Skip to main content

ΕΕΝΕ: «Συνταγές Προστιθέμενης Αξίας» – Ευελιξία, Καινοτομία και Ανάπτυξη με Εξωστρέφεια

Κοινή συνισταμένη των επιχειρήσεων που παρουσίασαν στο εργαστήριο εξωστρέφειας που πραγματοποίησε η Ελληνική Ένωση Επιχειρηματιών ​αποτέλεσε η ανάγκη για διαρκή επένδυση στην καινοτομία, σε όποιο κλάδο ή τομέα και αν δραστηριοποιείται η κάθε επιχείρηση.

Για παράδειγμα, μία εταιρία υψηλής τεχνολογίας υπογράμμισε στην παρουσίασή της, την ανάγκη για διαρκείς επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη, με έμφαση στο ανθρώπινο δυναμικό και τη συνεχή καινοτομία  – που συναποτελούν το μοχλό που μπορεί να εδραιώσει μία εταιρία στην κορυφή της παγκόσμιας ανταγωνιστικότητας.

Ενώ, μία επιχείρηση που δραστηριοποιείται στο χώρο του φαγητού, εξήγησε τη διαρκή καινοτομία που απαιτούν τα προϊόντα που εξάγει σε όλο τον πλανήτη, προκειμένου να συνδυάσει όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία του Ελληνικού «Brand» – της μεσογειακής διατροφής, την ελιά και το λάδι, αναγνωρίσιμες ελληνικές γεύσεις, μέσα σε προϊόντα όπως η πίτα και η ζύμη, συνδυάζοντας γεύσεις, υλικά και έξυπνο «marketing».

 Δηλαδή, με άλλα λόγια, όπως συμπέρανε το Προεδρείο της Ένωσης «επιχειρώντας τον έξυπνο συνδυασμό, διασύνδεση και ανασύνθεση υλικών και αναγνωρίσιμων στοιχείων που έχουμε ήδη στη διάθεσή μας στην Ελληνική αγορά, και με ορισμένες έξυπνες κινήσεις στο rebranding,  packaging, συνεργατικότητα εκεί που χρειάζεται, βάσει των αναγκών και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των αγορών του εξωτερικού, μπορούμε να εξάγουμε με υψηλή προστιθέμενη αξία στην παγκόσμια αγορά. Το ελπιδοφόρο όμως μήνυμα είναι ότι τελικά η Ελλάδα έχει τις εταιρίες και τους ανθρώπους, που μέσα από την κρίση, κατάφεραν και υιοθέτησαν επί του πρακτέου τη στρατηγική της εξωστρέφειας».

Στην εκδήλωση που φιλοξενήθηκε στην Αθηναϊκή Λέσχη, μία σειρά σημαντικών Ελληνικών Εταιριών με εξωστρεφή προσανατολισμό, περιέγραψαν τμήματα και όψεις από τη στρατηγική της εταιρίας τους και πώς κατάφεραν να διεισδύσουν, κατά την περίοδο της κρίσης, σε αγορές του εξωτερικού, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της εταιρίας τους, τη μεγιστοποίηση των εξαγωγών και των πωλήσεων, και, συνολικά, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους στην εγχώρια και παγκόσμια αγορά.

Οι εταιρίες που παρουσίασαν στο workshop ήταν οι:  Alchimica Chemicals, Chipita, Gaea, Longevity Diet, Μπάρμπα Στάθης / Χρυσή Ζύμη, Paradox Kinetics, Ροδούλα, Theon Sensors, Yolenis.

naftemporiki.gr