσο καθοριστικός ώστε χωρίς αυτόν η κατασκευάστρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων «δεν θα ήταν τίποτα παραπάνω από μία εταιρεία με μεγάλο χρέος». 

naftemporiki.gr με πληροφορίες από BBC, CNBC, Reuters