Skip to main content

Aπογειώνονται οι εξαγωγές ελληνικού βαμβακιού και ενδύματος

Με ακόμη πιο δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζεται φέτος η αύξηση στις εξαγωγές ελληνικών ενδυμάτων, μετά τις άκρως θετικές επιδόσεις της διετίας 2017-1018. Σύμφωνα με τα στοιχεία, που έδωσε στη δημοσιότητα ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ) το πρώτο τετράμηνο οι πωλήσεις στο εξωτερικό ξεπέρασαν κάθε προσδοκία. Θεαματική είναι η άνοδος στις εξαγωγές βαμβακιού. 

Συγκεκριμένα σκαρφάλωσαν στα 293 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας άλμα 30,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, όταν εήταν στα 224 εκατ.ευρώ. Πρόκειται για μία ενθαρρυντική συνέχεια στην πορεία των προηγούμενων ετών. Κατά το 2017-2018 αυξήθηκαν αθροιστικά 25%. 

Θα πρέπει μάλιστα να επισημάνουμε ότι στην πραγματικότητα η αξία των ελληνικών εξαγωγών ενδυμάτων είναι αρκετά μεγαλύτερη εάν συμπεριληφθούν οι εξαγωγές που γίνονται απευθείας από τις γειτονικές χώρες, χωρίς να μεσολαβεί η χώρα μας.

Τα επί μέρους στοιχεία του ΣΕΠΕΕ δείχνουν ότι οι εξαγωγές της κλωστοϋφαντουργίας κατέγραψαν αύξηση 4,3% στα 141 εκ. ευρώ. Εντυπωσιακή αύξηση καταγράφηκε στις εξαγωγές του ελληνικού βαμβακιού. Η αξία των εξαγωγών το πρώτο τετράμηνο του 2019 ανήλθε σε 228 εκ. αυξημένη κατά 83%.

Συνολικά οι εξαγωγές της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας, συμπεριλαμβανομένης της πρωτογενούς παραγωγής (βαμβακιού), κατέγραψαν αύξηση 36,8% το πρώτο τετράμηνο του 2019. Η αξία εξαγωγών ανήλθε σε 661 εκατ. ευρώ έναντι 483 εκατ. € του πρώτου τετραμήνου του 2018.

Αύξηση καταγράφηκε και στις εισαγωγές. Οι εισαγωγές ενδυμάτων ήταν αυξημένες κατά 18% το πρώτο τετράμηνο ενώ της κλωστοϋφαντουργίας κατά 3,0%. Συνολικά η αξία εισαγωγών ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας το α’ τετράμηνο ανήλθε σε 813 εκατ. ευρώ.
 
Αντίθετη με την πορεία των εξαγωγών είναι η κατάσταση στην εγχώρια αγορά. Το πρώτο τετράμηνο τόσο οι πωλήσεις χονδρικής όσο και λιανικής παρουσιάζουν πτώση. Η μείωση στις πωλήσεις χονδρικής κυμαίνεται σε ποσοστό 9,6%, ενώ οι λιανικές πωλήσεις είναι μειωμένες κατά 7,7%. Όπως διαπιστώνεται η κατανάλωση στην εγχώρια αγορά εξακολουθεί να συρρικνώνεται λόγω της οικονομικής αδυναμίας των καταναλωτών. 

naftemporiki.gr