Η λήψη νέων έκτακτων ταξιδιωτικών περιορισμών από πολλές χώρες με στόχο να περιορίσουν τη διάδοση του κορωνοϊού από χώρες με υψηλό επιδημιολογικό φορτίο δυσχεραίνει το «όνειρο» του πολυαναμενόμενου τουριστικού Αύγουστου στην Ευρώπη. Ως εκ τούτου, οι αερομεταφορείς δεν ανακάμπτουν και παράλληλα προκαλείται χάος στον ταξιδιωτικό προγραμματισμό με τις αλλαγές της τελευταίας στιγμής.
Στη Βρετανία, για παράδειγμα, η οποία ήταν από τις πρώτες χώρες που υιοθέτησε ταξιδιωτικούς περιορισμούς, είναι υποχρεωτική η καραντίνα για ταξιδιώτες που επιστρέφουν από την Ισπανία, τη Γαλλία, τη Μάλτα και την Ολλανδία, ενώ μετά τις τρεις Βαλτικές Δημοκρατίες δύο ακόμη χώρες, η Φινλανδία και η Νορβηγία, ανακοίνωσαν πωςταξιδιώτες από την Ελλάδα θα πρέπει να παραμένουν σε καραντίνα. Από την άλλη στο εσωτερικό δύο από τους πιο δημοφιλείς διεθνώς προορισμούς, η Μύκονος και η Χαλκιδική, μπαίνουν από σήμερα και για δέκα μέρες σε καθεστώς… τοπικού lockdown.
Θεωρητικά, σύμφωνα με το Bloomberg, και καθώς αυξάνονται τα κρούσματα στην τουριστική Κροατία, θα μπορούσε αυτή να είναι η επόμενη χώρα που μπαίνει στην λίστα των έκτακτων περιορισμών της Βρετανίας προκαλώντας παράλληλα πονοκέφαλο στους ταξιδιώτες οι οποίοι βλέπουν τις επιλογές τους για διακοπές να στερεύουν.
Η πολιτική αυτής της Βρετανίας βρίσκεται υπό συζήτηση να ανακληθεί μειώνοντας το στρες των ταξιδιωτών από την υποχρεωτική καραντίνα έπειτα από τις διακοπές. Η βρετανική κυβέρνηση επεξεργάζεται έτσι το ενδεχόμενο να βελτιώσει το σύστημα ελέγχων στα αεροδρόμια κάνοντας τεστ σε όλους, δήλωσε ο υπουργός Υγείας της χώρας Μάθιου Χάνκοκ την τΤετάρτη.
Την ίδια ώρα η Ryanair, ο μεγαλύτερος low cost αερομεταφορέας στην Ευρώπη, μείωσε τα δρομολόγιά της υποστηρίζοντας πως η αβεβαιότητα έχει αποθαρρύνει τις κρατήσεις για ταξίδια εξωτερικού. Η Eurowings του ομίλου της Lufthansa από την άλλη ανακοίνωσε την Τρίτη ότι θα μειώσει τα δρομολόγιά της με προορισμό την Ισπανία εισακούγοντας στην ταξιδιωτική οδηγία που εξέδωσε η Γερμανία.
«Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν κολλήσει σε ένα άβολο μέρος όπου υπάρχει ορατότητα μονάχα δύο εβδομάδεων, και καλούνται να κάνουν ξανά και ξανά αλλαγές», σχολίασε ο Μαρκ Μαντουκα, αναλυτής της Citigroup. «Κάθε αεροπορική εταιρεία προσαρμόζεται όσο καλύτερα πιστεύει ότι μπορεί», πρόσθεσε.
Οι επικεφαλής αρκετών αεροπορικών εταιρειών, συμπεριλαμβανομένων της British Airways, της Ryanair,της EasyJet Plc και της Virgin Atlantic Airways Ltd., προσπάθησαν να θέσουν τα ζητήματά τους στο τραπέζι στέλνοντας επιστολή προς τον υπουργό Μεταφορών Γκραντ Σέπς, ζητώντας του να αντικατασταθεί το μέτρο της επιβολής καραντίνας από καθολικούς ελέγχους στα αεροδρόμια για τις χώρες υψηλού κινδύνου. Σύμφωνα με τους αερομεταφορείς, η καραντίνα περιορίζει σημαντικά τη ζήτηση μεγάλων αγορών όπως αυτή των ΗΠΑ.
Όσο όμως διαιωνίζεται αυτή η κατάσταση προκαλείται ιδιαίτερη αναστάτωση στους ταξιδιώτες, και κυρίως σε αυτούς που έχουν ήδη κλείσει το εισιτήριό τους.
Έτσι και ενώ οι πολίτες δικαιούνται επιστροφής χρημάτων όταν μια αεροπορική εταιρεία ακυρώσει μία πτήση, συνήθως πρέπει να κοπιάσουν για το πάρουν πίσω τα χρήματά τους περιμένοντας γα ώρες στην εξυπηρέτηση πελατών- αν και αρκετές αεροπορικές προσφέρουν ταξιδιωτικά voucher ή δωρεάν αλλαγή πτήσης.
Η κατάσταση μπερδεύεται, ωστόσο, ακόμα περισσότερο όταν μία πτήση δεν ακυρωθεί αλλά προέρχεται από χώρα υψηλού κινδύνου και άρα σημαίνει καραντίνα για τους επιβάτες. Εδώ όλα θολώνουν καθώς σε αυτή την περίπτωση οι αεροπορικές εταιρείες δεν είναι υποχρεωμένες να επιστρέψουν τα χρήματα, ούτε είναι πρόθυμες να αλλάξουν δωρεάν το εισιτήριο. Έτσι όσοι ταξιδιώτες βρίσκονται ανάμεσα σε δύο επιλογές είτε να μείνουν στο σπίτι αλλάζοντας το εισιτήριό τους αλλά πληρώνοντας τα τέλη της αλλαγής είτε να ταξιδέψουν διατηρώντας την υποχρέωση της καραντίνας κατά την επιστροφή τους.
naftemporiki.gr