Σε τροχιά πτώσης βρέθηκαν για δεύτερο διαδοχικό μήνα τον Μάιο οι τιμές καταναλωτή με τον δείκτη να κινείται ακόμη βαθύτερα σε αρνητικό έδαφος σε σχέση με τον Απρίλιο.
Ο δείκτης τιμών καταναλωτή διαμορφώθηκε στο -1,1% και ο εναρμονισμένος πληθωρισμός στο -0,7%.
Παρά την πτώση αυτή, σε ετήσια σύγκριση (Μάιος 2020 προς Μάιο 2019) ξεχωρίζουν οι ανατιμήσεις σε πολλά είδη διατροφής, όπως σε: νωπά φρούτα (28,6%), γιαούρτι (6,9%), αλλαντικά (6,4%), ζυμαρικά (5%), χοιρινό (4,3%), νωπά λαχανικά (4%), γάλα νωπό πλήρες (3,8%) και αρνί- κατσίκι (3,2%). Ανατιμήσεις, κατά 3,4%, υπήρξαν και στην ένδυση- υπόδηση. Αντίθετα, πολύ μεγάλες μειώσεις τιμών, λόγω του διεθνούς περιβάλλοντος, καταγράφηκαν σε πετρέλαιο θέρμανσης (30,6%) και φυσικό αέριο (30%).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η μείωση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Μάιο προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
*3,9% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό.
*0,8% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά- νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
*7% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
*2,2% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
*0,9% στην ομάδα «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές- επισκευές, πολιτιστικές δραστηριότητες.
*0,8% στην ομάδα «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων.