Skip to main content

Στη μάχη του καφέ και η Coca Cola

Στην εξαγορά της αλυσίδας καφέ Costa Coffee από τη βρετανική Whitbread προχωρά η Coca Cola, σε ένα deal ύψους 3,9 δισ. στερλινών, το οδηγεί την κορυφαία εταιρεία αναψυκτικών σε μία αγορά, όπου θα πρέπει να ανταγωνιστεί τα Starbucks, τη Nestle, την JAB Ηoldings και άλλους μεγάλους παίχτες. 

H Whitbread, η οποία είχε αρχικά γνωστοποιήσει ότι σχεδιάζει spin off της Costa Coffee, εξασφάλισε υψηλό αντίτιμο και είδε τη μετοχή της να κλείνει 15% υψηλότερα μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας. Για την Coca Cola η απόφαση σημαοδοτεί το άνοιγμα σε μία πολλά υποσχόμενη αγορά, ενώ εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθειά της να περιορίσει την εξάρτησή της από αναψυκτικά με ζάχαρη, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται σε πιο υγιεινές επιλογές. 

«Τα ζεστά ροφήματα είναι ένας από τους λίγους τομείς στους οποίους η Coca Cola δεν διέθετε παγκόσμιο brand. H Costa μας δίνει πρόσβαση στην αγορά αυτή μέσω μίας ισχυρής πλατφόρμας καφέ» τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Coca Cola, Τζέιμς Κουίνσι. 

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Whitbread είχε αγοράσει την Costa πριν από 23 έτη έναντι 19 εκατ. στερλινών. Τότε είχε βεβαίως μόνο 39 καταστήματα. Σήμερα διαθέτει περισσότερα από 2.400 καταστήματα ανά τη Βρετανία και επιπλέον 1.400 σε 30 αγορές ανά τον κόσμο. 

Στην αγορά του καφέ, η αξία της οποίας υπολογίζεται σε περισσότερο από 80 δισ. δολάρια, παρατηρείται έντονη κινητικότητα τον τελευταίο χρόνο σε επίπεδο εξαγορών και συγχωνεύσεων, με τον ανταγωνισμό ανάμεσα στην ελβετική Nestle και τη γερμανική JAB Holdings να έχει φουντώσει. Πρόκειται άλλωστε για μία αγορά με ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης άνω του 5%. 

naftemporiki.gr με πληροφορίες από Financial Times, Reuters