Skip to main content

Σε αδιέξοδο οι εταιρείες διαμεταφοράς και logistics

Aπό την έντυπη έκδοση

του Φάνη Ζώη

[email protected]

Στο «κόκκινο» βρίσκονται οι εταιρείες διαμεταφοράς και logistics οι οποίες έχουν περιέλθει σε αδιέξοδο εξαιτίας της τραπεζικής αργίας και των προβλημάτων ρευστότητας στην αγορά.

Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς & Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος (ΣΥΝΔΔΕ&L), μετά την προχθεσινή συνάντηση που είχαν εκπρόσωποι των μεταφορέων -Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΟΦΑΕ), ΠΣΧΕΜ και διαμεταφοράς ΣΥΝΔΔΕ&L- με τον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργο Σταθάκη, λόγω της σοβαρότητας της κατάστασης, αναλαμβάνει πρωτοβουλία για ευρεία σύσκεψη τη Δευτέρα 13 Ιουλίου όλων των εμπλεκόμενων φορέων (ΣΕΒ, ΕΣΕΕ, ΕΒΕΑ, ΚΕΕ, ΟΦΑΕ, ΠΣΧΕΜ) στην οποία αναμένεται να κληθούν και εκπρόσωποι της πολιτείας.

Ο υπουργός Οικονομίας συγκάλεσε στην προχθεσινή έκτακτη συνάντηση τις ομοσπονδίες του κλάδου, με κύριο θέμα συζήτησης την αναμενόμενη νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, που θα καθορίζει τα έκτακτα μέτρα σε ό,τι αφορά τις τραπεζικές συναλλαγές. Αναγνώρισε ότι η σημασία των οδικών μεταφορών είναι ζωτικής σημασίας για το σύνολο της αγοράς και της εθνικής οικονομίας και για τον λόγο αυτό ζήτησε προτάσεις για την ομαλότερη δυνατή λειτουργία του κλάδου.

Στη συνάντηση ο πρόεδρος του ΣΥΝΔΔΕ&L Βασίλης Μπαρμπαγιάννης αναφέρθηκε στα σοβαρά προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην αγορά εξαιτίας της επιβολής κεφαλαιακών ελέγχων και της μη δυνατότητας συναλλαγών με τις τράπεζες του εξωτερικού.

Επίσης τόνισε ότι ναυτιλιακές και αεροπορικές εταιρείες συναλλάσσονται, πλέον, μόνο με μετρητά. Ακόμη και οι εγγυητικές, απαραίτητες για την ομαλή διακίνηση των αγαθών, γίνονται αποδεκτές μόνο από ξένες τράπεζες εκτός Ελλάδος.  Από την πλευρά τους, τόσο ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ Πέτρος Σκουλικίδης όσο και ο εκπρόσωπος της ΟΦΑΕ εξήγησαν πως τα προβλήματα ξεκινούν από τον εφοδιασμό με πετρέλαιο, την αδυναμία πληρωμής των διοδίων και των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.

Ενδεικτικά, ανέφεραν πως το κόστος για τα λειτουργικά έξοδα και μόνο ενός δρομολογίου μεταξύ Ελλάδας και Κεντρικής Ευρώπης κυμαίνεται από 4.000 μέχρι 5.000 ευρώ, ποσό που δεν δύναται να καταβάλει κανείς τοις μετρητοίς.
Επίσης, οι οδικοί μεταφορείς τόνισαν:

  •  Τον υπαρκτό κίνδυνο ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των αλλοδαπών οχημάτων έναντι των ελληνικών, κάτι το οποίο θα αποτελέσει και τη χαριστική βολή για τον κλάδο που μαστίζεται από τον αθέμιτο ανταγωνισμό εδώ και χρόνια.
  •  Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν δεκάδες οδικοί μεταφορείς, οι οποίοι έχουν εγκλωβιστεί σε ξένες χώρες, καθώς δεν διαθέτουν σε ρευστό τα απαραίτητα χρήματα για να επιστρέψουν.