Το άνοιγμα των οικονομιών, που συνεπάγεται χαλάρωση περιοριστικών μέτρων, αυξάνει τον κίνδυνο για νέο κύμα εξάπλωσης του Covid-19 και αναβαθμίζει το επίπεδο συναγερμού. Τα μέτρα προστασίας είναι πια ατομικά. Επιπλέον αναβαθμίζεται το γεωπολιτικό ρίσκο με την ένταση μεταξύ Κίνας και Ινδίας, Βόρειας και Νότιας Κορέας αλλά και την κλιμάκωση των τουρκικών προκλήσεων. Πάντως σε ότι μας αφορά, το θέμα της τουρκικής προκλητικότητας αναμένεται να τεθεί σήμερα στην βιντεοδιάσκεψη των ηγετών της ΕΕ από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη.
Δεδομένων των συνθηκών αυξάνεται η μεταβλητότητα στις διεθνείς αγορές. Το ίδιο ισχύει για το ελληνικό χρηματιστήριο ενόψει και του triple witching του Ιουνίου, ημέρα τριπλής λήξης στο Χρηματιστήριο Παραγώγων αύριο Παρασκευή αλλά και των αλλαγών στους δείκτες FTSE.
Με επίκεντρο την ανάδειξη του ρόλου του χρηματιστηρίου ως φορέα προσέλκυσης και διάθεσης κεφαλαίων πραγματοποιείται σύσκεψη στο υπουργείο Οικονομικών υπό τον αρμόδιο υφυπουργό, Γιώργο Ζαββό, με τη συμμετοχή εκπροσώπων μιας σειράς φορέων της ελληνικής κεφαλαιαγοράς.
“Bad Bank”. Αναφερόμενος σε αυτή την επιλογή σε συνέντευξή του στο Bloomberg ο πρωθυπουργός είπε: “είναι μία επιλογή, αλλά δεν νομίζω ότι είναι απαραίτητη τώρα”, χαρακτηρίζοντας την ιδέα ως σχέδιο έκτακτης ανάγκης που μπορεί να επιστρατευθεί εάν κάτι πάει στραβά με τον αρχικό προγραμματισμό των σχεδίων των τραπεζών για τη μείωση των NPLs μέσω του συστήματος κρατικών εγγυήσεων Ηρακλής.
Το νέο πρόγραμμα ανάπτυξης για την Τοπική Αυτοδιοίκηση “Αντώνης Τρίτσης”, που περιλαμβάνει έργα συνολικού ύψους 2,5 δισ. ευρώ σε δήμους και περιφέρειες της επικράτειας, παρουσιάζει σήμερα ο πρωθυπουργός. Καθώς η χρηματοδότηση στο πρόγραμμα είναι εξασφαλισμένη θα αρχίσει να υλοποιείται άμεσα.
Παρά το πλήγμα που υπέστη ο κλάδος της ζυθοποιίας λόγω πανδημίας, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία διατηρεί τη δέσμευσή της για προμήθεια εγχωρίως παραγόμενου κριθαριού για όλες τις ανάγκες παραγωγής της στην Ελλάδα. Δεσμεύεται επίσης για αγορά της συνολικής ποσότητας κριθαριού στη συμφωνημένη τιμή των συμβολαίων. Το Πρόγραμμα ξεκίνησε το 2008, και τέσσερα χρόνια αργότερα η εταιρεία είχε καλύψει το 100% των αναγκών παραγωγής της στην Ελλάδα από εγχώριο κριθάρι. Σήμερα, προμηθεύεται από 2.500 χιλιάδες παραγωγούς, από 19 νομούς στην Ελλάδα.
Πέντε νέα καταστήματα εγκαινιάζει ο Όμιλος FF Group μέσα στις επόμενες εβδομάδες, στο πλαίσιο υλοποίησης του σχεδίου αναδιάρθρωσης του δικτύου του, με κλείσιμο ζημιογόνων καταστημάτων και προσθήκη νέων. Έτσι τίθεται στο επίκεντρο το brand Collective και δημιουργείται νέο concept, το Collective Underwear. Επίσης η διοίκηση της FF διαμηνύει ότι το σχέδιο εξελίσσεται ομαλά για την προστασία και την εξυγίανση του ομίλου.
Εντωμεταξύ, ένα πιο ευέλικτο concept καταστήματος που προσαρμόζεται πιο “εύκολα” σε μικρούς χώρους λαμβάνοντας ακόμη και τη μορφή shop in shop, καντίνας ή pop up store εγκαινιάζει η Coffee Island, που απευθύνεται σε δυνητικούς επενδυτές/συνεργάτες franchisee δίνοντας με αυτό τον τρόπο το σήμα της επανεκκίνησης σε μια χρονιά χαμηλών προσδοκιών σε ότι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις.
Eνισχύει την παρουσία της στις ΗΠΑ η Green Cola υλοποιώντας τα τελευταία 5 χρόνια ένα συστηματικό πλάνο ανάπτυξης σε 25 χώρες ανά την υφήλιο. Έχει δημιουργήσει θυγατρική στις ΗΠΑ, με έδρα το Hoboken του New Jersey κι έχει προχωρήσει από τις αρχές του 2020 σε συμφωνία για τοπική εμφιάλωση του μεγαλύτερου μέρους των προϊόντων της ενώ πρόσφατα ξεκίνησε διάθεση προϊόντων μέσω της πλατφόρμας της Amazon, με στόχο την κάλυψη του συνόλου των ΗΠΑ.
Tο ενδεχόμενο για περαιτέρω στήριξη των επιχειρήσεων άφησε ανοιχτό ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης, μιλώντας σε τηλεδιάσκεψη που διοργάνωσε χθες το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών. Μάλιστα άνοιξε “παράθυρο” για ένταξη στο ΕΣΠΑ και κλάδων όπως το franchise, καθώς όπως παραδέχθηκε, προσφέρουν στην ανάπτυξη.