Skip to main content

Πλεξιγκλάς: Το νέο hot εμπόρευμα της αγοράς

Την ώρα που καταστήματα, επιχειρήσεις εστίασης και αεροπορικές αγωνιούν για το μέλλον εξαιτίας της κρίσης που προκάλεσε η πανδημία του κορωνοϊού, υπάρχουν και κάποιοι άλλοι κλάδοι που αναδεικνύονται στους μεγάλους «νικητές» αυτής της κρίσης: Μεταξύ αυτών οι κατασκευαστές πλεξιγκλάς, που αποτελεί αυτή την εποχή το πιο «καυτό» εμπόρευμα.

Η αυξημένη ζήτηση για συγκεκριιμένα προϊόντα υγιεινής -όπως τα αντισηπτικά- εκτοξεύουν τα ύψη τις τιμές πρώτων υλών. Για παράδειγμα, η τιμή της αιθυλικής αλκοόλης στις ΗΠΑ έχει σχεδόν τριπλασιασθεί από τον Ιανουάριο. Ο χρόνος αναμονής για την προμήθεια  διαχωριστικών από πλεξιγκλάς ανέρχεται πλέον σε μήνες αντί εβδομάδων.

Εν μέσω κορωνοϊού, η αμερικανική αγορά εξοπλισμού ατομικής προστασίας -με αξία που ήδη υπολογίζεται στα 5 δισ. δολάρια- προβλέπεται να αναπτυχθεί με ρυθμούς 15% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019, σύμφωνα με τη «WSJ», που επικαλείται εκτιμήσεις της εταιρείας ερευνών αγοράς IBISWorld.

Mέρος της συγκεκριμένης αγοράς εξυπηρετούσε κυρίως ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό. Τώρα όμως η ζήτηση προέρχεται από διαφόρους τομείς της οικονομίας για την προστασία των πολιτών κατά την επανεκκίνηση της οικονομίας. 

Το πλεξιγκλάς είναι ιδιαίτερα δυσεύρετο αυτό την εποχή, λόγω της αυξημένης ζήτησης, Διάφανα διαχωριστικά τοποθετούνται σχεδόν πλεόν παντού, στην υποδοχή ξενοδοχείων, σε τραπέζια εστιατορίων, σε γραμμές συναρμολόγησης εργοσασίων και πολλούς χώρους αλληλεπίδρασης εργαζομένων. 

Περιφέρεια του Ντάλας παρήγγειλε πρόσφατα 30.000 φύλλα πλεξιγκλάς από την Plaskolite, έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές των ΗΠΑ. Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος, Μιτς Γκρίντλεϊ, επισημαίνει ότι σχεδόν το ήμισυ της δραστηριότητας της Plaskolite σχετίζεται με με την πανδημία και ότι οι παραγγελίες δεν πρόκειται να εκτελεστούν ενωρίτερα από πέντε μήνες.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από WSJ