Skip to main content

Στα 5 ευρώ ανά επιβάτη το τέλος λειτουργίας υδατοδρομίου

Πέντε ευρώ ανά επιβάτη που αναχωρεί από υδατοδρόμιο, πλέον του αναλογούντος τέλους χαρτοσήμου, θα καταβάλλει η εταιρεία αεροσκαφών υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου. 

Αυτό ορίζεται η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ Β΄ 3217- 3/8/20) που συνεπέγραψαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Θεόδωρος Σκυλακάκης και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Ειδικότερα, το τέλος επιβάλλεται στα εισιτήρια των επιβατών και εισπράττεται με ευθύνη αυτών που εκδίδουν τα εισιτήρια, είτε πρόκειται για αεροπορικές εταιρίες είτε για τα συνεργαζόμενα με αυτές τουριστικά ή ναυτικά πρακτορεία και συναφείς επιχειρήσεις.

Στην εν λόγω ΚΥΑ πέρα από το  ύψος των τελών υδατοδρομίου ορίζονται επίσης οι εξαιρέσεις καταβολής του.

Έτσι, απαλλάσσονται από την επιβολή του τέλους οι εξής:

  • Παιδιά έως πέντε (5) ετών
  • Ασθενείς και οι συνοδοί τους, των οποίων η μεταφορά πραγματοποιήθηκε από το Ε.Κ.Α.Β., τις Ένοπλες Δυνάμεις ή νόμιμα αδειοδοτημένους φορείς αεροδιακομιδής στο πλαίσιο διενέργειας εκτάκτων πτήσεων.
  • Επιβάτες που αναχωρούν με αεροσκάφος από υδατοδρόμιο λόγω έκτακτης ανάγκης, βλάβης ή/και κακών καιρικών συνθηκών από άλλο από το προγραμματισμένο υδατοδρόμιο.
  • Επιβάτες, οι οποίοι είναι μόνιμοι κάτοικοι των νησιών Σάμου, Λέσβου, Κω, Χίου και Λέρου, για δρομολόγια από και προς τους συγκεκριμένους προορισμούς.
  • Επιβάτες, μόνιμοι κάτοικοι των νησιών με μόνιμο πληθυσμό λιγότερο των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων.
  • Η πιστοποίηση της ιδιότητας του μόνιμου κατοίκου θα πραγματοποιείται με την επίδειξη της κάρτας Μοναδικού Αριθμού Νησιώτη (Μ.Α.Ν.) που χορηγείται στους δικαιούχους από το πληροφοριακό σύστημα του Μεταφορικού Ισοδύναμου.

Σημειώνεται ότι για τη μη είσπραξη, τη μειωμένη είσπραξη ή την καθυστέρηση απόδοσης του τέλους από τον υπόχρεο, ο Διοικητής Υ.Π.Α., δύναται με απόφασή του να επιβάλλει κατά περίπτωση, σωρευτικά ή μία από τις κάτωθι κυρώσεις:

  • Απαγόρευση της αποθαλάσσωσης αεροσκαφών της ιδίας εταιρείας, μέχρι της ολοσχερούς απόδοσης του οφειλόμενου τέλους.
  • Επιβολή προστίμου ανερχόμενου μέχρι το εικοσαπλάσιο (20πλάσιο) της αξίας του μη εισπραχθέντος ή καθυστερημένα αποδοθέντος τέλους.
  • Αποστολή οφειλών στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. για βεβαίωση και είσπραξη, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε.