Skip to main content

ΕΥ: Αυξημένες προσδοκίες από το IoT στον χώρο της ενημέρωσης και της ψυχαγωγίας

Αυξημένες ευκαιρίες δημιουργεί το Internet of Things (IoT) στον χώρο της ενημέρωσης και της ψυχαγωγίας, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Ernst & Young (EY)

Οι δυνατότητες του ΙοΤ στο χώρο της ενημέρωσης και της ψυχαγωγίας εκτείνονται από τη δημιουργία, τη μετάδοση και την εξατομίκευση περιεχομένου για νέες τεχνολογικές πλατφόρμες, έως και τη μέτρηση της χρήσης των μέσων επικοινωνίας μέσω τεχνικών ανάλυσης δεδομένων.  

Σύμφωνα με την έκθεση, ο κλάδος της ενημέρωσης και της ψυχαγωγίας ήδη χρησιμοποιεί ορισμένες κατηγορίες αισθητήρων, όπως αυτές που ανιχνεύουν την κίνηση, καθώς και αισθητήρες εικόνας που χρησιμοποιούνται σε κινούμενα σχέδια, παιχνίδια, βίντεο, στον αθλητισμό και τις εφαρμογές 3D, δημιουργώντας νέες, πιο φιλικές προς το χρήστη εμπειρίες ψυχαγωγίας. Όμως, οι διαρκώς αυξανόμενες δυνατότητες των αισθητήρων του ΙοΤ επιτρέπουν στις συνδεδεμένες συσκευές να διαβάζουν, να μετρούν και να κατανοούν τους καταναλωτές σε πρωτόγνωρα επίπεδα.  

Ως αποτέλεσμα – συνεχίζει η EY – θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τα ψηφιακά δεδομένα, προκειμένου να παρέχουν εξατομικευμένες εμπειρίες ψυχαγωγίας, που θα λαμβάνουν υπόψη τη θέση και το περιβάλλον του χρήστη, διευρύνοντας τις δυνατότητες των συσκευών που οι χρήστες ήδη κατέχουν.

Για να εκμεταλλευτούν πλήρως τις ευκαιρίες που δημιουργεί το ΙοΤ – προστίθεται – υπάρχει επίσης η δυνατότητα να επεκταθούν σε τεχνολογικές πλατφόρμες που σήμερα δε θεωρούνται μέρος του ψυχαγωγικού οικοσυστήματος, ή που δεν έχουν εφευρεθεί ακόμα. Στο μέλλον, δεν θα είναι διόλου απίθανο να έχει ο καταναλωτής τη δυνατότητα να λαμβάνει ειδήσεις και πληροφορίες μέσω οικιακών συσκευών, ή να κατεβάζει σε πραγματικό χρόνο βίντεο σε αυτό-οδηγούμενα αυτοκίνητα. Είναι σαφές ότι οι επερχόμενες τεχνολογικές εξελίξεις θα επαναπροσδιορίσουν δραματικά τις προσδοκίες των καταναλωτών στο κοντινό μέλλον.

Ένα από τα σημαντικότερα αναμενόμενα οφέλη του ΙοΤ για τους ανθρώπους του marketing είναι – σύμφωνα με την έρευνα – η δυνατότητα συλλογής και ανάλυσης πληροφοριών σχετικών με τις συνήθειες και τις προτιμήσεις του καταναλωτή και, το σημαντικότερο, το εκάστοτε πλαίσιο στο οποίο καταναλώνεται η ενημέρωση ή η ψυχαγωγία. Οι καλύτερες τεχνικές ανάλυσης δεδομένων (data analytics) θα συμβάλλουν στη βελτίωση του σημερινού ελλιπούς συστήματος μέτρησης της κατανάλωσης περιεχομένου και υπηρεσιών ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, όπως η αναγνώριση και αντιστοίχιση μοναδικών χρηστών που χρησιμοποιούν διαφορετικές πλατφόρμες, ενισχύοντας την κατανόηση των στελεχών marketing για το κοινό τους.  

Ο Ηλίας Βυζάς, εταίρος της ΕΥ στο τμήμα Συμβουλευτικών Υπηρεσιών, σχολιάζει: «Το IoT είναι μία τεχνολογία που ανατρέπει δραστικά τα δεδομένα της αγοράς. Για να πετύχουν οι επιχειρήσεις ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, θα πρέπει να προχωρήσουν άμεσα σε καινοτομίες και να διαχειριστούν ενεργά τις προκλήσεις, για να ανταποκριθούν στις εξελισσόμενες ανάγκες των πελατών και να μπορούν να παρέχουν στοχευμένες εμπειρίες, πλούσιες σε περιεχόμενο. Η χώρα μας δεν πρέπει να μείνει πίσω σε αυτόν τον τομέα. Παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, οι ελληνικές επιχειρήσεις που επενδύουν στο ΙοΤ και αξιοποιούν τις τεράστιες δυνατότητές του, αυξάνουν τις πιθανότητες να δουν τα επίπεδα ικανοποίησης των πελατών, το μερίδιο αγοράς αλλά και τα έσοδά τους να πολλαπλασιάζονται».

naftemporiki.gr