Skip to main content

Πώς ο Covid19 άλλαξε τον χάρτη της αγοράς αυτοκινήτου

H παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου έχει σπάσει στα τρία, γεγονός που δυσχεραίνει την προσπάθεια των κύριων παιχτών να ανακάμψουν από τη βαθύτερη κρίση εδώ και χρόνια. Όπως επισημαίνει σε ανάλυσή της η Wall Streett Journal, ενώ μετά την καραντίνα οι πωλήσεις στην Κίνα δείχνουν σημάδια ανάκαμψης, συνεχίζουν να υποχωρούν στις ΗΠΑ. Όσο για την Ευρώπη εξελίσσεται στην πιο αδύναμη αγορά για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Οι εξελίξεις αυτές έχουν άμεσο αντίκτυπο και στην κεφαλαιοποίηση των εταιρειών. Οι μετοχές των General Motors, Ford και Fiat Chrysler καταγράφουν έκαστη απώλειες της τάξης του 30% από τις αρχές του έτους. Η αθροιστική χρηματιστηριακή αξία τους σήμερα ισοδυναμεί με μόλις το 1/3 εκείνης της Tesla, πρωτοπόρου στην ηλεκτροκίνηση. 

Ενώ η επίμονα αδύναμη ζήτηση στη Δύση και ειδικά στην Ευρώπη σφυροκοπεί τις παραδοσιακές δυνάμεις του χώρου, νέοι παίχτες όπως η Tesla με ισχυρή παρουσία στην Κίνα επωφελούνται από την ανάκαμψη της συγκεκριμένης αγοράς. Η αξία της Tesla έχει τριπλασιαστεί φέτος.

Όπως σημειώνει η WSJ τον νέο χάρτη που διαμορφώνεται αντανακλούν πολύ καλά τα στοιχεία των πωλήσεων της γερμανικής BMW. Πούλησε 212.617 αυτοκίνητα το δεύτερο τρίμηνο στην Κίνα, δηλαδή 17% περισσότερα σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Οι πωλήσεις έκαναν βουτιά 40% στις ΗΠΑ και 46% στην Ευρώπη στο ίδιο διάστημα. 

naftemporiki.gr