Η ευρωπαϊκή αρχή για την ασφάλεια των πτήσεων είναι αποφασισμένη να μην δεχθεί ως οριστική την αμερικανική ετυμηγορία για τα 737 Max της Boeing, που παραμένουν καθηλωμένα από το Μάρτιο ύστερα από δύο αεροπορικές τραγωδίες.
Η EASA θέλει να πραγματοποιήσει τους δικούς ελέγχους στο αεροσκάφος πριν να εγκρίνει την επιστροφή του στους ευρωπαϊκούς αιθέρες. Ο ευρωπαϊκός οργανισμός έχει κοινοποιήσει στον αντίστοιχο αμερικανικό, την FAA, τέσσερις όρους για να δώσει το πράσινο φως, στους οποίους περιλαμβάνονται και τα δικά της τεστ.
Η σκληρή στάση των Ευρωπαίων θεωρείται «ράπισμα» στη Boeing και τις φιλοδοξίες της να επιστρέψει σύντομα σε λειτουργία το 737 Max. Yπενθυμίζεται ότι οι έρευνες για το συγκεκριμένο αεροσκάφος άνοιξαν μετά την συντριβή αεροσκάφους των Αιθιοπικών Αερογραμμών στις 10 Μαρτίου, στην οποία σκοτώθηκαν 157 άνθρωποι. Είχε προηγηθεί στις 28 Οκτωβρίου η συντριβή αεροσκάφους της Lion Air, που στοίχισε τη ζωή σε 189 ανθρώπους.
Και στα δύο δυστυχήματα οι ερευνητές εστίασαν την προσοχή τους στο ρόλο του λειτουργικού συστήματος MCAS, το οποίο είχε σχεδιαστεί προκειμένου να διευκολύνει το έργο των πιλότων. Όπως φαίνεται αντ’ αυτού το σύστημα σε συνδυασμό με προβληματικούς αισθητήρες είχαν ως αποτέλεσμα οι πιλότοι να αδυνατούν να ανακτήσουν τον έλεγχό του, όταν το αεροσκάφος έπαιρνε κλίση με τη μύτη προς τα κάτω.
Ύστερα από τις απαραίτητες διορθώσεις και βελτιώσεις στο σύστημα, οι τελευταίες πληροφορίες σε αμερικανικά μέσα ανέφεραν ότι η FAA ήλπιζε να δώσει την οριστική έγκριση για τα 737 Μax τον επόμενο μήνα. Στην Ευρώπη όμως όπως φαίνεται το ok θα αργήσει.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από BBC