Skip to main content

AstraZeneca: Αύξηση εσόδων 31% σε ετήσια βάση- Συγκρατημένη στάση για την τρίτη δόση

Ενισχυμένες ήταν οι πωλήσεις των εμβολίων κατά του Covid-19 της AstraZeneca.

Σύμφωνα με τη φαρμακοβιομηχανία, θα χρειαστεί ακόμη περισσότερος χρόνος για να εξασφαλιστεί η έγκριση του εμβολίου της στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη φαρμακευτική αγορά στον κόσμο. Όπως είπε, μπορεί να χρειαστεί μέχρι το τέλος του έτους για να υποβάλει αίτηση για το εμβόλιο στον ρυθμιστικό φορέα των ΗΠΑ, αφού η εταιρεία αποφάσισε να υποβάλει αίτηση για πλήρη έγκριση και όχι άδεια χρήσης έκτακτης ανάγκης.

Σημαντική η αγορά των ΗΠΑ

Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος στην AstraZeneca, Μένε Πάγκαλος,  ανέφερε ότι η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ είχε ζητήσει «τρομερά πολλές πληροφορίες», από δεδομένα δοκιμών έως αποδείξεις από το πεδίο, πριν καν πραγματοποιήσει τη συνάντηση προέγκρισης.

Η AstraZeneca έχει παραδώσει μέχρι τώρα 1 δισ. δόσεις του εμβολίου, το οποίο δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Ωστόσο, μετά από καθυστερήσεις στην εξέταση των ΗΠΑ και μια διαφωνία σχετικά με τα δεδομένα, η έγκριση εξακολουθεί να εκκρεμεί στη χώρα. Παρόλο που οι περισσότεροι Αμερικανοί που θέλουν να εμβολιαστούν, έχουν ήδη επιλέξει μια εναλλακτική λύση, η έγκριση του FDA εξακολουθεί να θεωρείται σημαντική για την AstraZeneca.

Εστίαση στην επίτευξη κέρδους

Ο διευθύνων σύμβουλος της AstraZeneca, Πασκάλ Σοριό, δήλωσε ότι σκοπεύει τελικά να θέσει ως στόχο το κέρδος από το εμβόλιο, αλλά δεν είπε πότε θα κάνει τη μετάβαση. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία ήταν η μόνη που διέθεσε το εμβόλιό της σε τιμή κόστους, μη στοχεύοντας στο κέρδος από την πανδημία.

Η σύμβαση με τη συμφωνία να διαθέσει το εμβόλιο σε μη κερδοσκοπική βάση για τη διάρκεια της πανδημίας, θα μπορούσε να λήξει μέχρι το τέλους του μήνα.

«Δεν μπορούμε να είμαστε χωρίς κέρδος για πάντα, αλλά δεν θα σκοπεύαμε ποτέ να βγάλουμε μεγάλα κέρδη. Σίγουρα θα έχουμε προσιτές τιμές, οι οποίες βασίζονται στις τιμές σε διαφορετικά επίπεδα, ανάλογα με τον πλούτο των διαφόρων χωρών », είπε.

Ψηλά οι πωλήσεις, χαμηλά τα έσοδα

Η AstraZeneca ανέφερε πωλήσεις 900 εκατ. δολαρίων από το εμβόλιο κατά του Covid κατά το δεύτερο τρίμηνο. Πρόκειται για αρκετά χαμηλότερες πωλήσεις συγκριτικά με την ανταγωνιστική εταιρεία Pfizer, η οποία κατέγραψε πωλήσεις ύψους  7,8 δισ. δολαρίων για το αρκετά ακριβότερο εμβόλιό της.

«Δεν ζηλεύουμε κανέναν και πρέπει να πω, οι συνάδελφοί μας στην Pfizer έχουν κάνει μια όμορφη δουλειά», είπε ο Σοριό. «Όλοι εργαζόμαστε για τον ίδιο στόχο, για να φέρουμε εμβόλια, ασφαλή και αποτελεσματικά σε ανθρώπους σε όλο τον κόσμο», είπε.

Η εταιρεία αναμένει δεδομένα από μια δοκιμή που βρίσκεται σε εξέλιξη στο Ηνωμένο Βασίλειο με αντικείμενο την ενισχυτική δόση το τρίτο τρίμηνο. Όμως, η AstraZeneca έχει υιοθετήσει μια πιο προσεκτική προσέγγιση από την Pfizer σχετικά με την αναγκαιότητα της τρίτης δόσης, με τον Σοριό να τονίζει ότι ακόμη και αν μειωθούν τα επίπεδα των αντισωμάτων, το εμβόλιο προκαλεί καλή απόκριση από ένα άλλο βασικό μέρος του ανοσοποιητικού συστήματος: τα Τ-κύτταρα.

«Είναι πολύ πιθανό να παρέχεται μια ανθεκτική απόκριση και μια μακροχρόνια προστασία», είπε, προσθέτοντας ότι «μόνο ο χρόνος θα δείξει».

Η AstraZeneca δήλωσε ότι η επένδυση στο εμβόλιο μείωσε τα κέρδη της. Η εταιρεία δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες των αναλυτών για το δεύτερο τρίμηνο, με τα βασικά της κέρδη ανά μετοχή να ανέρχονται στα 90 σεντς, σε σύγκριση με την πρόβλεψη για 92 σεντς. Τα έξοδα έρευνας και ανάπτυξης, κυρίως λόγω του εμβολίου, αυξήθηκαν κατά 28%.

Από την άλλη, η φαρμακευτική εταιρεία ξεπέρασε τις προσδοκίες για τις πωλήσεις, καταγράφοντας έσοδα ύψους 8,2 δισ. δολαρίων το τρίμηνο, σημειώνοντας αύξηση 31 % σε ετήσια βάση, λόγω της δυναμικής στις αναδυόμενες αγορές και στην ογκολογία.

Οι μετοχές της παρέμειναν σταθερές την Πέμπτη.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από Financial Times