Το σχέδιο της Κίνας για την κατασκευή σιδηρόδρομων ταχείας κυκλοφορίας στη νοτιοανατολική Ευρώπη συμπεριλαμβάνει και τη συμμετοχή της Ελλάδας και της Βόρειας Μακεδονίας, δήλωσε η υπουργός Υποδομών και Συγκοινωνιών της Σερβίας, Ζόρανα Μιχαΐλοβιτς.
Η Σέρβα υπουργός ανέφερε ότι σήμερα στη συνάντησή της με τους ομολόγους της Κίνας και της Ουγγαρίας, στο Βελιγράδι, θα εξεταστεί και το ενδεχόμενο να ενταχθούν στο σιδηροδρομικό έργο, που υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «Μία ζώνη, μία οδός», η Ελλάδα και η Βόρεια Μακεδονία.
Η Μιχαΐλοβιτς είπε ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον της Κίνας για την επέκταση του έργου νοτίως της Σερβίας και γι’ αυτό θα γίνει σχετική πρόταση στην Αθήνα και τα Σκόπια. «Δεν αρκεί να έχουμε σιδηρόδρομο ταχείας κυκλοφορίας στη γραμμή Βουδαπέστη – Βελιγράδι, αλλά είναι αναγκαίο να επεκταθεί το δίκτυο σε ολόκληρο τον νότιο διάδρομο. Ελπίζω ότι η Βόρεια Μακεδονία και η Ελλάδα θα ανταποκριθούν θετικά στο κάλεσμα να συμμετάσχουν στο έργο» επισήμανε.
Ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου Βελιγράδι – Βουδαπέστη χρηματοδοτείται με δάνεια από το κινεζικό πρόγραμμα «Μία ζώνη, μία οδός». Τα έργα στη σερβική πλευρά ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2017 και εξελίσσονται κανονικά, κάποια καθυστέρηση παρατηρείται στην πλευρά της Ουγγαρίας, ωστόσο εκτιμάται ότι το έργο θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2023.
Εξάλλου, την ελπίδα ότι οι ενταξιακές διαπραγματεύσεις για την είσοδο της Αλβανίας και της Βόρειας Μακεδονίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα ξεκινήσουν το αργότερο τον Οκτώβριο του 2019 εξέφρασε η αντιπρόεδρος της βουλγαρικής κυβέρνησης και υπουργός Εξωτερικών, Εκατερίνα Ζαχαρίεβα, από το Πόζναν της Πολωνίας όπου συγκλήθηκε η λεγόμενη «Διαδικασία του Βερολίνου», μια πρωτοβουλία η οποία -με τη στήριξη και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής- αποσκοπεί στην υποβοήθηση της ευρωπαϊκής προοπτικής των Δυτικών Βαλκανίων.