Skip to main content

Renault: Το «mea culpa» των 15.000 απολύσεων

Στην παραδοχή ότι οι φιλοδοξίες της για παγκόσμια επέκταση ήταν μη-ρεαλιστικές και ανέφικτες προχώρησε η Renault, προσπαθώντας να δικαιολογήσει τα σχέδια-σοκ που ανακοίνωσε για την κατάργηση 15.000 θέσεων εργασίας, συρρίκνωση της παραγωγής και λουκέτο σε εργοστάσια στη Γαλλία. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, αντιμέτωπη με κατακόρυφη μείωση της ζήτησης, πατάει το κουμπί του «restart», αφήνοντας πίσω τις φιλοδοξίες του Κάρλος Γκοσν και αναζητώντας τρόπους για «ψαλίδι» 2 δισ. ευρώ στις δαπάνες μέσα στην επόμενη τριετία.

«Είχαμε μεγαλεπήβολα σχέδια όσον αφορά τις πωλήσεις», παραδέχθηκε η εκτελούσα χρέη διευθύνουσας συμβούλου, Κλοτίλντ Ντελμπό, προσθέτοντας ότι η εταιρεία «επιστρέφει στα βασικά», μετά τον πυρετό επενδύσεων και δαπανών των προηγουμένων ετών.

Η Renault δεχόταν πιέσεις ακόμη και πριν τον covid-19, ανακοινώνοντας ζημίες το 2019, για πρώτη φορά έπειτα από μία δεκαετία. Σύμφωνα με τη γαλλική βιομηχανία, τίποτε δεν θα θεωρηθεί ταμπού στην αναθεώηση της επιχειρηματικής της στρατηγικής. 

Η Renault σχεδιάζει τη μείωση της παραγωγικής της ικανότητας καιτά 3,3 εκατ. οχήματα το 2024 από 4 εκατ., εστιάζοντας στα περισσότερο κερδοφόρα μοντέλα και σε τομείς όπως η ηλεκτροκινηση, παγώνοντας παράλληλα την επέκταση της παραγωγής σε χώρες όπως η Ρουμανία. 

Το ένα τρίτο των περικοπών εργατικού δυναμικού και κλεισίματος εργοστασίων αφορά τη Γαλλία. Η Renault -ποσοστό 15% της οποίας ελέγχεται από το γαλλικό κράτος- βρίσκεται ήδη σε συνομιλίες με τα συνδικάτα για το κλείσιμο έξι μονάδων σε σύνολο 14 εργοστασίων στη Γαλλία. Παρ’ όλα αυτά, η κ. Ντελμπός σημείωσε ότι το μεγαλύτερο μέρος των αλλαγών θα τεθούν σε εφαρμογή μετά το 2022.

naftemporiki.gr