Ο σουηδικός γίγαντας μόδας H&M είδε τις πωλήσεις του να πέφτουν στην Κίνα, ως αποτέλεσμα του κινεζικού μποϊκοτάζ.
Η H&M ήταν μεταξύ των εμπορικών σημάτων που εξέφρασαν τις ανησυχίες τους σχετικά με τις αναφορές για παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε βάρος της μουσουλμανικής μειονότητας των Ουιγούρων στην κινεζική επαρχία Σιντσιάνγκ.
Η δήλωσή της οδήγησε διάφορες διασημότητες στην διακοπή της συνεργασίας τους με την εταιρία και τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου να «εξαφανίσουν» την H&M.
Η πτώση των πωλήσεων ήρθε παρόλο που ο διεθνής όμιλος επέστρεψε στα κέρδη καθώς μειώθηκε ο αντίκτυπος της πανδημίας.
Η Κίνα αντιπροσώπευε περίπου το 5% των πωλήσεων του ομίλου λιανικής πέρυσι και είναι ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές της.
Οι πωλήσεις της H&M στην Κίνα μειώθηκαν κατά 23%, σε τοπικό νόμισμα, για το δεύτερο τρίμηνο του 2021, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
«Όσον αφορά την Κίνα, η κατάσταση παραμένει περίπλοκη», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος Χέλενα Χέλμερσον, καθώς η H&M ποσοτικοποίησε για πρώτη φορά τον αντίκτυπο του μποϊκοτάζ.
Να σημειωθεί ότι η H&M anako;invse ισχυρότερα από το αναμενόμενο κέρδη προ φόρων ύψους 420 εκατομμυρίων δολαρίων για το τρίμηνο, μετά από απώλεια την ίδια περίοδο το 2020.
Γιατί μποϊκοτάρεται η H&M στην Κίνα
Αρκετές δυτικές μάρκες, όπως η H&M και η Nike, αντιμετώπισαν πρόσφατα αντιδράσεις από Κινέζους πελάτες τους, αφού οι εταιρείες εξέφρασαν τις ανησυχίες τους σχετικά με τις καταγγελίες για καταναγκαστική εργασία σε βάρος των Ουιγούρων στην παραγωγή βάμβακος.
Τον Μάρτιο, η H&M απομακρύνθηκε από την κινεζική online πλατφόρμα λιανικής Tmall και τις εφαρμογές των εταιριών τηλεπικοινωνιών.
Αργότερα τον Μάρτιο, η H&M δήλωσε ότι ήταν αφοσιωμένη στην ανάκτηση της εμπιστοσύνης των πελατών και των συνεργατών της Κίνας και ότι η δέσμευσή της για τη χώρα παρέμεινε ισχυρή.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από BBC