Skip to main content

άκυρο

Από την έντυπη έκδοση

Της Έφης Τριήρη
[email protected]

Αδιαφιλονίκητος νικητής αναδεικνύεται ο τεχνολογικός τομέας, με κορυφαία την Amazon, η οποία πήρε τα σκήπτρα ως η εταιρεία με τη μεγαλύτερη αξία στον πλανήτη. Επιπλέον, συγκαταλέγεται και στο τοπ πέντε των αμερικανικών επιχειρήσεων με το μεγαλύτερο απόθεμα σε ρευστό. 

Η Amazon υποσκέλισε τις Google και Apple για να αναδειχθεί στο πιο πολύτιμο brand του πλανήτη με αξία 315,5 δισ. δολ., ενισχυόμενη περισσότερο από 50% από πέρυσι, σύμφωνα με τη φετινή κατάταξη ΒrandZ της εταιρείας ερευνών Kantar με τα 100 κορυφαία brand του πλανήτη με τη μεγαλύτερη αξία. 

Είναι η πρώτη φορά στα 12 έτη της κατάταξης που η Amazon κερδίζει την πρώτη θέση. Η Apple βρέθηκε στη δεύτερη θέση, με αξία 309,5 δισ. δολαρίων με την Google στην τρίτη θέση με αξία 309 δισ. δολαρίων. 

Απλά να σημειωθεί ότι η Google και Apple μοιράζονταν επί 12 έτη από κοινού την κορυφαία θέση της κατάταξης, με την Google να παίρνει τα σκήπτρα το 2018. 

O Nτορίν Βανγκ, επικεφαλής του τμήματος της Kantar που πραγματοποιεί την κατάταξη, αποδίδει την άνοδο της Amazon στο γεγονός ότι πωλεί ποικιλία υπηρεσιών. «Τα σύνορα καταλύονται καθώς η εξέλιξη της τεχνολογίας επιτρέπει σε brands, όπως Amazon, Google και Alibaba, να προσφέρουν πλήθος υπηρεσιών σε διάφορες κατηγορίες καταναλωτών», ανέφερε χαρακτηριστικά. 

Η Amazon πραγματοποίησε ολοένα και περισσότερες επενδύσεις σε πληθώρα επιχειρήσεων, όπως η νεοσύστατη εταιρεία αυτόνομης οδήγησης Aurora και η εταιρεία ηλεκτρικών φορτηγών Rivian, καθώς και η Amazon Air, που δραστηριοποιείται στις αερομεταφορές.

Επίσης, αγόρασε την PillPack στην τιμή των 753 εκατ. δολαρίων πέρυσι, ενώ τον προηγούμενο μήνα καθοδήγησε τον γύρο χρηματοδότησης ύψους 575 εκατ. δολαρίων στην εταιρεία διανομής ειδών διατροφής Deliveroo. 

Κυριαρχία των τεχνολογικών

Ανέκαθεν, οι εταιρείες τεχνολογίας κυριαρχούσαν στην εν λόγω κατάταξη, με τη Microsoft να κατακτά την πρώτη θέση, όταν άρχισε το BrandZ το 2006. Φέτος, η Alibaba, με αξία 131,2 δισ. δολάρια, υποσκέλισε την Tencent με αξία 130,9 δισ. δολαρίων για να αναδειχθεί στο πιο πολύτιμο κινεζικό brand. Υπάρχουν συνολικά 15 κινεζικές επιχειρήσεις στην κατάταξη, συμπεριλαμβανομένων των Xiaomi με αξία 19,8 δισ. δολαρίων και Meituan με αξία 18,8 δισ. δολαρίων. 

Η Amazon συγκαταλέγεται μεταξύ των πέντε κορυφαίων αμερικανικών επιχειρήσεων από πλευράς ρευστού στα ταμεία της, μαζί με τις Apple, Microsoft, Alphabet και Facebook. 

Συνολικά και οι πέντε επιχειρήσεις διαθέτουν στα ταμεία τους 111 δισ. δολάρια, με βάση στοιχεία στα τέλη του 2018, σύμφωνα με τη Moody’s Investors Service. Μόνο η Apple διέθετε ρευστό 245 δισ. δολαρίων, αν και μειωμένο κατά 17% σε σχέση με το 2017.

Παρ’ όλα αυτά, το ρευστό που διαθέτει η Apple είναι μεγαλύτερο από τη ρευστότητα κάθε άλλης βιομηχανίας εξαιρουμένου του κλάδου τεχνολογίας. 

Επαναγορά μετοχών

Επίσης, μόνο οι τεχνολογικές εταιρείες ξόδεψαν 260 δισ. δολάρια σε επαναγορά μετοχών πέρυσι. Η Apple επαναγόρασε μετοχές αξίας 71 δισ. δολαρίων το 2018, υπερδιπλάσιες από αυτές που επαναγόρασε η Oracle. 

H Μοοdy’s επεσήμανε ότι οι επαναγορές επιταχύνθηκαν μετά τη φορολογική μεταρρύθμιση, καθώς η νομοθεσία έδωσε στις επιχειρήσεις φορολογικά κίνητρα να επαναπατρίζουν τα κέρδη τους σε ρευστό από τις δραστηριότητές τους στο εξωτερικό. Φέτος, οι επαναγορές αναμένεται να μειωθούν. 

Συνολικά, οι αμερικανικές επιχειρήσεις εκτός χρηματοοικονομικών υπηρεσιών διέθεταν ρευστό 1,69 τρισ. δολαρίων στα τέλη του 2018. Παρότι χαρακτηρίζεται αστρονομικό το ποσό αυτό, είναι μειωμένο 15% από το ρεκόρ του 1,99 τρισ. δολαρίων στα τέλη του 2017.