Skip to main content

Οι θέσεις του ΣΕΒ για εργασιακά και ΜΜΕ

Τις θέσεις του για τα εργασιακά αναλύει στο εβδομαδιαίο οικονομικό του δελτίο ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), ασκώντας παράλληλα κριτική στο θεσμικό πλαίσιο για την αδειοδότηση τηλεοπτικών σταθμών και για τη διαφήμιση.

Σε ό,τι αφορά τον κατώτατο μισθό, στο εβδομαδιαίο οικονομικό δελτίο του ΣΕΒ τονίζεται ότι οι κοινωνικοί εταίροι επιζητούν να επανέλθει το παλαιό σύστημα καθορισμού, μέσω συλλογικής σύμβασης. «Πιστεύουμε ότι έχουμε πάρει όλοι τα μαθήματά μας από το παρελθόν και μία τέτοια λύση αποτρέπει τον υπαρκτό κίνδυνο με το σημερινό σύστημα, ένας λαϊκιστής υπουργός Εργασίας να δώσει υπερβολικές αυξήσεις, μόλις δει τα πρώτα ίχνη της ανάκαμψης, αγνοώντας τις επιπτώσεις σε μία εύθραστη οικονομία», προστίθεται.

Για τις συλλογικές συμβάσεις, επισημαίνεται πρέπει να αλλάξει το καθεστώς της λεγόμενης «υποχρεωτικής διαιτησίας», όπως εφαρμόζεται στην Ελλάδα.

Σχετικά με τις ομαδικές απολύσεις, η πρόταση του Συνδέσμου είναι να εφαρμοσθεί η κοινοτική νομοθεσία, χωρίς δυνατότητα πολιτικών παρεμβάσεων, καθώς και να χρησιμοποιηθούν κοινοτικοί πόροι, οι οποίοι μπορούν να ελαφρύνουν μέρος από το πρόβλημα που δημιουργείται στο προσωπικό.

Για τις απεργίες, ο ΣΕΒ ζητεί να εκλογικευτεί η απεργιακή νομοθεσία, ιδιαίτερα σε τομείς που παρέχουν υπηρεσίες κοινής ωφέλειας ή που εξυπηρετούν το γενικό οικονομικό συμφέρον (εταιρείες που παρέχουν ηλεκτρισμό, ύδρευση, επικοινωνίες, αλλά και μεταφορές, υγεία, κ.λπ). «Οι απεργοί δεν μπορούν να κρατούν “όμηρο” την οικονομία ή να μην παρέχουν ελάχιστες ζωτικής σημασίας υπηρεσίες», αναφέρει ο Σύνδεσμος. Ο ΣΕΒ ζητεί να διασφαλίζεται η «όσο το δυνατόν, πιο γνήσια εκπροσώπηση της βούλησης των εργαζομένων, που ενίοτε καταστρατηγείται από μειοψηφίες», όπως και το δικαίωμα να εργαστούν, σε όσους το θέλουν.

Εξάλλου, σχετικά με τα μέσα ενημέρωσης, ο ΣΕΒ εκτιμά ότι το νομοσχέδιο για τη δημιουργία μίας ηλεκτρονικής πλατφόρμας διάθεσης διαφημιστικού χρόνου «αποτελεί μία ελληνική πατέντα πάνω σε τεχνολογίες αιχμής, που έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούνται στις ΗΠΑ για την αγορά και διανομή διαφημίσεων έναντι τηλεοπτικού περιεχομένου, μέσω μίας τεχνολογικά αυτοματοποιημένης και βασισμένης σε ψηφιακά δεδομένα πλατφόρμας (ProgrammingTV), που διακινούνται, μέσω διαδικτύου, κινητών, τηλεόρασης και καλωδιακών δικτύων».

«Η μεταφορά της στην ελληνική πραγματικότητα και η επιβολή της διά νόμου και όχι μέσα από διεργασίες ιδιωτικοοικονομικού χαρακτήρα είναι προσχηματική και παραβιάζει τη συνταγματική αρχή της οικονομικής ελευθερίας», τονίζει ο ΣΕΒ και συμπληρώνει: «Όπως και με τον νόμο για την αδειοδότηση περιορισμένου αριθμού τηλεοπτικών σταθμών, λειτουργούντων σε καθεστώς ελεγχόμενου ανταγωνισμού και προκαθορισμένου κόστους, έτσι και με το νομοσχέδιο για τη διάθεση διαφημιστικού χρόνου, πλήττεται η ελευθερία των συναλλαγών και ο ελεύθερος ανταγωνισμός». 

Ο ΣΕΒ εκτιμά ότι «και οι δύο νόμοι αργά ή γρήγορα είναι πιθανό να κριθούν αντισυνταγματικοί και θα καταπέσουν», ενώ κάνει λόγο για ανεπίτρεπτη αναστάτωση που προκαλείται στην αγορά.