Η μείωση των διοδίων είναι η μεγάλη πρόκληση του μέλλοντος, τονίζει ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης και επισημαίνει ότι ήδη διεξάγεται διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων.
Σε συνέντευξή του στην «RealNews» ο κ. Σπίρτζης αναφέρει ότι στο ύψος των διοδίων που προβλέφθηκε στις συμβάσεις της ΝΔ δεν ελήφθησαν υπ’ όψιν η κοινωνία και οι οικονομικές δυνατότητες των πολιτών και πως μετά από διαπραγματεύσεις η παρούσα κυβέρνηση πέτυχε απαλλαγές των συμπολιτών μας με αναπηρία σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, των ανέργων στην Εγνατία, των περιοχών χωρίς εναλλακτική όδευση, των ακριτικών περιοχών και ειδικά εκπτωτικά τιμολόγια για τους συχνούς χρήστες.
Το επόμενο βήμα, όπως λέει, είναι η λειτουργική και περιβαλλοντική ολοκλήρωση του οδικού δικτύου της χώρας. «Οι επεκτάσεις όλων των αυτοκινητοδρόμων μποορύν να συνοδευτούν από μείωση των διοδίων και μετατροπή του χρόνου κάθε παραχώρησης. Αυτή είναι η πρόκληση που έχουμε για το μέλλον», αναφέρει.
Τονίζει ότι ήδη έχει συνταχθεί το εθνικό σχέδιο υποδομών, σχολιάζοντας πως «η ανυπαρξία σχεδίου εξυπηρετούσε τις δυνάμεις του παλιοκομματισμού και της ευνοιοκρατίας των αρεστών της εκάστοτε κυβέρνησης. Ο κ. Σπίρτζης αναφέρει ότι «η μεγάλη θεσμική αλλαγή που έγινε το 2016, με τον νόμο των δημόσιων συμβάσεων, έχει αρχίσει και δείχνει τα αποτελέσματα της». Προσθέτει πως «σε λίγο όλοι οι πολίτες θα μπορούν να ξέρουν ποια είναι τα έργα που πρέπει να γίνουν στη χώρα, για ποιο λόγο, ποια είναι η ιεράρχησή τους, ποιες είναι οι υποδομές που υλοποιούνται σήμερα, με ποιο κόστος, από ποιους, σε ποια φάση βρίσκονται και ποιο είναι το χροονοδιάγραμμα υλοποίησης τους».
Κληθείς να σχολιάσει εάν μπορούμε να μιλάμε για έξοδο από τα μνημόνια με επικείμενες περικοπές συντάξεων και αφορολόγητου, σημειώνει πως υπάρχουν συγκεκριμένες δημοσιονομικές δεσμεύσεις, που κάθε χρονιά υπερκαλύπτονται και προσθέτει πως «είναι προφανές ότι με τέτοιες προβλέψεις δεν θα υπάρχει κανένας δημοσιονομικός λόγος όχι μόνο να συνεχιστούν μειώσεις σε συντάξεις και κοινωνικές παροχές, αλλά, αντιθέτως, θα πάμε σταδιακά στην αντίστροφη πορεία».
naftemporiki.gr