Skip to main content

ΣΕΒ – Fitch: Στρατηγική πληροφόρηση στις ελληνικές επιχειρήσεις για 125 αγορές – στόχους

Οι προοπτικές στην παγκόσμια αγορά για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις στους κλάδους των υποδομών, φαρμάκων και τροφίμων – ποτών παρουσιάστηκαν στο Εργαστήριο Στρατηγικής Πληροφόρησης που διοργάνωσε ο ΣΕΒ, σε συνεργασία με τον Όμιλο Fitch, στα Γραφεία του Συνδέσμου, με τη συμμετοχή στελεχών από περισσότερες από 50 επιχειρήσεις, την Πέμπτη 14 Ιουνίου. 

Ειδικότερα, όπως τόνισε στη συνάντηση η Head of Global Industry Research της BMI (Fitch Group of Companies), Μαρίνα Πετρολέκα, ο κλάδος των φαρμάκων -και ειδικά των γενοσήμων- θα παρουσιάσει σημαντική αύξηση ειδικά στις αναπτυσσόμενες χώρες,  όπου μεγάλος αριθμός κατοίκων βελτιώνει το εισόδημα του, ενώ οι κυβερνήσεις αξιοποιούν την οικονομική ανάπτυξη ώστε να διευρύνουν την παροχή υπηρεσιών υγείας στους πολίτες τους.  Όπως συμπλήρωσε, επειδή το κόστος θα είναι σημαντικός παράγοντας, οι κυβερνήσεις  στρέφονται σε οικονομικές λύσεις εξέλιξη που αναμένεται να ευνοήσει τα γενόσημα.

Στον τομέα των τροφίμων και ποτών, η υγιεινή διατροφή αποτελεί την κυρίαρχη τάση που επηρεάζει τις επιλογές των καταναλωτών. Ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτές ζητούν υγιεινά προϊόντα καλής ποιότητας και είναι έτοιμοι να πληρώσουν υψηλότερες τιμές για να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις τους.

Στις υποδομές – κατασκευές τονίστηκε ιδιαίτερα η σημασία της υλοποίησης του «Δρόμου του Μεταξιού»  από την Κίνα και οι ευκαιρίες που δημιουργεί για τις Ελληνικές εταιρείες.  Δόθηκε, επίσης, ιδιαίτερη έμφαση στους κινδύνους που δημιουργούνται για τα μεγάλα έργα υποδομών, από  εξελίξεις, όπως είναι το Brexit, η επαναδιαπραγμάτευση της NAFTA καθώς και τα νέα πολιτικά δεδομένα στην Ιταλία.  Στο πάνελ που ακολούθησε την παρουσίαση της FITCH, διευθυντές μεγάλων εξαγωγών επιχειρήσεων, όπως η ΙΟΝ, η ΣΙΔΕΝΟΡ, σχολίασαν τις προβλέψεις του Ομίλου και παρέθεσαν τις απόψεις τους και τις αγορές-στόχους που έχουν ορίσει οι εταιρίες τους.

Χαιρετίζοντας την  εκδήλωση, ο αντιπρόεδρος του ΣΕΒ κύριος Κωνσταντίνος Μπίτσιος αναφέρθηκε στις εξειδικευμένες υπηρεσίες που προσφέρει ο ΣΕΒ, σε συνεργασία με τον Όμιλο Fitch, στα μέλη του για 125 αγορές – στόχους. Τόνισε, επίσης, ότι «το 49% των εταιριών που συμμετέχουν στις επιχειρηματικές αποστολές του ΣΕΒ έχουν καταλήξει σε εμπορικές συμφωνίες ή βρίσκονται σε στάδιο προχωρημένων διαπραγματεύσεων με αγοραστές».  Τέλος, o κ. Μπίτσιος  ανακοίνωσε τις επόμενες επιχειρηματικές αποστολές του ΣΕΒ  σε Σουδάν, Λίβανο, Νιγηρία και Κένυα – Τανζανία.

Όπως τονίζει σε ανακοίνωσή του, ο ΣΕΒ, μέσα από τις δράσεις εξωστρέφειας που διοργανώνει σε τακτικά χρονικά διαστήματα, αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στην προώθηση της εξωστρέφειας και θα συνεχίσει να στηρίζει έμπρακτα τις ελληνικές επιχειρήσεις στην επιδίωξή τους να διεθνοποιηθούν και να διεισδύσουν σε νέες αγορές.