Skip to main content

Οκτώβριο η απόφαση για διέλευση τρένου από την Πάτρα

Από την έντυπη έκδοση

Του Φάνη Ζώη
[email protected]

Στην τελική ευθεία μπαίνει η διαβούλευση για τη διέλευση του τρένου μέσα από τον αστικό ιστό της Πάτρας και την ολοκλήρωση των εργασιών μέχρι το νέο λιμάνι, με στόχο μέσα στον Οκτώβριο να ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις.

Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης έχει καταθέσει στους φορείς της πόλης δύο νέα σενάρια για τη διέλευση του τρένου από την Πάτρα, στο τμήμα από την οδό Κανελλοπούλου μέχρι τον σταθμό του Αγίου Διονυσίου. Στη μια περίπτωση η πρόταση του υπουργείου προβλέπει η γραμμή να περάσει με γέφυρα πάνω από την οδό Κανελλοπούλου, ενώ η δεύτερη πρόταση, που είναι ακριβότερη κατά 37 εκατ. ευρώ, προβλέπει την υπόγεια διέλευση της γραμμής από την Κανελλοπούλου.

Οι μελέτες

Και οι δύο προτάσεις προβλέπουν η διπλή ηλεκτροκίνητη γραμμή να συνεχίζει με σκεπασμένο όρυγμα (cut and cover) μέχρι και τον υπογειοποιημένο σταθμό του Αγίου Διονυσίου. Στην επιστολή του προς τους τοπικούς φορείς, ο κ. Σπίρτζης ζητεί να έχει απαντήσεις με τις θέσεις τους μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου, οπότε στη συνέχεια, σε μια τελική σύσκεψη, να ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις για τον τρόπο εκτέλεσης του έργου.

Η πολιτεία, διαβεβαιώνει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θανάσης Βούρδας, μπορεί να εξασφαλίσει τα κονδύλια για την κατασκευή του τμήματος μέχρι τον Άγιο Διονύσιο, καθώς και τα χρήματα που απαιτούνται για την ολοκλήρωση των μελετών για το κομμάτι μέχρι το νέο λιμάνι της Πάτρας.

Όπως εξήγησε, οι προτάσεις με την προσθήκη περίπου 1,6 χιλιομέτρου υπογειοποιημένης γραμμής σιδηροδρόμου από την οδό Κανελλοπούλου ήρθε ως συνέχεια της διαβούλευσης που υπήρξε στην αχαϊκή πρωτεύουσα και της πρωτοβουλίας που είχε αναλάβει το Τεχνικό Επιμελητήριο Δυτικής Ελλάδος, το οποίο είχε καταθέσει τη σχετική πρόταση στο υπουργείο Υποδομών.
Παράλληλα, ο κ. Βούρδας διαβεβαίωσε για ακόμη μια φορά ότι οι κάτοικοι των περιοχών πριν από την οδό Κανελλοπούλου, όπου η διέλευση της γραμμής θα είναι επίγεια, όπως και σήμερα, δεν έχουν κάτι να φοβηθούν. Και τούτο γιατί, όπως ξεκαθάρισε, δεν τίθεται θέμα δημιουργίας υψηλού τείχους εκατέρωθεν της υποδομής, ενώ ούτε η ηλεκτροκίνηση θα δημιουργήσει άλλα θέματα. «Την προηγούμενη φορά έμεινα πολλές ώρες στον Καστελόκαμπο και περπατήσαμε τη γραμμή μαζί με τους κατοίκους. Διαπίστωσαν από κοντά, μαζί με τους μηχανικούς και τα σχέδια, ότι δεν υπάρχουν ούτε τοίχοι ούτε τέτοιες διαδικασίες που ακούγονται. Δεν υπάρχει τίποτα, δεν υπάρχει καμία αλλαγή στα υψομετρικά σε σχέση με την υφιστάμενη γραμμή. Αντιθέτως υπάρχει ενίσχυση στα κομμάτια που υπήρχαν γέφυρες στα ρέματα και διευθέτηση θεμάτων ώστε να μην πλημμυρίζει η περιοχή. Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος. Στην ηλεκτροκίνητη γραμμή, η οποία θα είναι φυλασσόμενη, θα υπάρχουν διαβάσεις. Ίσα-ίσα που θα είναι μικρότερος ο κίνδυνος, γιατί στο πλαίσιο του έργου θα δημιουργηθούν πεζοδιαβάσεις, αλλά θα διευθετηθούν και θέματα διέλευσης των οχημάτων. Αυτό σήμερα γίνεται χωρίς προφύλαξη, ενώ με την καινούργια κατασκευή θα είναι προφυλαγμένα και με καλύτερη επικοινωνία» επισήμανε ο κ. Βούρδας.

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών σημειώνει επίσης ότι τα άλλα σενάρια διέλευσης του τρένου από το κέντρο της Πάτρας με την υπογειοποίηση της γραμμής ισχύουν κανονικά, όπως και η μελέτη για τη δημιουργία τραμ στις νότιες συνοικίες της πόλης.

Το χρονοδιάγραμμα

Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα, παραδέχθηκε μεν ότι είναι ασφυκτικό, αλλά πρόσθεσε ότι ο στόχος για την έλευση του τρένου μέχρι το 2020 παραμένει εφικτός. «Άμεσα θα πρέπει να ωριμάσουν οι διαδικασίες διεξαγωγής του διαγωνισμού για να μπορέσει να εκτελεστεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2018 για το κομμάτι από την Κανελλοπούλου μέχρι τον Άγιο Διονύσιο με την παράλληλη εκτέλεση των μελετών για το υπόλοιπο τμήμα και ταυτόχρονα οι υπόλοιπες εργολαβίες να προχωρούν. Μέχρι τον Νοέμβριο θα έχει δημοσιευθεί ο διαγωνισμός για το τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη. Το πρώτο τρίμηνο του 2018 δημοσιεύεται ο διαγωνισμός για το τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος σε σχέση με τις υπολειπόμενες εργασίες που αφορούν τις ράγες, την επιδομή, τους σταθμούς, την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση. Όλος ο σχεδιασμός είναι ενταγμένος στο χρονοδιάγραμμα του 2020».