Skip to main content

Facebook: Έρευνα για παραβίαση ανταγωνισμού από Βρετανία και ΕΕ

Οι αρχές στο Ηνωμένο Βασίλειο και την ΕΕ ξεκίνησαν επίσημη έρευνα κατά της Facebook την Παρασκευή για να διαπιστωθεί αν ο τεχνολογικός γίγαντας πλήττει τον ανταγωνισμό μέσω της διαφημιστικής του υπηρεσίας.

Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσε ότι διερευνά εάν το Facebook κάνει κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης του στα κοινωνικά μέσα ή στις αγορές ψηφιακών διαφημίσεων μέσω της συλλογής και της χρήσης των δεδομένων που συγκεντρώνει από διαφημίσεις.

Στο μεταξύ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι ξεκινά μια επίσημη αντιμονοπωλιακή έρευνα για να εκτιμήσει εάν το Facebook παραβίασε τους κανόνες του «χρησιμοποιώντας διαφημιστικά δεδομένα που συλλέχθηκαν συγκεκριμένα από διαφημιζόμενους προκειμένου να τους ανταγωνιστεί σε αγορές όπου δραστηριοποιείται το Facebook».

Θα ελέγξει επίσης εάν η εταιρεία συνδέει την υπηρεσία Facebook Marketplace small ad με το κοινωνικό δίκτυο.

Είναι η πρώτη φορά που η ΕΕ έχει προωθήσει μια υπόθεση τέτοιου είδους έναντι του Facebook, προχωρώντας πέρα ​​από τα προκαταρκτικά στάδια. Έτσι το Facebook προστίθεται στις εταιρείες που είναι υπό έρευνα από τις ευρωπαϊκές αρχές, όπως η Google, η Apple και η Amazon.

«Το Facebook χρησιμοποιείται από σχεδόν 3 δισεκατομμύρια άτομα σε μηνιαία βάση και σχεδόν 7 εκατομμύρια επιχειρήσεις διαφημίζονται στο Facebook συνολικά. Το Facebook συλλέγει τεράστια πληθώρα δεδομένων σχετικά με τις δραστηριότητες των χρηστών του κοινωνικού του δικτύου και πέραν αυτών», δήλωσε η επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ.

Οι ρυθμιστικές αρχές «θα εξετάσουν λεπτομερώς εάν αυτά τα δεδομένα παρέχουν στο Facebook ένα αδικαιολόγητο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ιδίως στον τομέα των διαδικτυακών διαδικτυακών διαφημίσεων, όπου οι άνθρωποι αγοράζουν και πωλούν αγαθά κάθε μέρα», είπε.

« Στη σημερινή ψηφιακή οικονομία, τα δεδομένα δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται με τρόπους που στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό », πρόσθεσε.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από CNBC, Bloomberg