Skip to main content

PwC: Το 45% των καταναλωτών θεωρεί τις υπηρεσίες υγείας από τους τρεις βασικούς λόγους για τη διαβίωση σε πόλη

Επιτάχυνση στις τάσεις που ήδη διαγράφονταν πριν την πανδημία έφερε η εμφάνιση του κορωνοϊού στις αγοραστικές συνήθειες και συμπεριφορές των καταναλωτών που ζουν στις πόλεις, σύμφωνα με την 11η έκθεση της PwC «Global Consumer Insights Survey».

Σύμφωνα με την έρευνα, η παγκόσμια αναταραχή επέβαλε την επιτάχυνση προς έναν πιο ψηφιακό τρόπο ζωής δημιουργώντας μια νέα εποχή στην παγκόσμια κατανάλωση και καθιστώντας τις πόλεις κόμβους της οικονομικής δραστηριότητας.

«Ενώ κάποιες τάσεις σημειώνουν ανοδική πορεία εδώ και αρκετό καιρό, η έρευνά μας δείχνει ότι η πανδημία έχει εντείνει την επιθυμία των καταναλωτών για διαφάνεια, βιωσιμότητα και ευκολία. Οι εταιρείες που αποκομίζουν τα περισσότερα οφέλη είναι αυτές που έχουν κατακτήσει την εμπιστοσύνη του καταναλωτή, που έχουν επενδύσει σε μια ομαλή και απρόσκοπτη διαδικασία αγοράς και έχουν θέσει ως προτεραιότητα την υγεία και την ασφάλεια των καταναλωτών», επιβεβαίωσε ο Αιμίλιος Μελής, επικεφαλής των καταναλωτικών αγορών της PwC Ελλάδας.

Συνοπτικά τα αποτελέσματα της έρευνας αποκάλυψαν ότι η πανδημία και τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης που εφαρμόστηκαν οδήγησαν σε ουσιαστικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές εργάζονται, τρώνε, επικοινωνούν και φροντίζουν την υγεία τους. Ενδεικτικό αποτελεί το 45% των καταναλωτών που απάντησε ότι οι υπηρεσίες υγείας είναι ένας από τους 3 βασικούς λόγους για τη διαβίωση σε πόλη, ενώ εντυπωσιακό είναι 69% των καταναλωτών που απάντησε πως εστιάζει περισσότερο στην ψυχική υγεία και την ευεξία. Η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση αποτυπώθηκε επίσης από το 43% των καταναλωτών που απάντησε ότι αναμένει από τις επιχειρήσεις υπευθυνότητα σε σχέση με το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα

Αναλυτικότερα, τα αποτελέσματα της έρευνας έχουν ως εξής:

Καταναλωτικές συνήθειες

Τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης που εφαρμόστηκαν λόγω του κορωνοϊού επηρέασαν όλες τις πτυχές ζωής των καταναλωτών συμπεριλαμβανομένου του τρόπου αγορών στο σουπερμάρκετ. Έτσι, ενώ τα ψώνια στο κατάστημα αποτελούν την κύρια επιλογή, περισσότερο από το ένα τρίτο (35%) των καταναλωτών ψωνίζει πλέον τρόφιμα διαδικτυακά, με το 86% αυτών να σκοπεύει να συνεχίσει και μετά την άρση των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης. Για άλλα προϊόντα περαν των τροφίμων, πριν την πανδημία κυριαρχούσαν οι αγορές στο κατάστημα σε σύγκριση το διαδίκτυο. Ποσοστό 47% των καταναλωτών ανέφεραν αγορές σε φυσικά καταστήματα σε καθημερινή ή εβδομαδιαία βάση σε σύγκριση με τις αγορές μέσω κινητού τηλεφώνου (30%), υπολογιστή (28%) και ψηφιακού βοηθού φωνής (15%). Από τότε, οι αγορές μέσω διαδικτύου για προϊόντα εκτός τροφίμων έχουν σημειώσει σημαντική αύξηση (κινητό 45%, υπολογιστής 41%, τάμπλετ 33%). Η τάση αυτή είναι ιδιαιτέρως αισθητή στην Κίνα και τη Μέση Ανατολή, με 60% και 58% των ερωτηθέντων να αναφέρουν ότι έχουν ξεκινήσει να ψωνίζουν περισσότερο μέσω των κινητών τηλεφώνων τους.

Η σημασία της σύνδεσης, της κοινότητας και της προσωπικής φροντίδας

Το 59% των millennial και το 57% όσων έχουν παιδιά εστιάζουν περισσότερο στην ευεξία τους από άλλες ομάδες. Η εστίαση στην προσωπική φροντίδα έχει αυξηθεί, με το 51% των καταναλωτών σε πόλεις να συμφωνούν ή να συμφωνούν πολύ ότι επικεντρώνονται πλέον περισσότερο στην φροντίδα της ψυχικής υγείας, της ευεξίας, της σωματικής υγείας και της διατροφής τους ως αποτέλεσμα του COVID-19.

Οι κάτοικοι των πόλεων που ερωτήθηκαν μετά την εμφάνιση του ιού, θεωρούν την ασφάλεια (49%) και τις υπηρεσίες υγείας (45%)  εξίσου σημαντικές με τις προοπτικές απασχόλησής τους (45%) για την ποιότητα της ζωής τους.

Καταναλωτές και βιωσιμότητα

Η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, η υιοθέτηση της βιωσιμότητας και η αίσθηση του καθήκοντος ως πολίτες αναδύθηκαν ως τάσεις επίσης στην έρευνα. Για παράδειγμα, στα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε πριν την πανδημία, το 45% των ερωτηθέντων παγκοσμίως ανέφερε ότι αποφεύγει τη χρήση πλαστικού όποτε είναι δυνατόν, το 43% περιμένει από τις επιχειρήσεις να λογοδοτούν για τον περιβαλλοντικό τους αντίκτυπο και το 41% περιμένει από τις εταιρείες λιανικής να καταργήσουν τις πλαστικές σακούλες και συσκευασίες. Ενδιαφέρον έχει επίσης και το γεγονός ότι όταν ρωτήθηκαν οι καταναλωτές για το ποιος έχει μεγαλύτερη ευθύνη να ενθαρρύνει βιώσιμες συμπεριφορές στην πόλη τους, σε ποσοστό 20% απάντησαν «εγώ ο καταναλωτής», ενώ 15% επέλεξαν την απάντηση «ο παραγωγός ή ο κατασκευαστής». Όταν ρωτήθηκαν σχετικά με την προθυμία τους να μοιραστούν δεδομένα, σε ποσοστό 49% απάντησαν ότι ήταν πρόθυμοι να μοιραστούν τα δεδομένα τους εάν αυτό θα βοηθούσε στη βελτίωση της πόλης τους.

naftemporiki.gr