Skip to main content

Toν «ασκό του Αιόλου» άνοιξε η συμφωνία κρατικής διάσωσης της Lufthansa

Μπορεί η Lufthansa να κέρδισε τη μάχη με τις ευρωπαϊκές αρχές όσον αφορά το πακέτο στήριξης των 9 δισ. ευρώ, οι παραχωρήσεις όμως πολύτιμων χρονοθυρίδων(slots) στα αεροδρόμια ίσως να μην ικανοποιήσει τους ανταγωνιστές και κυρίως του αερομεταφορείς χαμηλού κόστους όπως η Ryanair. Και η βαθιά κρίση που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορωνοϊού στις αερομεταφορές βαθαίνει το ρήγμα μεταξύ των παραδοσιακών εταιρειών της Ευρώπης και των εταιρειών χαμηλού κόστους, όπως οι Ryanair Holdings και Wizz Air Holdings, που αντιδρούν στα πακέτα διάσωσης και επιμένουν ότι η ίδια η αγορά θα πρέπει να καθορίσει ποιος θα επιβιώσει.

Το πακέτο διάσωσης των 9 δισ. ευρώ που εξασφάλισε η Lufthansa και η συμφωνία αργά το βράδυ της Παρασκευής με τις αρχές της Ε.Ε. για τα slots που θα πρέπει να παραχωρήσει, προσφέρουν στον μεγαλύτερο αερομεταφορέα της Ευρώπης την πολυπόθητη «σανίδα σωτηρίας» ώστε να αντεπεξέλθει στην κρίση εξαιτίας του Covid-19. ‘Ομως τα πακέτα διάσωσης έχουν ανοίξει μέτωπο μεταξύ των παραδοσιακών αεροπορικών -όπως Lufthansa και Air France-KLM- και των αερομεταφορέων χαμηλού κόστους, οι οποίοι κατάφεραν να εξέλθουν ισχυρότεροι από την κρίση, κάτι που σκέφτονται να εκμεταλλευθούν ώστε να κερδίσουν έδαφος σε τομείς που κάποτε θεωρούνταν «απαγορευμένη ζώνη».

«Προσπαθούμε να εκμεταλλευθούμε την κατάσταση», δήλωσε σε συνέντευξη στο BBG ο διευθύνων σύμβουλος της Wizz, Γιόζεφ Βαραντί. «Η Lufthansa αποκτά τεράστιο οικονομικό προβάδισμα, αλλά θα πρέπει να προχωρήσουν σε αναδιάρθρωση, αφού πήραν τόσο χρήμα. Άρα ανοίγουν σε μας ευκαιρίες στη Γερμανία» πρόσθεσε.

Οι low-cost εταιρείες έχουν λάβει ελάχιστη στήριξη σε σύγκριση με τους μεγάλους παίκτες του κλάδου. Ryanair, Wizz και EasyJet έχουν αντλήσει συνολικά 1,5 δισ. στερλίνες(1,8 δισ. δολάρια) από το βρετανικό ταμείο εταιρικής χρηματοδότησης(Covid Corporate Financing Facility), την ώρα που η Air France-KLM έλαβε 7 δισ. ευρώ από το γαλλικό κράτος, με το συνολικό πακέτο στήριξης ενδεχομένως να υπερβαίνει αυτό της Lufthansa, μόλις οριστικοποιηθεί και η συμμετοχή της Ολλανδίας.

naftemporiki.gr