Skip to main content

GM: Η πρώτη απεργία σε αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία εδώ και 12 χρόνια

Η Ένωση Εργαζομένων Αυτοκινητοβιομηχανιών (UAW) κήρυξε απεργία το βράδυ της Κυριακής κατά της General Motors, της μεγαλύτερης αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Είναι η πρώτη απεργιακή κινητοποίηση στην βιομηχανία αυτοκινήτου των ΗΠΑ εδώ και 12 χρόνια και σε αυτήν υπολογίζεται ότι συμμετέχουν περίπου 46.000 ωρομίσθιοι υπάλληλοι 31 εργοστασίων και 21 άλλων εγκαταστάσεων της εταιρείας σε εννέα πολιτείες. 

Σύμφωνα με το CNN είναι η πιο μαζική απεργία, που έχει προκηρυχθεί ποτέ από αμερικανικό σωματείο κατά μίας μεμονωμένης επιχείρησης και η πρώτη στον κλάδο από το 2007, όταν και πάλι στο στόχαστρο είχε μπει η GM. 

Διοίκηση και εκπρόσωποι των εργαζομένων δεν συναντήθηκαν επισήμως την Κυριακή, μετά την απόφαση των τελευταίων να ανακοινώσουν την πρόθεσή τους για απεργία χθες το πρωί. Ωστόσο έχει οριστεί νέα συνάντηση σήμερα και οι δύο πλευρές τονίζουν ότι ο διάλογος συνεχίζεται.

Το σωματείο UAW κατηγορεί την GM ότι βάζει τα κέρδη πάνω από τους υπαλλήλους που την βοήθησαν να ανακάμψει από την χρεοκοπία και την κρατική διάσωση πριν από μία δεκαετία. Η εταιρεία από την πλευρά της απαντά ότι έχει καταθέσει μία ουσιαστική προσφορά για βελτίωση των αμοιβών, όπως και για επενδύσεις, που θα δημιουργήσουν νέες θέσεις. Έχει επίσης υποσχεθεί «λύση» για δύο από τα τέσσερα εργοστάσια, τα οποία οδεύουν προς λουκέτο: ένα στο Ντιτρόιτ και ένα στο Οχάιο. Ωστόσο δεν έχει πει τι θα περιλαμβάνει η λύση αυτή.

Πηγές με γνώση των σχεδίων της εταιρείας ανέφεραν στο CNN πως σχεδιάζεται η παραγωγή ενός νέου ηλεκτρικού φορτηγού στο Ντιτρόιτ και νέων μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα στο Οχάιο. Ωστόσο η παραγωγή σε καμία από τις δύο περιπτώσεις δεν θα αρχίσει άμεσα, κάτι που σημαίνει ότι για ένα διάστημα τα εργοστάσια θα μείνουν κλειστά. Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι εάν η πρόταση γίνεται αποδεκτή η παραγωγή στα επίμαχα εργοστάσια θα αρχίσει «κάποια στιγμή μέσα στην επόμενη τετραετία».

Η GM έχει ανακοινώσει ότι οι ωρομίσθιοι εργαζόμενοί της βγάζουν περί τα 90.000 δολάρια ετησίως, χωρίς επιδόματα. Αλλά ο αριθμός τους έχει μειωθεί δραστικά τις τελευταίες δεκαετίες και θα μειωθεί περαιτέρω εάν προχωρήσουν τα σχέδια για λουκέτο στα εργοστάσια.

naftemporiki.gr